Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne haen opiskelemaan luonteenpiirteideni perusteella?

Vierailija
13.03.2025 |

-olen pikkutarkka, tykkään näperrellä juttuja (esim tykkään askarrella)

-olen erittäin tunnollinen ehkä liiankin ja sellainen "ylisuoriutuja"

-olen erittäin herkkä ja ihmiset tykkää pompotella mua 

-olen liian kiltti myös ja en uskalla sanoa ei usein

-olen taiteellisesti luova mutta pliis älkää ehdottako taide alaa (se ei työllistä)

-olen intorvertti ja väsyn ihmisten seurassa herkästi

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floristi.

Vierailija
22/32 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laborantti.

Niille on vain nykyään aika vähän töitä. Paljon työttöminä. Ennen oli enemmän töitä laboranteille, kun paperitehtaissa tarvittiin. Eikä sairaaloihinkaan kelpaa, vaan niissä tarvitaan bioanalyytikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjä. Pitää olla tarkka, pitää pystyä työskentelemään myös yksin, ei tarvitse esiintyä, pitää myös pystyä ajoittain "ylisuoriutumaan", koska työmäärä on välillä isompi. Ei tarvitse olla mitenkään matemaattisesti erityisen lahjakas, vaan normaali laskukyky riittää ja loput on opeteltavissa. Siisti sisätyö ja kohtuullinen keskiluokkainen ansiotaso. Pääsee nopeasti töihin, voi aloittaa työt ensin vaikka merkonomina ja tehdä myöhemmin tradenomin opinnot ja jatkaa vaikka kauppatieteen maisteriksi, jos opiskelu kiinnostaa. Se mahdollistaa jo erittäin hyvän ansiotason. Pidä luovat asiat harrastuksina, jotka tuovat elämään iloa. 

Palaa helposti loppuun kirjanpitäjänä, ellei osaa sanoa ei ja on pompoteltavissa.

Se vaihtelee, mikä on kenellekin liikaa. Toiset on luonteeltaan joustavamp

Kirjanpitäjä voi myös siirtyä sieltä tilitoimistosta jonkin isomman firman palkkalistoille. Työmäärä on huomattavasti inhimillisempi ja palkkakin paljon parempi.

Vierailija
24/32 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Floristi.

Millainen työtilanne on floristeilla?

Vierailija
25/32 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ap. Kauppaoppilaitokseen laskentalinjalle, tai lukioon ja sieltä AMK tradenomiopintoihin. 

Vierailija
26/32 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjää minäkin tulin ehdottamaan. Olen ihan kuin ap.

Ei tämä tietenkään kaikille sovi, mutta jos yhtään kiinnostaa, niin suosittelen kokeilemaan. Etätöitä saa yleensä tehdä tällä alalla paljon, monissa paikoissa ihan niin paljon kuin haluaa. Hyvistä kirjanpitäjistä on pula ja niitä houkutellaan mm. hyvillä työsuhde-eduillla.

Vierailija
27/32 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet taiteellinen, joku artesaaniala olisi hyvä tai entisöinti. Ala voisi olla entisöinti, kultaaja, koristemaalari, yms. tekisit jotain kulttuurihistoriallisesti merkittävää.

Tai sitten opiskele konservaattoriksi museoalalle. Siinä tehdään myös työtä kulttuurihistoriallisten esineiden kanssa.

Näillä aloilla etua on pikkutarkkuudesta, pienestä perfektionismista, käden taidoista ja taiteellisesta silmästä. Työtä voidaan tehdä yksinkin, mutta usein osana jotain projektia yms. Alalla ihmiset ovat samanlaisia kuin sinä pitkälti, joten voisit tulla hyvinkin toimeen ryhmässäkin. Oman työnsä jokainen kuitenkin usein tekee itsenäisesti pakertaen.

Vierailija
28/32 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole lukumiehiä, aiemmin ehdotettu välinehuoltaja voisi olla hyvä.

Vierailija
29/32 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää perustoimeentulotuelle.

Aivan turha tehä mittää, ku saat paremma elämä ilman työstressii. 

Teet niitä juttuja mistä tykkäät ja vaik pimeesti myyt tuotteitas.

Eläkkeel jäädessäs saat semmosen eläkkeen, minkä määrän jokku saa 40 vuoden työelämästä...

Haluan tehdä työtä ja ansaita rahaa suomessa

En usko että tämä toteutuu suomessa. Ulkomailla kylläkin. 

Vierailija
30/32 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/32 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsariksi telakalle.

Vierailija
32/32 |