Mitä kertoo se että sekä crp että leukosyytit ovat aina koholla?
Siis jokaisessa terveenäkin otetuissa labroissa, ainakin viimeiset 20 vuotta. Hieman vain, mutta aina yli viitearvon kuitenkin.
Mistä se voisi kertoa?
Onko tämä yleistäkin?
Kommentit (16)
Varmaan gluteenille yliherkkä tai jotain. Tai käytätkö siemenöljyjä, margariinia yms...?
Jokin syndrooma, viittaa alkavaan reumasairauteen.
Siihen voi kuulua myös vilja-allergiaa. (Sjögrenin syndrooma)
Tuolla jo joku kirjoittikin matala-asteisesta tulehduksesta.
Tiesithän että ihan pelkkä paperihaavakin saattaa näkyä labroissa? Mulla ainaki on iho vähän väliä jostain pienesti ruvella
Minulla leukosyytit olleet aina hiukan yli viitearvojen, astmaa ja allergioita on. Crp normaali, herkkä crp alle 1.
Minullakin on nuo koholla, lisäksi virtsasta otettu s-immunoglobuliini kappa vapaat on reippaasti yli viitearvojen.
Sä oot ylipainoinen ja sulla on jatkuva matala-asteinen tulehdus. Kohta on diabetes jollei jo ole. Laihduta vähintään 20kg.
Crp:n nousun syitä:
Bakteeritauti
Virustauti
Leikkaus
Kudostrauma
Perussairaus
Lekosyyttien nousun syitä:
Astma
Tupakointi
Bakteeritauti
Allergia
Leukemia
Stressi/voimakkaat tunnemyrskyt
Raskaus
Fyysinen aktiivisuus
Hyperkortisolismi
Lääkkeet
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ylipainoinen ja sulla on jatkuva matala-asteinen tulehdus. Kohta on diabetes jollei jo ole. Laihduta vähintään 20kg.
Ja lopeta sokerin ja makeutusaineiden käyttö kokonaan. Sydän-ja verisuonitauditkin tekee tuloaan kun oot lihava.
Raudanpuute aiheutti itsellä tuon.
Lievästi ylipainoinen olen kyllä ollut, normaalipainon ylärajalla suurin piirtein. ap
Minulla kumpikin noista on yli viitearvon. Leukosyytit on jotain 10 ja crp 20-30. Sairastan astmaa, joten kai keuhkoputkissa on jotain tulehdusta vaikka se tasapainossa olisikin.