Miten joku pystyy syömään niitä punalaputettuja eineksiä ym. punalaputettua ruokaa?
Nehän ovat ihan viittä vaille pilaantuneita ja maku niistä on kadonnut jo aika päiviä. Eikö teillä ole makuaistia lainkaan?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse syö jääkaapistasi ruokia, joissa on vielä pari päivää päiväystä jäljellä, niitä jotka aikanaan ostit tupla hinnalla? Vai heitätkö pois varoiksi, kun eräpäivä lähestyy? Miten on?
Kaupan punalappu tuotteissa on kyllä päiväykset mennyt monta päivää sitten
Ei ole menneet, sellaista ei saa edes panna myyntiin, missä päiväys on vanha.
Vierailija kirjoitti:
Koiralle käy kaikki, tulee halvemmaksi kuin premium eläinlääkäriltä ostettavat ruoat.
Ongelmana on vaan se että ruuassa olevaa suolaa eivät koirat tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee 👴🏻💖🥩
Mene sinä vttuun!
Älä raivoa Pupalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse syö jääkaapistasi ruokia, joissa on vielä pari päivää päiväystä jäljellä, niitä jotka aikanaan ostit tupla hinnalla? Vai heitätkö pois varoiksi, kun eräpäivä lähestyy? Miten on?
Mahtaakohan sinulla olla riittävät tiedot keskusteluun osallistumiseksi?
Naudan liha on parhaimmillaan punalaputettuna ja viikko sen jälkeen vielä jääkaapissa. Suomessa ei saa myydä "riiputettua" lihaa. Yksikään huippukokki ei syö naudanlihaa tuoreena, vaan aina riiputettuna. Ostavat punalaputettuja ja pitävät pitkään vielä jääkaapissa, ennen kuin paistavat sen. Ravintoloista sellaista ei valitettavasti saa, vaan kaikissa ravintoloissa paistetaan tuoreesta lihasta. Euroopassa on eri "säännöt" ja siellä saa huippuravintoloista hyvin riiputetusta lihasta tehtyjä pihvejä huippuravintoloista. Kiertävät jotenkin taitavasti tätä sääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Hulluimmathan PAKASTAA vieläpä noita punalaputettuja ruokia, ihan niin kuin ne jotenkin "paranisivat" siellä pakkasessa, voi herran pieksut.
Kyllä, minä pakastan leipää, herran pieksut :D
Ja voihan esim lihasta tehdä suuren määrän ruokaa ja syödä osan ja panna loppu pakkaseen.
Se on säästäväisyyttä!
Kassoilla kuulemma joku sääty seuraa säälien ihmisiä jotka ostavat punaliputettuja tuotteita. Minua ei haittaa lainkaan, siinähän seuraatte. Suomessa ruoka on aika tyyristä, jos voin siinä pikkasen säästää, sen teen häpeilemättä. Ostan sitten merkkihajuvesiä ja muuta mukavaa yhtä häpeilemättä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän on pakko syödä sitä mitä halvalla saa.
Minä en ole köyhä, mutta olen alkanut ostamaan laputettuja ruokia kun haluan säästää. Olen työeläkkeellä ja käyn aamuisin kaupassa kun myyjät ovat juuri laputtaneet tuotteet. En ajattele, että minun pitäisi ne köyhille jättää. Nopeat syövät hitaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse monesti nähnyt lähikaupassa mm kanaa, jauhelihaa, eineksiä, leipää, jogurtteja punalaputettuna ja päiväys mennyt eilen tai toissapäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan sinulla olla riittävät tiedot keskusteluun osallistumiseksi?
Olen itse monesti nähnyt lähikaupassa mm kanaa, jauhelihaa, eineksiä, leipää, jogurtteja punalaputettuna ja päiväys mennyt eilen tai toissapäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluimmathan PAKASTAA vieläpä noita punalaputettuja ruokia, ihan niin kuin ne jotenkin "paranisivat" siellä pakkasessa, voi herran pieksut.
Kyllä, minä pakastan leipää, herran pieksut :D
Ja voihan esim lihasta tehdä suuren määrän ruokaa ja syödä osan ja panna loppu pakkaseen.
Se on säästäväisyyttä!
Naudanliha paranee punalaputettuna jääkaapissa ja mureutuu. Sitä herkkua huippukokit syövät kotonaan, kuten minäkin. Ravintoloissa ei saa tarjota kunnon pihvejä laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Punalappuinen ruoka raikastuu pakkasessa - samahan pätee mattoihin ja petivaatteisiinkin.
Puolet lihoista alelaputettuna. Ruokaan ne menee. En maistele niitä raakana. Punalappuja saa myös pari päivää pitemmillä päiväyksellä. Jos on tulossa seuraavassa kuormassa samaa tavaraa niin paljon. Et tilaa hyllyyn tarvitaan.
Eineksiä muutenkin syödään tosi vähän. Koska ne eivät maultaan muutenkaan ole kotiruuan tasoisia.
Aina ostanut myös alelapulla ruokia eikä ikinä ollut vatsatautia, ei ruokamyrkytyksiä ja olen S-kokoinen ollut aina. Nyt keski-iässä. Passaako?
Alelaputettuina ostan sellaistakin mitä en normisti, tulee tehtyä hyviä löytöjä, kuten kalkkunan jauheliha, luxusjogurttia jne. Lihat kun kypsentää niin voi pakastaa tuleviin aterioihin. On tyhmää maksaa liikaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjen käyttö sallittu, katso päiväys ostovalintaa tehdessä !
oujee👴🏻💖🥩 herkkua on siellä monenlaista kuiske kuuluu miltä punalaputettu maistaa 👴🏻💖🥩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ilmoitus kunnan viranomaisille. Parasta ennen on vain suositus, mutta viimeisen käyttöpäivän jälkeen ruokaa ei saa enää myydä ja lihoissa on aina viimeinen käyttöpäivä.
Se ei ole mitenkään yleinen käytäntö myydä vanhentuneita ruokia, se on vain tuo lähikauppa mikä sitä tekee.
Niin täysin makuasioista. Ei kaikki tykkää myöskään samoista ruuista kuin sinä tykkäät.