Voiko mies olla naiselle kateellinen?
Jossain ketjussa väitettiin niin.
Millainen asetelma se olisi?
Kommentit (9)
Koko ajanhan palstamiehet ovat kaikille naisille kateellisia. Sitä seksiä kun naiset saavat joka päivä monta kertaa, niin ettei nukkumaan kerkiä. Siis ihan nämä rumat, lihavat, kouluttamattomat ja köyhät, jopa vanhat naiset!
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi, tyhmäkö olet.
Olipa kattava ja perusteellisesti laadittu vastaus!
Kyllä voi, siksihän ne haluaa naisen alistaa ja viedä naisilta oikeudet.
Miksei voisi? Ei kai kateus ole sukupuolesta kiinni millään tavalla.
Tapailin kymmenisen vuotta sitten miestä joka oli kateellinen opintomenestyksestäni. Opiskelimme samoja kursseja, ja sain jokaisesta tentistä paremman arvosanan kuin hän. Voi sitä äksyilyn määrää. Aina oli joku syy miksi hän pärjäsi huonommin. "Et ole oikeasti ymmärtänyt asiaa niin kuin minä, kirjoitat vaan parempia vastauksia. / Olin väsynyt ja stressaantunut kun luin tenttiin, siksi pärjäsin huonommin. / Oikeasti ei kiinnostanut se tentti yhtään, en jaksanut keskittyä lukemiseen kun ei ollut motivaatiota, sinä se vaan pakerrat vaikka ei kiinnostaisikaan koska olet tunnollinen" yms.
Jos luimme tenttiin samassa paikassa, hän kiukutteli siitä että käänsin sivuja nopeammin kuin hän. Luin kuulemma nopeammin mutta en ymmärrä asioita yhtä syvällisesti kuin hän.
Ihminen voi kadehtia ihmistä, kyllä.
Ehdottomasti näin.
Muistan yhtenä esimerkkinä
tilanteen kesäfestareilta ollessani 29-v.
Tanssin siinä hellesäässä crop-topissa, kun
viereeni tuli norjalainen mies vuolaasti
kehumaan käsivarsiani ja vatsaani.
Takanani ollut pullukansorttinen mutta
narukätinen [n. 25] suomimies sai
oudot kateuskilarit ja alkoi
isoon ääneen moittia kaljaa kittaavalle
kaverilleen täysin naurettavia syytöksiä:
'Joopa joo. Ihan varmasti jotain
vippaskonsteja toi akka käyttänyt tohon
kuntoon päästäkseen! Pyh, täyttä kusetusta!
Varmaan vetänyt huolella
jotain steroideja.' Kiukkukukko loi minuun
samalla hyvin murhaavia katseita
ja hän jatkoi vain manaamistaan.
En sanonut mitään, kävelin pois.
Huom. En mlln tavalla näyttänyt 'revityn
kireältä' kookkaalta bodaajalta, todellakaan.
Hoikalta, sirolta fitiltä naiselta vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi, tyhmäkö olet.
Olipa kattava ja perusteellisesti laadittu vastaus!
Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.
-eri
Voi olla. Mun opiskelukaveri oli mulle avoimen katkera, koska työllistyin kesken mun yliopisto-opintojen, ostin oman asunnon ja sain lisäansioita ulkonäköäni hyödyntäen. Hän muisti aina sanoa, että rumalle miehelle maailma ei ole samankaltainen paikka kuin mun kaltaiselle hannuhanhelle.
Tällä palstalla on päivästä toiseen ruikutusta siitä, miten naisten on helpompi saada seksiä kuin miesten. Eikö se nyt ole päivänselvä esimerkki.
Oikeassa elämässä kuka vaan voi kadehtia mitä vaan. Kuviteltua helpompaa elämää, huomiota, varallisuutta, osaamista, menestymistä työssä jne.