Jäättekö te kaipaamaan Ylen kuuluttajia?
Olivatko he tämän yhteiskunnan verorahojen tärkein käyttökohde?
Kommentit (45)
En ole katsonut ja kuunnellut kuuluttajien hölpötystä vuosikausiin. Ainoa kuuluttaja jota katsoin ja kuuntelin, oli Riika Sillanpää kakkoskanavalla. Todella upea nainen siihen aikaan!
Jään kaipaamaan. Paljon turhempiakin asioita on kustannettu.
Yleisradiossa on paljon laadukasta ohjelmaa ilman jatkuvaa mainostulvaa. Itse en kuuntele kaupallisia radiokanavia ollenkaan ja tv-kanavistakin käytän eniten Ylen kanavia, erityisesti ykköstä. Tosin kakkoskanavalla on välillä jotain ihme häröilyä muttei onneksi mitään Temptations Island tai Ex on the beach-kaltaista paskaa.
Jollain radiokanavilla on jo tekoäly käytössä. Se on ihan hirveän kuuloista monotonista pölötystä. Ei ainakaan vielä tekoäly onnistu saamaan elävän ihmisen sävyjä puheeseen.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan jää kaipaamaan. Nämähän ovat olleet suojatyöpaikkalaisia niinkuin koko Ylen henkilöstö. Aivan turha ammatti, itseasiassa ei edes mikään ammatti, suojatyöpaikka. Saaneet palkan, edut sun muut. Yle porsastelee sinun rahoillasi. Olinkin jo hyvin ärsyyntynyt näihin kuuluttajiin, joka kerta kun tulivat määkimään sitä turhaa kerrontaa, vaihdoin kanavaa.
Suomi on suojatyöpaikkojen luvattu maa, itse työskennellyt aina yksityisellä, olen karttanut näitä julkisia työpaikkoja, koska ainakin minun nuoruudessani niitä ei arvostettu ja sanottiin, että kaikki tyhmimmät olivat siellä töissä, eivät päässeet yksityiselle. Julkista sektoria pidettiin vajaaälyisten työpaikkana.
Koko Yle pitäisi lakkauttaa.
Nainen 55-vuotta
PeräkammarinNasuPersu keksi sitten tämmösen nimimerkin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan jää. Olen aina ihmetellyt heidän rooliaan. Ihan kuin katsojia pidettäisiin jotenkin vähälahjaisina (suuri osa ihmisistä tosin vaikuttaa sellaisia olevan). Täysin tyhjää ja tarpeetonta jaarittelua ei-mistään. Yleltä pitäisi leikata enemmän - leikattavaa löytyy. Nykyiset "leikkaukset" ei edes ole leikkauksia; rahoituksen määrä vaan ei enää kasva indeksin mukaan. Ihme, että tämänkin "leikkaus"sumutuksen tollot Suomalaiset uskoivat.
Yleltä pitäisi leikata 2/3 sen budjetista.
Tosiaan, nyt ei leikata mitään, budjetti ei vain kasva samoin kuin aina tähän asti automaattisesti.
Kun olin lapsi ja nuori, Yle oli todella minimaalinen. Miksi se on paisutettu tällaiseksi korruptiokoneistoksi, että pääjohtaja tienaa 300 000 eur, autonkuljettajineen päivineen vuodessa. Ed
Peräkammarin NasuPersupoika keksi sitten tämmösen nimimerkin.....
Mitenhän sen peräkylän mummon käy, kun poistuu ne ainoat, jotka ovat hänelle toivottaneet hyvää iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän sen peräkylän mummon käy, kun poistuu ne ainoat, jotka ovat hänelle toivottaneet hyvää iltaa.
Niin, en tiedä oliko toi tarkotettu ironiaksi vai ei, mutta totta se ainakin on. 1,3 miljoonaa yksinasuvaa maassamme. On monelle kiva ja tärkeää kun toimittaja tai kuuluttaja toivottaa hyvää yötä.
Kanavaääni tv1:lle. Radiokuuluttajahan tekee sitä. Ei heitä voi poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mummolle voi omaiset teipata Anna-Liisa Tiluksen kuvan telkkarin yläkulmaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Ne urheilulähetykset, kommentaattorit ja asiantuntijat, toimittajat, kuvaajat ym.pitkä lista jos jonkinsortin työmiestä lähetyksen lopputeksteissä. SIELTÄ pitää karsia!
Rakennuksillakin tarvitaan monen alan miehiä ja naisia. Yksi suunnittelee rakennuspaikan, toinen mittaa ja merkitsee, kolmas tulee kaivamaan, neljäs kuljettaa maa-aineksen pois , viides tuo sorat, kuudes tasoittaa. Enkä aloittanut edes projektin alusta,en viitsi jatkaa, ehkä ymmärsit. Jos nämäkin kaikki mainittaisiin rakennuksen vihkiäistilaisuudessa,niin aika pitkä luettelo tulisi. Noissa tuotantojen luetteloissa näytetään mainittavan bussikuskikin, joka on ajanut bussia, jolla joku on tullut kuvauspaikalle.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä myöskään meteorologien ja urheilutoimittajien roolia....kait se on niin vaikeaa kertoa tavallisen pulliaisen jotta millainen sää oli,on ja on tulossa sekä kertoa kun Patrik teki taas lämärimaalin mieleiseltä paikaltaan.
Niin, kaikenhan voi kertoa se tekoäly, eikä tarvita edes kuvaruutua, kun kuuntelemalla säästetään kaikkien televisiotyöntekijliden kustannukset. Perskanavia voi seurata puhelimella esim sebbenseikkailut vieraalla maalla.
Vierailija kirjoitti:
Kanavaääni tv1:lle. Radiokuuluttajahan tekee sitä. Ei heitä voi poistaa.
Tilus kuulemma alkaa sellaiseksi.
Kaikella kunnioituksella näitä ylen tv-kuuluttajia kohtaan, olen pitkään ihmetellyt heidän tarpeellisuutta. Ehkä vielä parikymmentä vuotta sitten heille oli käyttöä, muttei ei enää. Samalla voitaisiin luopua myös kanavaäänestä. Nämä ns. lineaariset lähetykset alkavat muutenkin olla ehtoo puolella ja väistyvät pikku hiljaa kokonaan suoratoistopalvelujen tieltä.
En muista edes, milloin viimeksi olisin heitä nähnyt.
En oikein edes ymmärrä, mikä se kuuluttaja on siellä radiossa? Sama kun juontaja? Musta aivan tarpeettomia kaikki jotka puhuu musiikin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Niitä tv2 kuuluttajia jäin aikoinaan kaipaamaan, niin monta vuotta tuli seurassaan vietettyä. Nyt olen kaivannut Milla Madetojaa takaisin uutisankkuriksi, kadonnut täysin, myös ig:stä. Oli jotenkin selkeän aurinkoinen ja positiivinen ilmestys.
Johanna Pirttilahti, Tiia Hasa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tv2 kuuluttajia jäin aikoinaan kaipaamaan, niin monta vuotta tuli seurassaan vietettyä. Nyt olen kaivannut Milla Madetojaa takaisin uutisankkuriksi, kadonnut täysin, myös ig:stä. Oli jotenkin selkeän aurinkoinen ja positiivinen ilmestys.
Johanna Pirttilahti, Tiia Hasa ym.
TV2:ne kuluttajia. Keitäs muita oli?
Tilus jatkaa kanavaäänenä. Niitä muitakaan ei ole vielä irtisanottu.