Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joille stressitön elämä on tärkeintä?

Vierailija
16.03.2025 |

Haluaa siis mahdollisimman helppoa elämää, koska stressi aiheuttaa niin ikävän fiiliksen, että sitä pyrkii välttämään niin paljon kuin mahdollista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti joo, ja onneksi nykyään onkin elämä aika stressitöntä. Toisaalta stressinsietokyky on laskenut, eli joku ihan pikkupikku vastoinkäyminen ja vaiva tuntuu suurelta. 

Vierailija
2/7 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nykyään tähtään siihen, että elämä olisi stressitöntä. Työssä en ole kiinnostunut uusista haasteista, sanon head huntereille 'ei kiitos' enkä nykyisessä työssäni ole kiinnostunut lisätehtävistä. Maksimoin lomat ja vapaat. Vaihdan lomarahoista vähintään puolet lomapäiviksi. Suljen työpuhelimen työajan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin taas yksi uniikkilumihiutale löydetty.

Vierailija
4/7 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti. Osa sairastuu heti stressistä tai vaivat pahenevat. Joten monen on pakko miettiä elämää uusiksi tai miettii miten voisi järjestää.

Vierailija
5/7 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nainen 31v. En tee ylitöitä vaikka niistä saisikin hyvin rahaa, arvostan enemmän vapaa-aikaa ja siksi teen myös kolmivuorotyötä koska näin saa enemmän vapaapäiviä. Lomautukset on kivoja itseni (ei firman) kannalta. Ei ole velkaa ja asun huolettomasti vuokralla. Lisäksi opiskelen työn ohella ns tulevaisuuden varalle (mitä monikaan ei tunnu ymmärtävän), ja siinäkään en ota stressiä, ei mitään paineita valmistumisesta johonkin tiettyyn aikaan vaikka kuulemma pitäisi kiirehtiä ja valmistua nopeesti (ei kiitos). 

Mutta sitten se kääntöpuoli. Tuntuu että elän liian turvallista ja stressitöntä elämää sen puoleen että mitään sen suurempaa (positiivista) ei myöskään tapahdu. Tuntuu että kun olen minimoinut riskit vähän joka suuntaan niin se on  siloittanut myös sitä toista päätä niin että elämä kulkee kapealla keskiviivalla. Ja tämän kanssa kipuilen välillä vaikka olenkin ihan onnellinen tai no en aina onnellinen vaan enemmän ehkä vaan kiitollinen siitä että asiat on hyvin. Toisaalta olen myös murehtija luonne ja kehitän stressiä ja huolenaiheita tyhjästä. 

Vierailija
6/7 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellaisen saa? Minulla on krooninen stressi ollut päällä jo yli 10 vuotta, enkä pääse siitä millään eroon.

En ole missään "vaativassa asiantuntijatyössä", vaan pienipalkkaisessa osa-aikatyössä (kun en muuta saanut), ja suurin stressi on - läheisten terveysongelmien lisäksi - se että saako laskut maksettua vai ei. Kulutus on minimissä, en osta mitään turhaa, en matkustele, en käy ulkona syömässä tai missään tapahtumissa, en käytä päihteitä. Lainaan kirjastosta kirjoja ja ostan vaatteet yms. kirpparilta. No, Netflix on, mutta ei sillä rahalla montaa laskua saisi maksettua.

Vierailija
7/7 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja ahdistus vaivaavat mutta niihin ei saa apua. Olen kokeillut hakea apua mutta väittivät minun olevan masentunut.