Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö äitisi, että kirjoitat vauva-palstalle?

Vierailija
14.03.2025 |

Onko äitisi antanut sinulle luvan kirjoittaa vauva-palstalle?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, hän on kuollut reilu vuosi sitten. Ei hän tiennyt tai ainakaan en ole kertonut hänellle ja kuinka paljon aikaa käytän puhelimella 🥴 Liikaa.

Ehkä hän huomasi kännykän joskus kädessäsi ja kauhisteli miksi niin pitkään sen kanssa touhuat.

Vierailija
22/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50+ ja äitini on 80 v. En usko, että tarvitsen lupaa häneltä. 

Minä olen myös 50+ ja äitini täyttää 85 ens kuussa, en usko että edes tietää koko palstan olemassaoloa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äitini tiedä mitään vauvapalstasta. Eikä tarvitse tietääkään. 

Vierailija
24/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää. Hän haluaa että minusta tulee tulevaisuudessa paras palstamamma ikinä. Neuvoo kirjoitustekniikoita ja kuinka saa eniten provosoitua muita. Elämäntapaa olen harjoittanut pienestä pitäen. Äiti on ollut kovasti apuna. Isää, sitä sikaa ja narsistia, ei ole näkynyt pitkiin. Elatusmaksutkin pitää äidin mukaan hakea oikeusteitse.

Melkein tuota lukiessa tulee kateelliseksi. Saat oikein ammattilaisen apua, no sen kyllä huomaa sinun kirjoituksestasi. Elinikäinen harjoittelu tekee taitavaksi. Olisi varsin oikeudenmukaista, että sinunlaisesi kirjoittajat nostettaisiin jalustalle, esikuviksi kaikille tuleville kirjoittajille.

Kiitos. Minä olen kehittynyt viime aikoina kovasti. Äiti ja hänen ystävänsäkin ovat kehuneet minua. Heidän mielestään minussa on ainesta. He olivat vaikuttuneita siitä kuinka monta keskustelua sain poistettua ja kuinka pidän yllä oikeutta omiin mielipiteisiini, vaikka muut keskustelijat yrittävät kateellisina panetella minua.

Vierailija
25/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä enkä kerrokaan. Hän kauhistuisi, että käytän aikaani johonkin näin turhaan. 

Vierailija
26/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää. Hän haluaa että minusta tulee tulevaisuudessa paras palstamamma ikinä. Neuvoo kirjoitustekniikoita ja kuinka saa eniten provosoitua muita. Elämäntapaa olen harjoittanut pienestä pitäen. Äiti on ollut kovasti apuna. Isää, sitä sikaa ja narsistia, ei ole näkynyt pitkiin. Elatusmaksutkin pitää äidin mukaan hakea oikeusteitse.

Melkein tuota lukiessa tulee kateelliseksi. Saat oikein ammattilaisen apua, no sen kyllä huomaa sinun kirjoituksestasi. Elinikäinen harjoittelu tekee taitavaksi. Olisi varsin oikeudenmukaista, että sinunlaisesi kirjoittajat nostettaisiin jalustalle, esikuviksi kaikille tuleville kirjoittajille.

Kiitos. Minä olen kehittynyt viime aikoina kovasti. Äiti ja hänen ystävänsäkin ovat kehuneet minua. Heidän mielestään minussa on ainesta. He olivat vaikuttuneita siitä kuinka mon

Ehkä olet joskus huomannut minut. Tapani on poistatuttaa muiden tekemiä aloituksia, jotta omat aloitukseni saisivat enemmän huomiota. En edes lue niitä aloituksia. Joinakin päivinä ja iltoina ainakin joka toinen aloitus katoaa nopeasti, siitä voi joskus huomata että olen paikalla.

Toivon, etten olisi koskaan poistatuttanut yhtäkään tekemääsi aloitusta, koska olet selvästi keskimääräistä huomattavasti lahjakkaampi. Tuo kateus, on niin säälittävää, mutta kun kyvyt loppuvat, keksitään kaikkea mistä saadaan aikaan panettelua. Ymmärrän miksi he ovat kateellisia, sillä ei heillä ole yhtä paljon lahjakkuutta sielussaan, eikä heillä ole sitä luovien ja taidokkaiden sanojen paljoutta mielessään.

Vierailija
27/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän tästä vielä puuttuisi,että pitää aikuisena ihmisenä kysyä lupa sukulaisilta.Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
28/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän tästä vielä puuttuisi,että pitää aikuisena ihmisenä kysyä lupa sukulaisilta.Kaikkea sitä kuulee.

