Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea yskä ja flunssa ollut nyt kaksi viikkoa

Vierailija
13.03.2025 |

Paraneekohan tästä vai ei?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla influenssaa? Paranee kyllä mutta auf kanssa vie. 

Vierailija
2/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: mutta aikansa vie. Anteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normia keuhkoputken tulehduksessa, voi muuttua myös keuhkokuumeeksi.

Vierailija
4/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se joskus paranee. Meillä ollaan kolmatta viikkoa putkeen kipeänä. Tauti selvästi aaltoilee tai sitten uutta pukkaa ennenkuin vanhasta paranee. Välillä on ollut pari päivää kuumetta tai lämpöä, sitten vain limaista yskää useampi päivä, sitten taas vähän kuumetta ja nuhaa. Tuo yskä on pahin. Esikoinen on yskinyt kolme viikkoa kaikki yöt ja on selvästi väsynyt. Vauvallakin on kunnon limainen yskä.

No viime vuonna ei oltu kuin kerran flunssassa.

Vierailija
5/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun ottaa rokotteita

Vierailija
6/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena ollut paha, niin sitkeää limaa en muista kokeneeni.

Vierailija
7/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, eilen rohkenin käydä lääkärissä ja sain avaavaa ja hoitavaa lääkettä. Sunnuntaina pitäisi töihin kyetä. Mulla siis keuhkoputkentulehdus

Vierailija
8/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootin antamista varotaan ja vetkutetaan. Tulos on kuitenkin sama. Antibioottia määrätään joko 2 viikon jälkeen keuhkoputken tulehduksen tai 4 viikon jälkeen keuhkokuumeeseen, jolloin tauti vaatii jo sairaalahoitoa etenkin lapsilla ja ikääntyneillä sekä astmaatikoilla.

Ennen antibiootteja monet kuolivat. 

Vierailija
9/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosi sitkasta räkistä liikkeellä. Ensin viikko kuumeessa ja sitten viikko hirveää räkää ja yskää. Limaa tulee vielä senkin jälkeen ja aamulla vähän tukkoinen olo, mutta muuten jo normaali. 

Vierailija
10/10 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti influenssa neljä viikkoa. Korkea kuume oli vain muutaman päivän, mutta en vain parantunut. Söin kahdet antibiootitkin, koska minulle tulee räkätaudeista aina poskiontelotulehdus. Niillä ei ollut mitään vaikutusta. Teinipoika sai saman taudin, ollut nyt neljä viikkoa sairas. Välillä oli muutaman päivän terve, joten voi olla uusi tautikin. Lukiosta ei voi olla kuukautta pois. Viime viikolla oli joka toinen päivä koulussa. Tällä viikolla normaalisti, mutta tänään taas korkeampi kuume ja kotona. Hillitön kurkkukipu ja yskä. Ikinä ei ole ollut näin pitkää tautia.