Ihmiset, jotka laittaa viestiä vaan kertoakseen omia kuulumisia, eikö heitä
oikeasti kiinnosta sen vastaanottajan kuulumiset ollenkaan, ja/tai eivätkö edes kohteliaisuussyistä välitä laittaa viestiin "mitäs sulle kuuluu?" - kysymystä, VAI olettavatko/odottavatko he, että toinen sitten oma-aloitteisesti viestiin vastatessa kertoo kysymättä omat kuulumiset?
Mulla on muutama kaveri, jotka saattaa parin viikon välein laittaa viestiä, jossa kertovat vain omia kuulumisiaan tyyliin "moi, mä sain tänään töissä ylennyksen." tai pistävät kuvan jostain tuotteesta jonka ovat hankkineet "moi, no nyt vihdoin sain hankittua tämän!" tms.
Musta on kauheen vaikea jotenkin vastata noihin, tai siis, vastaan toki kommentoiden viestiensä sisältöön, esim edellisiin "onneks olkoon ylennyksestä" tai "no onpa hieno, kiva juttu!"
Mutta kun multa ei oo kysytty mitään, tuntuis tyhmältä alkaa samaan viestiin sitten kertomaan jotain omia kuulumisia.
Ja sitten nää on mennyt näiden kanssa just näin yksipuoliseksi, että he laittavat mulle aina muutaman viikon välein viestiä omista kuulumisista, ja mä kommentoin niitä, mutta he ei ikinä kysy mitä mulle kuuluu, enkä minä osaa sitten noihin ilmoituksiinsa alkaa tunkea omia kuulumisia.
🤷🏼😅
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet noin passiivinen? Jopa passiivis-aggressiivinen? Miksi et säännöllisesti laita heille viestejä omista kuulumisistasi? Pyytämättä?
En tiedä, musta tuntuisi tosi oudolta pyytämättä alkaa yhtäkkiä selostaa jollekin omia kuulumisiani. Varsinkin jos en edes kysyisi toiselta hänen kuulumisiaan.
Ja ei mulla oo kauheesti vissiin tarvetta raportoida kuulumisiani kavereille viestitse tai puhelimitsekaan. Sitten voin kertoa, jos/kun nähdään kasvokkain.
Ap
Tällainen tuntuu musta tosi tärkeilevältä ja itsekeskeiseltä. Siis että sulta pitää oikein erikseen osata kysyä, että niin, mitä Sinulle tänään kuuluu, etkä voi vaan osallistua keskusteluun niin kuin muutkin.
Eihän sitä nyt voi ruveta juttelemaan omia kuulumisia kun toinen paasaa ja paasaa kaikki ongelmansa ja juttunsa sulle eikä osaa yhtään huomioida miten huonoa käytöstä se on. Mulla suvussa tämmöisiä ihmisiä ja siksi pidänkin asioita sisälläni.
Harmittaa kyllä, että olenko niin hölmö tms mutta toisaalta, mitä väliä, on minulla muitakin ystäviä.
Näin minäkin sen tulkitsen. Näin teen itsekin etenkin läheisten ystävien kanssa, jotka eivät vetele herneitä nenään joka asiasta, vaan ovat huumorintajuisia. älykkäitä ja oma-aloitteisia. Joiden kanssa ei tarvitse kokoajan nihnata niinnuunnaannun kuka sanoi mitä sanoi, missä tilanteessa sanoi, mitä tarkoitti, miten tarkoitti, ja vielä irvistys päälle. Jotkut perusnegatiiviset ihmiset, jotka tekevät pienen pienestä pölyhiukkasestakin valtataistelun tai piilomerkityksen tai tosi ison asian, jota jahnata, ovat rasittavia. Tyhmiä ja rasittavia. Ugh, olen puhunut.