Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työuupumus!

Vierailija
15.03.2025 |

Voiko tämä olla työuupumusta vai mistä tämä johtuu? 

Olin kaksi vuotta töissä eräässä yrityksessä jossa tein kaikkeni muttei saanut kuin negatiivista palautetta. Lähtiessä kyllä sitten pyydettiin jäämään kun olin helppo juoksutettava tekemään monia asioita mitä muut ei halunnut. Lähdin koska olo oli kuin vankina, vapaa-ajalla ei jaksanut kuin nukkua, työmatkat itkin väsymystä ja mentetettyä vapaa-aikaa, elämässä ei ollut mitään iloa. Kokoajan johonkin kohtaan kehoa sattui, työ oli fyysistä. Olin 4kk työttömänä. Nyt lähdin uuteen työhön, luulin että olen valmis. Olen ollut töissä vasta 1,5vk ja taas itken jo valmiiksi maanantaita. Työkaverit ovat mukavia ja olen päässyt porukkaan mukaan mutta itse työ ahdistaa eikä se tunnu ollenkaan omalta. Koko keho on kipeä kun työ on niin fyysistä. Olen taas niin väsynyt töiden jälkeen että koti on hoitamatta, pyykit pesemättä ja en ole jutellut kenellekään läheiselle koko aikana koska en jaksa puhua. Näin fyysinen työ ei selvästi sovi minulle. 

Haluaisin taas erota mutta jos eroaisin nyt, en saisi paljoa palkkaa ja joutuisin karenssiin eli en tiedä millä eläisin. Minun täytyy selvästi opiskella jokin toinen ala mikä ei ole noin raskasta. En vaan tiedä miten jaksan vaikka pari kuukautta että saisin palkkaa. Mistä voi saada voimia kun on nyt jo niin väsynyt ja jokapaikka kipeänä. Olo on aivan hirveä. En edes tiedä mikä toinen ala olisi hyvä mutta ei täysin kehon rasittamista koko päivää.

Ja voitte haukkua laiskaksi, tiedän että monikaan ei jaksaisi tätä työtä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä olet? Laitoshuoltajana? Kuulostaa ihan omalta tarinalta. En selvästikään sopinut työhön koska olin liian tunnollinen ja tarkka niin uuvutin itseni. Yritin työtä eri paikoissa. Koita jaksaa vielä ja hae vaikka saikkua ja sitten haet uutta työtä ja opiskelet uuden ammatin työn ohella. Niin mä tein. Irtisanouduin kun löysin osa-aikaisen uuden työ 25h vk ja opiskelen samalla monimuotona uutta ammattia. Tsemppiä ja jaksamista! Kaikki työ ei vain sovi kaikille!

Vierailija
2/2 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi parempaa duunia. Samalla tee löysempää tahtia ja hae saikkua tarpeen mukaan. Pahinta mitä voi tapahtua on saada fudut työpaikasta, mistä et pidä.

Työkyvyn perusta on oma hyvinvointi. Siitä huolehtiminen on tärkein työelämätaito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän