Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on kiusattu koulussa ja hakattu parisuhteissa

Vierailija
15.03.2025 |

Nyt pitäisi vain antaa kaikille anteeksi ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Asenteeni on myös väärä kun olen täynnä vihaa ja pitäisi maksaa itse vähistä rahoista terapia. 

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asialle sitten sinun mielestäsi pitäisi tehdä?

Vierailija
2/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin laitan palkkarahat sijoituksiin. Anteeksi en anna kenellekään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se on määrätty, että pitäisi antaa anteeksi?

Vierailija
4/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin laitan palkkarahat sijoituksiin. Anteeksi en anna kenellekään.

ap

No sehän kuulostaakin itse asiassa varsin järkevältä. Onnea matkaan!

Vierailija
5/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalissa yhteiskunnassa kiusaajat ja parisuhdepaiskojat laitettaisiin vuosiksi pakkohoitoon. Koska niin ei tapahdu niin en minäkään suostu olemaan kiva ja reipas tyyppi maksettuani itseni ensin kipeäksi jollekin nuppihoitajalle. Minussa ei ollut mitään muuta vikaa kuin se etten lyönyt jo peruskoulussa sitä ensimmäistä kiusaajaa takaisin. Ehkä olisin osannutkin tehdä niin ellei olisi aivopesty ajatukseen siitä ettei pidä osoittaa välittävänsä niin ne lakkaavat kiusaamasta. 

ap

Vierailija
6/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalissa yhteiskunnassa kiusaajat ja parisuhdepaiskojat laitettaisiin vuosiksi pakkohoitoon. Koska niin ei tapahdu niin en minäkään suostu olemaan kiva ja reipas tyyppi maksettuani itseni ensin kipeäksi jollekin nuppihoitajalle. Minussa ei ollut mitään muuta vikaa kuin se etten lyönyt jo peruskoulussa sitä ensimmäistä kiusaajaa takaisin. Ehkä olisin osannutkin tehdä niin ellei olisi aivopesty ajatukseen siitä ettei pidä osoittaa välittävänsä niin ne lakkaavat kiusaamasta. 

ap

Oikein. Jo peliteoria kertoo, ettei itse pidä olla aloitteellinen vihollisuuksissa, mutta toisten rötöksiin pitää välittömästi vastata omalla kostolla.

Vierailija
7/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olisi itsellä parempi mieli. Tietenkään se ei tarkoita, että antaisi anteeksi muuten kuin mielessään. En minä voi noin vain antaa anteeksi enkä muuta kuin rampaudu lisää jos yritän väkisin antaa anteeksi ja olla siten kuin ne muut jotka eivät ole kokeneet samoja asioita ja joiden psyyke on ehjempi.

Ei minua auta se jos yritän väkisin vääntää itselleni parempaa asennetta, se vain aiheuttaa suurempaa vihaa sisälläni kun en salli itselleni vihantunnetta. Ei minun tarvitse sitä osoittaa, mutta saan sanoa ettei tämä välttämättä muutu tästä koskaan enää paremmaksi. Että näiden tuntemusten kanssa eletään.

ap

Vierailija
8/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? 

Vierailija
9/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että olisi itsellä parempi mieli. Tietenkään se ei tarkoita, että antaisi anteeksi muuten kuin mielessään. En minä voi noin vain antaa anteeksi enkä muuta kuin rampaudu lisää jos yritän väkisin antaa anteeksi ja olla siten kuin ne muut jotka eivät ole kokeneet samoja asioita ja joiden psyyke on ehjempi.

Ei minua auta se jos yritän väkisin vääntää itselleni parempaa asennetta, se vain aiheuttaa suurempaa vihaa sisälläni kun en salli itselleni vihantunnetta. Ei minun tarvitse sitä osoittaa, mutta saan sanoa ettei tämä välttämättä muutu tästä koskaan enää paremmaksi. Että näiden tuntemusten kanssa eletään.

ap

Minusta sinulla on ihan oikea asenne. Jos sinua kohtaan on toimittu väärin, niin voit ihan hyvällä omallatunnolla olla siitä kitkerä. Se olisi vain turhaa lisäkerrosta kärsimykselle olla vielä itselleen vihainen omista tunteistaan.

Minkälaisiin juttuihin sijoitat? Onko lempi yrityksiä tai aloja tällä hetkellä?

Vierailija
10/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä on käsittämätöntä, että siinä missä tämä yhteiskunta ei odota väkivallantekijältä minkäänlaista vastuuta se odottaa jo pieneltä lapselta ymmärrystä sille, että kiusaaja kiusaa sitä kun kiusaaja on henkisesti heikompi ja että pitää olla itse reipas ja välittämättä niin se lopettaa. 

Siis pienen lapsen on oltava kiusatun roolissa kuin valaistunut buddha jotta kiusaaja ei saa otetta eikä pikkubuddha tule enää enempää kiusatuksi. Eikö tämä ole aivan sairasta?

ap

Vierailija
11/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve viha on vain hyväksi. Opi ensin rakastamaan itseäsi. Kenelläkään kiusaajalla ja parisuhdeväkivaltaa käyttävällä ei ole mitään oikeutta vaatia tai velvoittaa sinua pyytämään anteeksi heiltä. Itse olen karistanut kiusaajan kannoiltani silkalla hiljaisuudella. Ei pidä antaa mitään kosketuspintaa tai syytä. Ainut häiritsevä tekijä on suru jota tuntee, mutta sen kanssa oppii elämään. Toivon sinulle parempia päiviä ja hetkiä. 

Vierailija
12/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minusta sinulla on ihan oikea asenne. Jos sinua kohtaan on toimittu väärin, niin voit ihan hyvällä omallatunnol

Teknologia ja Suomi-osakkeet ovat molemmat mun juttu. Yhdysvalloista tosin otin rahat pois tuolta teknoista kun siellä on niin epävakaata. Ihan täysi amatöörihän olen (vielä) näissä, mutta liikunnan ja lukemisen ohella tämä on mitä mielenkiintoisin harrastus.

ap

Vierailija
13/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teknologia ja Suomi-osakkeet ovat molemmat mun juttu. Yhdysvalloista tosin otin rahat pois tuolta teknoista kun siellä on niin epävakaata. Ihan täysi amatöörihän olen (vielä) näissä, mutta liikunnan ja lukemisen ohella tämä on mitä mielenkiintoisin harrastus."

Sattumoisin samat painotukset meikäläisellä. Teknologia on minun sijoituksissani suurin sektori ja maantieteellisenä alueena Suomi on selvässä ylipainossa. Joku 50-60% omista sijoituksistani on Suomessa. Itse kyllä roikotan myös USA:sta osakkeita mukana, varsinkin juuri niitä teknologiasektorin osakkeita, kun siellä sitä valikoimaa on. 

Vierailija
14/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Lapsena kiusattiin monta vuotta. Parisuhteessa oli väkivaltaa. En ole antanut anteeksi.

Vierailija
15/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se hyödyttää, että jäät kiinni uhriasemaasi?

Vierailija
16/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, että veroäyreihin tuntuvat korotukset, että kaikkia voidaan pakkohoitaa? Persoonallisyyshäiröt ovat kroonisia, eikä niistä parannuta. 

Vierailija
17/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä ap. Ei sinun tarvitse antaa sinua väärinkohdeille anteeksi. Sinun pitää antaa ITSELLESI anteeksi.

Vierailija
18/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mistä olet saanut sen käsityksen, että maailmalta voi vaatia ettei yhdellekään ihmiselle tapahdu mitään pahaa yhdenkään väärin toimivan ihmisen toimesta?

Ihmisellä on syntyjään mahdollisuus pahaan. Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka esim tappaa omaa lajiaan, mitä läheskään kaikki pedotkaan eivät tee.

Vierailija
19/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa 

Vierailija
20/73 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin, että veroäyreihin tuntuvat korotukset, että kaikkia voidaan pakkohoitaa? Persoonallisyyshäiröt ovat kroonisia, eikä niistä parannuta. 

Käyttäytymisestä perimä näyttää selittävän noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan