Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisellakin on ihan täysi oikeus olla pitämättä lapsista pätkääkään.

Vierailija
17.09.2008 |

Kaikkia eivät lapset kiinnosta ja hyvä niin. Ärsyttää tuo mammailu, ihan kuin jokaisen pitäisi haluta lapsia ja hullaantua lapsista. Ihan yhtä oikea näkökulma jonkun toisen mielestä on se, että lapset tuhoaa elämän, vaatii liikaa aikaa, paskoo housuun, sotkee, meluaa, vie rauhan... ovat siis ärsyttäviä.

Itselläni on kaksi lasta mutta paras ystäväni ei ole ikinä innostunut lapsista. Viettää kyllä aikaa minun ja lasteni kanssa, lapseni ovat häneen vallan ihastuneita mutta ana ystävä muistaa sanoa, että lapseni ovat muistutus siitä miksi hänen ei koskaan pidä äitiyttä harkita. Ärsyynty jo muutamassa tunnissa siihen hälinään. Ja mitä sitten? Rakastan häntä juuri siksi että on se kuka on.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä ei etukäteen tiennyt.

Vierailija
2/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset nyt pieninä hälisevät, sotkevat, paskovat housuun ja riistävät vapauden, niin tulevaisuus on toinen. Kun lapset ovat aikuisia ja itse ikääntyy, niin kyllä heistä ja heidän perheistään on pääsääntöisesti enemmän iloa kuin riesaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset nyt pieninä hälisevät, sotkevat, paskovat housuun ja riistävät vapauden, niin tulevaisuus on toinen. Kun lapset ovat aikuisia ja itse ikääntyy, niin kyllä heistä ja heidän perheistään on pääsääntöisesti enemmän iloa kuin riesaa.

Vierailija
4/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ystäväsi tykkäisi, jos hänelle kertoisi, että onneksi on lapsia, ettei ole itse jäänyt mokomaksi hermoheikoksi itsekeskeiseksi paskaksi....

Mitä? Oliko loukkavaa? Mutta kyllähän jokaisella on oikeus olla tykkäämättä jostain kokonaisesta ihmisryhmästä jos siltä tuntuu. Eihän se mitään rasismia ole, eihän?

Vierailija
5/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin humaani ja ajatteleva ihminen. Todennut vain sen tosiasian että hän ei koskaan äidiksi halua, hänen intresseissään lasten hankkiminen ei ole millään sijalla. Ja kyllä osaa ajatella tulevaisuutta, hän tahtoo viettää sen puolisonsa ja ystäviensä kanssa. Luojan kiitos ei ole pakko lapsia haluta! Sitä paitsi kuka sen sanoo että omalla kohdalla lapsista on iloa vanhana? Voihan lapsi olla vaikka kehitysvammainen, voi alkoholisoitua, voi kuolla ennen kuin itse kuolee... elämäänsä ei kukaan tiedä.

Vierailija
6/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Ei kaikki halua lapsia eikä se naisesta huonompaa tee! Itse olen onnellinen äiti, mutta tiedän hyvin että jollekin toiselle onnellisuus tulee muista asioista.

Vierailija
7/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin hänen lapsensa olisivat kovin ihastuneita tähän kaveriin jos niin olisi

ihminen voi päättää olla haluamatta lapsia ilman että muuttuu hirviöksi

Vierailija
8/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ystäväni vihaa lpsellisia! Ei hän niin heikko ole, että pitäisi toisten erilaista valintaa alkaa pilkata. Onhan hän minun paras ysäväni ja minulla on lapsia. Kunnioittaa elämääni niin kuin minä hänen vaikka eri teitä kuljemmekin! Miksi se, että ei erityisesti pidä lapsista tarkoittaa sinusta sitä, että hän vihaisi lapsellisia? Eikä lapsista ole pakko pitää. Sorry. Ihmisiksi hän niiden kanssa on silti, oikeastaan tosi hyväkin: muistaa aina esim. lähettää maailmanmatkoiltaan lapsilleni hologrammikortteja koska poikani kerää niitä.

Mitähän ystäväsi tykkäisi, jos hänelle kertoisi, että onneksi on lapsia, ettei ole itse jäänyt mokomaksi hermoheikoksi itsekeskeiseksi paskaksi....

Mitä? Oliko loukkavaa? Mutta kyllähän jokaisella on oikeus olla tykkäämättä jostain kokonaisesta ihmisryhmästä jos siltä tuntuu. Eihän se mitään rasismia ole, eihän?

Vierailija
9/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin aika monella se mieli jossain vaiheessa muuttuu, ja toivottavasti siinä vaiheessa ei ole enää myöhäistä (keneltäkään muulta ei tämä tietysti ole pois).

Niin, itse siis n.25-vuotiaaksi asti pidin lapsia lähinnä ärsyttävinä ja sotkuisina olentoina ja ajattelin etten ikinä halua omia. No, nyt 35-vuotiaana minulla on kaksi lasta ja ajattelen vähän eri lailla :)

Vierailija
10/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan yhtä oikea näkökulma jonkun toisen mielestä on se, että lapset tuhoaa elämän, vaatii liikaa aikaa, paskoo housuun, sotkee, meluaa, vie rauhan... ovat siis ärsyttäviä."

Okei, en ehkä lukenut tuota ystävä-osuutta tarpeeksi selvästi, vain tuon sinun aloituksesi.

Mutta siitäkin voi siis päätellä, että esim. minun mielipiteeni siitä, että lapsettomat ovat itsekeskeisiä narisevia paskapäitä, joilla ei ole todellista elämää, (Eli ovat siis ärsyttäviä,) on ihan yhtä oikea ja hyväksyttävä näkökulma, kuin mikä tahansa muukin.

Vierailija
11/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei häntä haittaa, että se koira pitää kiikuttaa joka aamu ulos (vaikka sunnuntaiaamun vesisateessa), sen hoito pitää järjestää lomien yms ajaksi, se paskoo välillä matolle, ja siihen uppoaa rahaa ihan älyttömästi. Kukin tyylillään. Jokainen jolla on lapsia tietää, että lapsi palkitsee kaiken vaivannäön äärettömyyteen asti pelkällä olemassaolollaan. Ehkäpä "ystäväni" (emme ole enää juurikaan tekemisissä, koska hänen mielestään meillä ei enää ole paljoa yhteistä kun minusta tuli äiti) kokee samoin koiransa kohdalla. Se on hänen oikeutensa, vaikka minun on sitä henk. koht. vaikea ymmärtää.

Vierailija
12/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse niiden "paskapäiden" kanssa hengata sen enempää kuin niiden "paskapäiden" tarvitse ihastella jälkikasvuasi.

Mutta siitäkin voi siis päätellä, että esim. minun mielipiteeni siitä, että lapsettomat ovat itsekeskeisiä narisevia paskapäitä, joilla ei ole todellista elämää, (Eli ovat siis ärsyttäviä,) on ihan yhtä oikea ja hyväksyttävä näkökulma, kuin mikä tahansa muukin.

Vierailija
13/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni niitä on.

ap

Se ei häntä haittaa, että se koira pitää kiikuttaa joka aamu ulos (vaikka sunnuntaiaamun vesisateessa), sen hoito pitää järjestää lomien yms ajaksi, se paskoo välillä matolle, ja siihen uppoaa rahaa ihan älyttömästi. Kukin tyylillään. Jokainen jolla on lapsia tietää, että lapsi palkitsee kaiken vaivannäön äärettömyyteen asti pelkällä olemassaolollaan. Ehkäpä "ystäväni" (emme ole enää juurikaan tekemisissä, koska hänen mielestään meillä ei enää ole paljoa yhteistä kun minusta tuli äiti) kokee samoin koiransa kohdalla. Se on hänen oikeutensa, vaikka minun on sitä henk. koht. vaikea ymmärtää.

Vierailija
14/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse todellakin parhaasta ystävästä. Eikä hänen eikä minunkaan ajatusmaailmassa ole mitään teiniä: ihan tavallisia työteliäitä ja aikuisia naisia molemmat. Avarakatseisuus ja erilaisten maailmankuvien hyväksyminen on kyllä aikuista ajattelua jos mikä...

Minulla on 5v ja 1v lapset (tyttö ja poika). Niin ja kaksi karvatassua. Olen lapsirakas ja eläinrakas. Rakas ystäväni ei ole kumpaakaan, mutta sen ihanampaa, fiksumpaa ja luotettavampaa ihmistä ei olekaan.

Ei äidiksi haluaminen tee kenestäkään aikuisempaa tai epäitsekkäämpää.