Onko sinulla vaikeata irtisanoutua työpaikasta?
Mielummin teet työsi huonosti ja saat potkut tai sitten ghoustaat työpaikalta kuin uskallat sanoa esihenkilölle irtisanoutuvasi, koska pelkäät esihenkilön suuttuvan?
Kommentit (16)
Harkitsin pitkään, ehkä pari vuotta. Lopulta päätös oli niin selvä, ettei irtisanoutuminen ollut vaikeaa.
Ei ollut vaikeaa, olin niiiiiiiin kyrsiintynyt siihen touhuun! Entisen innostavan ja mukavan työpaikan henki oli muuttunut ihan ihmeelliseksi nillittämiseksi ja painostamiseksi. Hyvin työnsä tekeviä rankaistiin teettämällä laiskottelijoidenkin työt kun eivät pikkupomot uskaltaneet laittaa niitä ruotuun. Iso pääpomo hiljeni ja häipyi tavoittamattomiin. Hän aina aiemmin sentään uskalsi, ja uskalsi myös ojentaa pikkupomoja.
Tuntuu olevan. Olen aivan loppu työhöni. Fima ja työni oli kerrassaan upeaa aloittaessani vuosikymmen sitten. Sen jäkeen kaikki on vuosikymmenessä mennyt alaspäin kuin lehmän häntä. Huonommat laitteet ja ohjelmat, enemmän töitä huonommilla bonuksilla ja turhaa konttorilla istuttamista.
Olen miettinyt irtisanoutumista, mutta siitä saa karenssia. Niinpä olen päättänyt ennemmin odotella irtisanomista. Täytyy varmaan alkaa katselemaan uutta työpaikkaa, vaikkei niitäkään ylenpalttisesti ole etenkään tämän ikäiselle tarjolla.
Riippuu paljonko on rahaa tilillä. Jos siellä on 10.000€ erittäin helppoa. Jos siellä on 10€ erittäin vaikeata. M39
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko on rahaa tilillä. Jos siellä on 10.000€ erittäin helppoa. Jos siellä on 10€ erittäin vaikeata. M39
Mulla kerkesi karensseineen menemään irtisanomisen jälkeen 3-4 tuhatta siihen kunnes sain tukia. Vähemmänkin riittää jos jaksaa kituuttaa makaronilaatikolla.
Olisi hyvä saada kunnialliset potkut ettei joudu itse irtisanoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se rahastakaan pelkästään ole kiinni. Tilillä näyttää olevan 26.000€ ja helposti realisoitavaa indeksirahstoa 160.000€. Niillä pärjäisi eläkkeelle saakka, ettei tarvitsisi sijoitusasuntojakaan realisoida. Vaan kynnys irtisanoutumiseen on silti korkea. Etenkin kun elämäni tärkeimmät ihmiset, eli vaimoni ja äitini vastustavat asiaa jyrkästi.
Täytyy käynnistää työpaikanvaihto maanantaina, vaikkei se tässä iässä helppoa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Oottele hetki vielä, osuu se vielä kohdalle!
Vähän joo. On hyvä paikka, kollegat ihania, työ on kivaa, pomo ihan p...ka. Pomo huutaa ja haukkuu, jos joku jää saikulle. Käskee tulemaan saikulla töihin, vaikka pyörittämään kynää... Ei halua maksaa sairausajan palkkaa... Lähden, kun löydän uuden paikan (jos ei pomo lähde ensin).
Vierailija kirjoitti:
Vähän joo. On hyvä paikka, kollegat ihania, työ on kivaa, pomo ihan p...ka. Pomo huutaa ja haukkuu, jos joku jää saikulle. Käskee tulemaan saikulla töihin, vaikka pyörittämään kynää... Ei halua maksaa sairausajan palkkaa... Lähden, kun löydän uuden paikan (jos ei pomo lähde ensin).
Eikö sillä pomolla ole pomoa vai onko se firman toimari?
Joo, on joku säätiön hallitus. Mutt sen puheenjohtaja ja pomo on hyviä kavereita. Aattelin ehkä valittaa Valviraan... Hoitoalalla olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se rahastakaan pelkästään ole kiinni. Tilillä näyttää olevan 26.000€ ja helposti realisoitavaa indeksirahstoa 160.000€. Niillä pärjäisi eläkkeelle saakka, ettei tarvitsisi sijoitusasuntojakaan realisoida. Vaan kynnys irtisanoutumiseen on silti korkea. Etenkin kun elämäni tärkeimmät ihmiset, eli vaimoni ja äitini vastustavat asiaa jyrkästi.
Täytyy käynnistää työpaikanvaihto maanantaina, vaikkei se tässä iässä helppoa olekaan.
Elät ainutkertaista omaa elämääsi, et vaimon tai äitisi elämää. Joko jatkat elämääsi muita miellyttäen, muiden määrittelemää elämää eläen tai sitten itsenäistyt henkisesti ja teet ratkaisut oman pääsi mukaan. Valinta on sinun, ei äidin tai vaimon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oottele hetki vielä, osuu se vielä kohdalle!
Toivon niin, kahden vuoden päästä olisin valmis lopettamaan työnteon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät ainutkertaista omaa elämääsi, et vaimon tai äitisi elämää. Joko jatkat elämääsi muita miellyttäen, muiden määrittelemää elämää eläen tai sitten itsenäistyt henkisesti ja teet ratkaisut oman pääsi mukaan. Valinta on sinun, ei äidin tai vaimon.
Noinhan asia tietysti periaatteessa on. Silti sitä turvallisuushakuisena ihmisenä haluaisi käydä töissä ja olla läheisilleen mieliksi. Ehkä siitä työpaikan etsimisestä on kuitenkin helpompaa aloittaa. Etenkin kun työpaikan vaihtaminen on aina helpompaa kuin kortistosta työllistyminen.
Ei ole. Työnantaja hoitaa nykyisin sen puolen nopsasti ja kätevästi ilman mitään syytä!