8-kuukautinen menee viikoksi mummolaan
Ja me mennään 3- ja 5-vuotiaiden kanssa Turkkiin lomalle. Vauva ei tajuaisi koko lomasta vielä mitään ja näin meillä on paljon enemmän aikaa & energiaa noille vanhemmille lapsille. Minusta päätös on järkevä, mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (20)
Pienikin on perheenjäsen.
Ja mites imetys, jos vauva on viikon erossa äidistään....? :O
Enkä kyllä raskis jättää viikoksi tuon ikästä.
Meillä poika ihan pian vuoden ja on ollut hoidossa jollain mulla kuin meillä vanhemmillaan vain kerran pari tuntia.
Tosin jos olisi lapsevahteja, niin nyt kyllä voisin jättää useamminkin pariksi tunniksi hoitoon, että saatas miehen kans kaksin aikaa.
Appivanhemmat on tehneet noin silloin kun mun mies oli 8kk. Poika mummulaan ja vanhemmat isoveljen kanssa viikoksi lomalle. Hyvin oli mennyt.
Meidän 8kk oli kolme yötä mummulassa kun miehen kanssa oltiin reissussa ja hienosti meni!!
ette ota mukaan? Vaikkei se siitä matkasta mitään tajuaisikaan, niin seurastanne nauttii joka tapauksessa.
T. 5 matkaa tähän mennessä alle 2-vuotiaan kanssa tehnyt
asuu lähellä ja käy kylässä lähes joka päivä. Ja joka saa vauvan parhaiten nauramaan.. Joka on hoitanut vauvaa pieniä pätkiä ihan vastasyntyneestä lähtien. Vauva on aika vaativa. Tein tuon päätöksen ajatellen vanhempia lapsiani. Hekin ansaitsevat joskus paljon huomiota. T. Ap (noita-akka-8-kuukautisen hoitoon antava äiti)
ja lapset (8-,6- ja 2-vuotiaat) jäävät ukin ja mummon luokse hoitoon. Itsekkäitä olemme, mutta teemme nyt kaupunkiloman mitä lapset eivät jaksaisi vielä kymmeneen vuoteen, eikä nuorin sittenkään. Vuoden päästä, kun nuorin on 3-vee ja alkaa vähän olla (toivottavasti) järkeä päässä, lähdetään rantalomalle. Nyt on vähän turhan meneväistä sorttia, joten lomasta tulisi stressiloma.
jota mummo on myös hoitanut alusta asti paljon. Asutaan lähekkäin ja nähdään päivittäin. Silti en ikimaailmassa raaskisi jättää kuin maksimissaan kahdeksi yöksi hoitoon (ikää nyt melkein 2 vuotta). Itse kyllä selviäisin ilman sen suurempaa ikävää, mutta ajattelen, että lapseni ei voisi millään ymmärtää, että miksi äiti ei tule, niin paljon kuin mummostaan pitääkin.
Siksi pidän päätöstäsi käsittämättömänä, sori.
En ikinä jättäisi noin pientä VIIKOKSI hoitoon! Kuinka raaskitte erottaa pikkuisen sisaruksistaan ja ennenkaikkea vanhemmistaan noin pitkäksi ajaksi? Kuinka pystytte ikävältänne rentoutumaan? Vaikka kuinka olisi tutut ja luotettavat hoitajat, niiin tuossa ratkaisussasi ei ole mitään hyvää...
olin kolmen vuorokauden lomamatkalla. Kaikki meni mummolassa hyvin, nukkui ja söi, mutta kun tulin takaisin, oli aluksi loukkaantunut pahasti.
Ei halunnut lähteä mummolta pois, eikä tulla äidin syliin. Lopulta kun hieman heltyi ja pääsimme kotiin, ei sitten kahteen viikkoon päästänytkään irti minusta eikä laskenut silmistään.
Melkenpä se kaksviikkonen sitten meni niin, että tyttö istui sylissä, nukkui vieressä, seurasi jopa vessaan...
En mitenkään syyllistä teitä ja hyvää matkaa toivotan, tahdoin vaan varoittaa loman " själkioireista." :)
TÄSSÄ MAAÌLMASSA TAPAHTUU NIIN PALJON PAHAA että pienin ongelma on se onko lapsi hyvässä hoidossa viikon vai ei.
Hankkikaa elämä!
tuntuvaksi ajaksi. Olethan varautunut siihen, että lapsi voi oireilla pahasti reissun jälkeen?
Illan parhaat naurut sain! Kiitos :)
Ja arvokasta laatuaikaa isovanhemmille...
Antoisaa lomaa!
VASTA silloin se olis semmonen oikea lomareissu.
Miksi ette jätä vanhempia lapsia mummon hoiviin ja ota pienintä(helpointa matkustajaa) lasta mukaan? Vanhemmilla lapsilla olisi mukavaa mummolassa, kun tiedostavat jo, että äiti ja isi tulevat aikanaan kotiin. 8kk:n ikäinen kokee tuon ajan totaalisena hylkäämisenä, eikä voi millään ymmärtää, miksi maailman tärkein ihminen on jättänyt hänet ;(
Imetätkö muuten vielä? Jos, niin pahemmaksi vaan menee...
asiaa. Juuri se 8-kuisen kykenemättömyys ymmärtää äidin pitkää poissaoloa mua hirvittää. Enkä todellakaan ole matkastasi kateellinen, enkä ole edes siitä, että sinulla on paikka minne jättää lapsesi, sillä meilläkin olisi, mutta olemme siis tähän asti matkustaneet lapsemme kanssa, koska 2 yötä olisi mielestäni ehdoton maksimi, minkä nyt jo 2-vuotiaamme voisi olla hoidossa.
Tarkoititko, että vauvasi on noita-akka vai etkö vain osaa kirjoittaa?
Jos te haluatte päästä helpolla, miksette jätä kaikkia lapsia mummolaan?
Itse en olisi kyllä varannutkaan matkaa jos on noin pieni lapsi.