Olet ehkä oman äitisi vauva, koko elämäsi ajan. Se on hyvä osa, joka on sinulle suotu.

Vierailija
29/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Minä olen kehittynyt viime aikoina kovasti. Äiti ja hänen ystävänsäkin ovat kehuneet minua. Heidän mielestään minussa on

Ehkä olet joskus huomannut minut. Tapani on poistatuttaa muiden tekemiä aloituksia, jotta omat aloitukseni saisivat enemmän huomiota. En edes lue niitä aloituksia. Joinakin päivinä ja iltoina ainakin joka toinen aloitus katoaa nopeasti, siitä voi joskus huomata että olen paikalla.

Toivon, etten olisi koskaan poistatuttanut yhtäkään tekemääsi aloitusta, koska olet selvästi keskimääräistä huomattavasti lahjakkaampi. Tuo kateus, on niin säälittävää, mutta kun kyvyt loppuvat, keksitään kaikkea mistä saadaan aikaan panettelua. Ymmärrän miksi he ovat kateellisia, sillä ei heillä ole yhtä paljon lahjakkuutta sielussaan, eikä heillä ole sitä luovien ja taidokkaiden sanojen paljoutta mielessään.

Olen huomannut. Olen pitänyt sinua yhtenä esikuvanani. Olet poistanut joitain viestejäni, mutta ne ovatkin olleet harjoituksia. Viestit, jotka vain meidän kaltaisemme lahjakkaat kirjoittajat ymmärtävät, ovat säilyneet myöhemmille lukijoille opiksi. He jotka ovat aitoja palstamammoja tietävät niiden arvon. Muut ovat yksinkertaisia ja lahjattomia. Niitä joille ei ole suotu ymmärtämisen ja kirjoittamisen lahjaa.

Vierailija
30/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itsekin äiti.

Vierailija
31/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50+ ja äitini on 80 v. En usko, että tarvitsen lupaa häneltä. 

Minä olen myös 50+ ja äitini täyttää 85 ens kuussa, en usko että edes tietää koko palstan olemassaoloa 

He ovat silti äitejänne. Teidän tulee saada lupa käyttää vauvapalstaa.

Vierailija
32/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi on läsnä ns. pilven päältä, joten tietää se.

Vierailija
33/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin, voisiko tälle Vauva-palstalle saada satunnaisia tarkastuksia, joiden avulla kysyttäisiin kirjoittajan äidiltä, onko hän antanut lapselleen luvan kirjoittaa tälle palstalle.

Ehkä mielestäsi salakirjoittaminen on jännittävää, mutta äitisikin tietää, että sellaista ei saa tehdä. Äitisi tietää että se olisi väärin. Joten, ethän kirjoita äitisi selän takana ilman hänen lupaansa.

Vierailija
34/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on täällä moderaattorina. Yrittää kovasti estää mua kirjoittamasta ja poistaa viestini. Saattaa siinä ohessa mennä muutaman muunkin viesti.

Vierailija
35/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisai minut eilen kiinni ja piiskasi. Otti kännykän pois ja huoneen oven. Kaverin tieskarilla vastailen

Miksi hän otti pois huoneen oven? Mikä aresti se semmoinen on,  jos ei ole lukkojen takana?

Vierailija
36/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole antanut lupaa ja nyt on vähän myöhäistä kysyä, koska on kuollut jo kauan sitten.

Vierailija
37/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä. Hän kuoli 1995. M65

Vierailija
38/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö äitisi opettanut, että palsta mamma, kirjoitus tekniikka ja elatus maksu kirjoitetaan tällä palstalla erikseen? Taidat olla sellainen porvoolainen.

Vierailija
39/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 90v ja minä 65v, en ole kertonut vauva.fi palstasta, mutta tietää että tupakoin.

Vierailija
40/40 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö äitisi opettanut, että palsta mamma, kirjoitus tekniikka ja elatus maksu kirjoitetaan tällä palstalla erikseen? Taidat olla sellainen porvoolainen.

Huomautan, sangen ystävällisesti, että erityislahjakkailla kirjoittajilla on aina omat erityisoikeutensa, he luovat itse omat sääntönsä.
Voin myös huomauttaa, että jotkut meistä, pitävät yhdys sanoista enemmän kuin jotkutmuut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi