työttömät hoi!
Olen pitkäaikaistyötön ja nyt työkkäri ehdotti muutamaa eri toimea, ja kaipaisin jotain sisältöä elämään kun "kunnon" töitä ei löydy, kaipaisin myös vinkkejä, jos on kokemusta, mikä/mitkä alla olevista parhaita vaihtoehtoja tai ainakin vähiten huonoja.
1. Työvalmennus
En muista oliko sana työhönvalmennus vai työvalmentaja, taitaa pieni ero olla. Tää ilmeisesti (netin mukaan?) on vähän sama kun työkkärin täti, mut tavataan vaan useammin.
2. Joku kurssi
Eli joku töihinpaluuta tukeva kurssi, nää voi ilmeisesti olla joko kahvinjuontia ja höpöttelyä sen muutaman tunnin päivässä tai jopa johonkin kouluun verrattavia 8 tunnin päiviä?
3. Työkokeilu
Mites tämä nykyään jos se 9€ korvaus poistui?
Kommentit (20)
Pitäisi tietää vähän taustoja enemmän, pelkkä termi pitkäaikaistyötön kun voi sisältää mitä tahansa. Itsekin olen pitkäaikaistyötön, mulla työllistyminen tökkää ikään. Osaaminen ajantasalla, kaksi korkeakoulututkintoa. Joku toinen saattaa olla IT-taidoiltaan, työkokemukseltaan ja koulutukseltaan aivan eri tasolla ja tarvitsee tukea yllä mainittua lainatakseni, jopa tietsikan käynnistämiseen.
Työhönhakuvalmennus tai työ-SIB on hyödyksi jos tarvitset apua hakemiseen. CV kuntoon, linkkari kuntoon jne. Mut huijattiin tonne vakuuttamalla että valmentajilla on piilotyöpaikkoja. Ehkä jollain sellasia onkin tiedossa, minun kohdalle osui valmentaja jota ei mun työllistyminen niinkään kiinnostanut mutta halusi jakaa vinkkejä CV:n kaunistamiseksi tyyliin "aina kuva!" , "vähän väriä!" ja "laita vaan tutkintojen suoritusvuodet". Tietenkin, jos nimittäin takuulla haluaa hakemuksensa menevän suoraan roskiin. Nuo on jo muutaman vuoden olleet oikeasti totaali no-no rekryammattilaisten joukossa. En olisi ikinä suostunut mukaan jollei valmennusta voisi lopettaa ilman seuraamuksia. Sanoin valmentajalle että nyt ollaan niin eri linjoilla etten oikein näe syytä jatkaa. Ottakoot yhteyttä jos törmää mun osaamisprofiilia vastaavaan työpaikkaan.
Joku kurssi, mitä tarkoitat. Työvoimakoulutuksia on hyviä mutta niihin on satoja hakijoita. Melkoinen lottovoitto päästä sellaiseen. Plussaa se että niistä maksetaan 9e kulukorvaus. Voitko päivittää tai täydentää osaamistasi jollain koulutuksella? 6kk lupa on helpompi saada kuin 2v omaehtoisiin opintoihin. Vai oletko kouluttamaton ja voisit mennä amikseen pariksi vuodeksi?
Työkokeiluun vain jos haluat opiskella alaa ja kokeilla olisiko työ sinulle. Kai siitä joku on hyötynyt alanvalintaa miettiessä.
Oletko oikeutettu palkkatukeen? Sehän on yksi vaihtoehto vaikkakin nykyään huono. Ei kerrytä työssäoloehtoa eikä eläkettä.
Täällä on spr kirpputorilla niin lihava nainen töissä ettei se pysty seisomaan edes kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on spr kirpputorilla niin lihava nainen töissä ettei se pysty seisomaan edes kunnolla.
Lihavat syö jäätelöä ja leivoksia paljon. nam nam
Tuo työvalmennus oli hukkaan heitettyä aikaa. Ei mua hyödyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat syö jäätelöä ja leivoksia paljon. nam nam
Mikäs siinä jos tykkää syödä. Ei se ole ainakaan multa pois millään tavalla.
Itse kävin taannoin erääseen ammattiin valmentavan kurssin. Siihen sisältyi työssäoppimisjakso, joka meni niin hyvin, että pääsin määräaikaisuuden kautta lopulta vakkariduuniin.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
En.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, loisijat!
jank jank öli öli
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, loisijat!
samaa mieltä kyllä töitä on vaikka kuinka metsätkin edelleen siivoamatta nyt voi myös lapioida lunta sen kun ottaa lapion käteen ja lapioi. voin katsella ikunastani samalla kun syön 7:mää sorttia leikkeleitä luxus aamiaisellani köyhät lopettaakaa valitus ja palvelkaa parempia ihmisiä siksi Kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Ime munaa!
Mene työkokeiluun 4 tuntia päivä. Hissukseen jotain askartelet. Tulee tuet + 9€/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Ime munaa!
Sinullehan tässä töitä suositellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Ime munaa!
Minulla on jo töitä Ap. nyt töihin siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin!
Ime munaa!
En.
Työkokeilu ainoastaan jos aiot itse kouluttautua kyseiselle alalle.
Töihinpaluuta tukeva kurssi. Hyöty riippuu koulutustaustastasi. Osa ei osaa käynnistää edes tietokonetta saati kirjoittaa hakemusta suomeksi, saati sitten tousella kotimaisella. Osa kykenee tekemään hakemuksen, tavalliseen työhön, asiantuntija työhön ja virkaan julkishallinnonalalle ja kolmella kielellä. Osa opettelee tulemaan kurssille aamukahdeksaksi jossa siinäkin on haastetta.