Eikö tässä maassa enää kukaan leivo korvapuusteja?
Olisin ostanut tuorehiivaa ja kummassakaan lähikaupassa ei ollut. Ässässä myyjä ei ollut koskaan edes kuullutkaan tuorehiivasta.
Kommentit (33)
En tykkää korvapuusteista. Pulla kuuluu jotenkin yli viisikymppisten listalle.
Mä leivon viikottain töissä ja ihan kuivahiivasta. Se on tuoretta tasalaatuisempaa. Tuore on herkempi temppuilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuoremmat sun mielestä syö?
Sillä jos kauppojen hyllyjä katsoo, niin pulla tosiaan alkaa olla poistumassa ja viinerit ovat jo lähteneet. Kaikki hyvä. Ne värikkäät macaronsit tulleet tilalle - hyi.
laittaa pakkaseen loput, itse leivon sen harvan kerran kun leivon niin Voihin ja tulee hyvää
Vierailija kirjoitti:
poikani tykkää äidin leipomista korvapuusteista, 28 vee, leivon niin harvoin, täytyy kohta leipoa
Vierailija kirjoitti:
Leipoo. Kokeilkaa joskus muita täytteitä kuin kanelia, vaikka paistohilloa tai jotain raikasta.
Mulla oli jäänyt joululta yli torttumarmeladia ja laitoin sitä täytteeksi. Tuli tosi hyviä luumupullia. Oikein leivinuunissa paistoin.
Ihan ihme aloitus taas.
Joka kaupassa on tuorehiivaa.
Tosin mä kävin yksi päivä aika isossa kaupassa ja hiiva oli loppu. Pian tajusin, että se oli varmaan laskiaisen takia
Leivon tietty. Teen Bostonkakkua myös. Eihän nykyään osata mitään enää, ei laittaa ruokaa eikä ainakaan leipoa. Suurin osa nuoremmista sukupolvista siis. Kaurapuuronkin ostavat valmiina mieluummin kuin tekevät kotona.
No ellei kuivahiiva mitenkään kelpaa, niin sitten vain juokset vielä useampia muita kauppoja läpi. Kyllä tuorehiivaa jossain niistä on.
En koskaan leivo korvapuusteja. Vihaan niitä. Kumma juttu, tykkään kuitenkin pullasta, esim. voisilmäpullista. Niitä teen. Mutta korvapuustit, yök.
Vierailija kirjoitti:
Mun teinipoikani on just parhaillaan leipomassa pullaa.
Hyvin oot kasvattanu!
Vegaaniset Korvapuustit + Ohje Helppoihin Kierrepulliin
Vegaaniset korvapuustit tehdään ilman voita, maitoa ja kananmunia. Kokeile perinteisten puustien sijaan vaihteeksi hauskoja kierrepullia. Ne on helppo tehdä ja säilyvät paistettaessa ihanan mehevinä.
https://vegeviettelys.fi/vegaaniset-korvapuustit-ohje-helppoihin/