Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei tiedä, miten pitäisi vastata Mitä kuuluu -kysymykseen

Vierailija
13.03.2025 |

Miksi mun HS tilaajana pitää maksaa tällaisista ala-arvoisista jutuista? 

Ja eikö muka jokainen tiedä, että vastataan kiitos hyvää, entä itsellesi?

https://www.hs.fi/elama/art-2000011073938.html

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysytään mitä kuuluu, niin vain tosi tylsä ihminen alkaa kertoa. Siihen kuuluu vastata, vaikka ei mitään erikoista, entä mitä sinulle kuuluu.

Vain joku tylsä tyyppi nipottaa tuollaisestakin.

Vierailija
22/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyä, jos vastaus ei kiinnosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi vastata vaikka miten, kuten itsekin voisin vastata:

Kunnon vuoristorataa menee töissä ja muuten aika normaalisti. Ketuttaa tämä maailmantilanne. Entä itselläsi?

Niin sanotusti smalltalk -tyyliin jutustelua.

Vierailija
24/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kerron kuulumiset, silloin harvoin kun niitä on, niille keille ne kuuluu  ihan kysymättäkin, muun keskustelun lomassa. Yleensä jos joku sattuu kysymään niin ei minulla ole mitään kerrottavaa, joten siksi vastaan vaan 'ihan hyvää' ja mahdolliset jatkokysymykset vaan ärsyttää koska kerrottavaa ei ole. 

Vierailija
25/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on vain tilaajille, joten en pääse lukemaan, mutta onko oikea vastaus Kukkuluuruu?

Voitinko miljoonan?

Vierailija
26/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono keskustelunavaus, tuntuu siltä kun heti ekalla lauseella pitäisi ruveta kertoa elämästään. Vastaankin siis esim. "ihan hyvää".

Vierailija
27/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus englanniksi: Huu aaa juu.

Vierailija
28/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina kavereille ja sukulaisille mitä oikeasti kuuluu. Mut välillä tohon vastaaminen on vaikeeta. Esim. mun graduohjaaja kysyy aina ensimmäisenä, että mitä kuuluu. En tiedä mitä siihen ois kohteliasta vastata. Alan sit vaan selittää mitä gradulle kuuluu. Kun enhän voi vastata sille takaisinkaan, että mitä sulle kuluu, kun en mä sitä tunne. 

Vierailija
29/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulumisten kysyminen on yksinkertainen tapa osoittaa välittämistä. Silti kysymys on yksi monimutkaisimmista vastata, kirjoittaa toimittaja Roosa Niskanen kolumnissaan."

No miten se nyt on? Onko kysymyksen tarkoitus osoittaa välittämistä, vai saada vastaukseksi jopa valheellinen "kiitos hyvää, entä sinulle". Onko se välittävää, että asettaa toisen tilanteeseen, jossa hänen pitää mahdollisesti teeskennellä hyviä fiiliksiä, uteliaisuutta ja smalltalk-halukkuutta, jotta ei vaikuttaisi kusipäältä?

Vierailija
30/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää kysyäkkään noin. Kerran vastasin: hiljaista on ja toisella kertaa: Kaikki mitä lujaa puhutaan, Jos juuri nyt kysyttäisiin yhtä typerästi niin joutuisin vastaamaan: linnun laulua. 

Ei sitä sulta kukaan kysykään 😑

Vierailija
31/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuuluu vastata että: " Kaikki on ok. "

Apulanta on tehnyt siitä opetuslaulunkin. 

Vierailija
32/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Haluan olla rehellinen, niin ennen kerroin oikeat kuulumiset. Mutta vastaan jatkossa että "Nyt ei pysty kyllä valehtelemaan että hyvää. Mutta kiitos kysymästä kuitenkin. Mitä sulle kuuluu?"

Sama lyhyemmin: "Kiitos kysymästä, entä itsellesi?"

Vierailija
33/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan hyvää, lomia odotellessa! Mitäs teille?"

Vierailija
34/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan yleensä, että vituttaa ja väsyttää. Liikaa töitä ja stnan kiire aina. M39

Vierailija
35/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näe juttua. Se on vain tilaajille. Mutta ketjun kommenteista päätellen pitää ilmeisesti vastata että "ihan hyvää", vaikka ois just todettu syöpä, talo palanut ja lapsi kuollut ja tullut vielä ero päälle.

Ei, vaan silloin sanotaan, että ei oikein mitään hyvää mutta indikoidaan, ettei aio puhua siitä, ellei toinen kysy lisäkysymyksiä. 

Onko tällainen oikeasti joillekin vaikeaa?

Vierailija
36/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe juttua. Se on vain tilaajille. Mutta ketjun kommenteista päätellen pitää ilmeisesti vastata että "ihan hyvää", vaikka ois just todettu syöpä, talo palanut ja lapsi kuollut ja tullut vielä ero päälle.

Ei, vaan silloin sanotaan, että ei oikein mitään hyvää mutta indikoidaan, ettei aio puhua siitä, ellei toinen kysy lisäkysymyksiä. 

Ai niin, siis muille kuin Hesarin alle 35:lle naistoimittajille?

Vierailija
37/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysytään mitä kuuluu, niin vain tosi tylsä ihminen alkaa kertoa. Siihen kuuluu vastata, vaikka ei mitään erikoista, entä mitä sinulle kuuluu.

Mitä jos oikeasti kuuluu jotain erikoista? Kyllä minä kerron jonkun pikaisen kuulumisen ja kysyn sitten, että mitä sinulle kuuluu.

Vierailija
38/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on tosiaankin vaikeita asioita... Kun olen vastannut "Ei mitään", olen tarkoittanut että ei kuulu mitään sellaista mistä haluaisin kertoa, mutta ei ole ymmärretty yskää vaan on jatkettu kysymistä että mitä se tarkoittaa. - Eri

Vierailija
39/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää nöyrtyä! Eliitti tietää paremmin miten kuuluu elää! Ei meistä köyhistä raasuista ole mihinKÄÄN!!

Vierailija
40/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulumisten kysyminen on yksinkertainen tapa osoittaa välittämistä. Silti kysymys on yksi monimutkaisimmista vastata, kirjoittaa toimittaja Roosa Niskanen kolumnissaan."

No miten se nyt on? Onko kysymyksen tarkoitus osoittaa välittämistä, vai saada vastaukseksi jopa valheellinen "kiitos hyvää, entä sinulle". Onko se välittävää, että asettaa toisen tilanteeseen, jossa hänen pitää mahdollisesti teeskennellä hyviä fiiliksiä, uteliaisuutta ja smalltalk-halukkuutta, jotta ei vaikuttaisi kusipäältä?

Ei ole kusipäisyyttä, että sanoo menevän huonosti. Mä en edes ymmärrä tuota teeskentely -kulttuuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä