Onnistuuko suhde jos iso ikäero?
Kommentit (11)
Toimii kuin unelma. Enemmän merkitystä on luonteilla kuin iällä.
Yksi asia minuaa huolestuttaa. Mieheni ehtii olla eläkkeellä kauan ennen kuin minä pääsen. Sitten kun minä pääsen eläkkeelle, niin jaksaako hän mitään eläkeläisten rientoja? Saapa nähdä.
JOS kahdella ihmisellä on muuten jotain yhteistä. Samanlaisia arvoja elämässä, muutenkin yhdistäviä tekijöitä. Kemia ihmisten välillä on Se juttu joka saa suhteen toimimaan. Niin mä ainakin ajattelen.
ja ennen kaikkea siitä, mitä he haluavat elämältään...!
Meillä on ikäeroa 17 v ja 3 lasta.
ikäeroa reippaasti yli 10 vuotta, suhde kesti 7 vuotta. Yhdessä olimme ihan tosissaan, saimme 2 lasta, mutta
Siis olimme yhdessä 7 vuotta, ja kaksi lasta.
Nykyisin koen ison ikäeron kertovan siitä, että toinen ei elä omaa ikäkauttaan. Usein nuorempi " luopuu" nuoruudestaan tai siirtyy suoraan aikuisempaan elämänvaiheeseen. Joskus taas vanhempi yrittää elää ikuista nuoruuttaan nuoremman kumppanin kautta.
Meillä ex yritti (yrittää kai edelleen) pysytellä ikuisessa nuoruudessa, ja minä ikään kuin kasvoin hänen ohi. Tuttavapiirissä on myös kurjia esimerkkejä siitä, kun nuoruudestaan " luopunut" kumppani herääkin myöhemmin siihen, ettei ole mennyt ja nähnyt nuorena. Moni suhde on loppunut siihen.
Ilmeisesti jotkut kuitenkin onnistuvat elämään onnellisen parisuhteen isosta ikäerosta (yli 10 v.) huolimatta. Itse en usko niihin suhteisiin enää, vaan suhtaudun varauksella suuriin ikäeroihin.
Nuorempi rauhallisuudellaan tasapainottaa suhdetta ja molemmat osaavat ottaa hetkestä kiinni :)
" virkeä" 40v.
Miks te tollasten papparaisten kanssa olette menneet yhteen?? Kiva sitten hoitaa kuuskybäsenä itse hyvissä voimissa jotain dementoituneena hourivaa, housunsa tuhrivaa pappaa.
Kuulostaa mun ja ex:n alkutilanteelta
- no. 13
Vierailija:
Nuorempi rauhallisuudellaan tasapainottaa suhdetta ja molemmat osaavat ottaa hetkestä kiinni :)
Ikäeroa mulla mieheni kans 16 vuotta, mut sitä ei huomaa oikeestaan missään. Olin 20 v kun tavattiin, ihastuin miehessäni rauhallisuuteen, älykkyyteen, " miesmäisyyteen" (ei mikään nulikka) ja yllätyin kun luulin häntä 10v nuoremmaksi ikäistään.
Olemme olleet yhdessä jo 7v, 3v naimisissa ja meillä on 2 aivan ihanaa lasta :) Tänäkin päivänä mies aina väliin ihastelee mun eloisuutta, en ole kuulema niin elämän kuluttama kuin hänen oman ikäisensä muijat.
Helppoa ei ole ollut..... mut minkälaisessa suhteessa oliskaan?!