Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin liian herkkä vai viiraako mulla?

Vierailija
16.03.2025 |

Eli naapurilla oli tuuletus menossa ja ovi auki. Minulla asiaa. Koputtelin ovea, mutta kukaan ei kuullut. Olivat yläkerrassa.

Menin sisälle ja kävelin portaita ylös josta kuului ääniä. Pariskunta istui tietokoneen ääressä ja koputin sitten oven karmea ja sanoin anteeksi. Tulin keskustelemaan taloyhtiön talkoista.

Tässä kohtaa kumpakin säpsähtää ja sain aikamoiset huudot päälle. Mitä itse olisit tehnyt tilanteessani?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit palannut myöhemmin. Ei tuo kyllä kivaa ole 🙈

Vierailija
2/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillako ei ole ovikella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään kotiin mennä sisälle ilman lupaa, vaikka olisi kaikki ovet ja ikkunat auki. Miksi et jäänyt odottamaan oven taakse tai soittanut naapurille puhelimella?

Vierailija
4/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet seko.

Vierailija
5/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne nyt säikähtää jos ulkopuolinen ihminen koputtelee huoneen karmia, vaikka talossa ei pitäisi ketään olla.

Vierailija
6/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itseajattelisit jos olisit vessassa ja talon pitäisi olla tyhjä. Yllättäin oveen koputetaan ja siellä on naapurisi jolla on jotain turhanpäiväistä asiaa?

Vierailija
7/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne nyt säikähtää jos ulkopuolinen ihminen koputtelee huoneen karmia, vaikka talossa ei pitäisi ketään olla.

No, mutta enhän minä ole mikään uhka. Olen tuttu.

Ap

Vierailija
8/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eivät varmaan ehtineet ajatella sitä ennen säikähdystä..onhan tollanen raivostuttavaa tunkeilua.

Vierailija
9/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämän on pakko olla provo.

Vierailija
10/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisten kotiin mennä luvatta. Itse olen aikoinaan löytänyt naapurin olohuoneesta. Olin ollut piha hommissa ja menin käymään sisällä vessassa, sillä aikaa kyseinen henkilö oli marssinut avoimesta ovesta niin kuin kotiinsa.

Vierailija
11/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain autistinen voi ajatella tuollaisen yksityisyyden loukkaamisen olevan ok.

Ole kiitollinen, jos naapurisi antaa asian olla. Itse olisin voinut jopa soittaa poliisille. Kotirauhan rikkominen on rikos.

Vierailija
12/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksesi ei ole ok. Sulla ei ole mitään asiaa toisen asuntoon, vaikka ovi olisi auki. Oletko koskaan kuullut ovikellosta?? Ja jos heillä ei kovaäänistä ovikelloa ole, niin siltikään et saa mennä toisen asuntoon sisälle. 

Vierailija
13/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toisten kotiin mennä luvatta. Itse olen aikoinaan löytänyt naapurin olohuoneesta. Olin ollut piha hommissa ja menin käymään sisällä vessassa, sillä aikaa kyseinen henkilö oli marssinut avoimesta ovesta niin kuin kotiinsa.

Mitä teki siellä?

Vierailija
14/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huudellut sieltä ovelta, että onko ketään kotona. 

Vierailija
15/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain autistinen voi ajatella tuollaisen yksityisyyden loukkaamisen olevan ok.

Ole kiitollinen, jos naapurisi antaa asian olla. Itse olisin voinut jopa soittaa poliisille. Kotirauhan rikkominen on rikos.

Ei kyllä liity mitenkään autismiin tuollainen käytös. Autistina ajattelisin, että vain neurotyypillinen voi käyttäytyä noin. 

Vierailija
16/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nyt voi toisen asuntoon marssia noin vain sisään, meillä avomiehen sisko joskus tulee ilmoittamatta meille niin että marssii vaan sisään eikä koputa tai soita ovikelloa,yksi kerta olin suihkussa ja säikähdin kun kuulin että keittiössä lattia narisee ja joku kävelee eikä muita perheestä ollut kotona.

Vierailija
17/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä nyt voi toisen asuntoon marssia noin vain sisään, meillä avomiehen sisko joskus tulee ilmoittamatta meille niin että marssii vaan sisään eikä koputa tai soita ovikelloa,yksi kerta olin suihkussa ja säikähdin kun kuulin että keittiössä lattia narisee ja joku kävelee eikä muita perheestä ollut kotona.

Jos asutte maalla toi on ihan normaalia.

Vierailija
18/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5, olisi kolme ellei olisi talkoita mainittu :D

Vierailija
19/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hän pääsee sisään? Teleporttaa itsensä oven läpi?

Vierailija
20/39 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asutte maalla toi on ihan normaalia.

No eikä ole normaalia maallakaan nykypäivänä. Mulla on ainakin lähes aina ovi lukossa kun olen kotona. Asun kahdestaan kissan kanssa enkä halua kenen tahansa tulevan sisälle noin vain. Aikuinen lapsi saa tulla omalla avaimella tupaan.