KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6749)
Tietääkö joku onko vipunen päivittynyt tänään
Vierailija kirjoitti:
Ja tänään pääsin sisään. Jee!
Onnea! Minne?
Vähän hassua kun jonotin varasijalla ylempään hakutoiveeseen yliopistoon, opintopolun mukaan pääsin sisään mutta varsinaista uutta valintakirjettä ei ole tullut sähköpostiin. Pitäisikö sellainen tulla? Kaipa tuohon opintopolkuun voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasija pudonnu 2--->1 farmasiaan.
Ja sieltä napsahti paikka Helsingin farmasiaan todistuksella ei-ensikertalaisena maailman pisimmän 2 kuukauden odotuksen jälkeen. Ainakin sähköpostin mukaan, opintopolusta en vielä katsonut :D Ehdin jo luovuttamaan koko opiskelupaikan suhteen kun siitä ei kuulunut mitään pitkään aikaan. Niille jotka lukevat ketjua esim. ensi vuonna niin jostain varasijalta 60 pääsin, mikä oli joskus toukokuussa ja sen jälkeen pitkään ~26 jumissa. Lääkisvalinnat eivät muuttaneet varasijaa mihinkään. Vasta 11.7. tms. alkoi liikkumaan reippaammin.
Joka tapauksessa kiitos ketjusta kaikille ja onnea myös niille jotka vielä jonottavat opiskelupaikkaa. Älkää luopuko toivosta. Ja aina voi kokeilla ensi vuonna uudestaan.
t. iloinen tuleva farmaseutti
Onneksi olkoon, siellä nähdään!
Pääsin ensikertalaiskiintiössä lukemaan farmasiaa juurikin Helsinkiin. Postailinkin jo tähän ketjuun toukokuussa. NIin hieno tunne, kun pääsee haluamaansa alaa opiskelemaan :)
Tomintaterapia, kesäkuussa vielä ennen "virallista" ilmoitus päivää olin varasijalla 78. Tänään oli opintopolkuun tullut tieto että pääsin sisään. En ihan usko vieläkään 😅 mutta niin ne varasijat vaan liikkuu, ainakin tässä tapauksessa ja tänä vuona.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassua kun jonotin varasijalla ylempään hakutoiveeseen yliopistoon, opintopolun mukaan pääsin sisään mutta varsinaista uutta valintakirjettä ei ole tullut sähköpostiin. Pitäisikö sellainen tulla? Kaipa tuohon opintopolkuun voi luottaa.
Onko niin, ettei ylempään hakukohteeseen pääsystä tule sähköpostia?
Ei ainakaan itselle tullut varasijalta samanlaista, kuin alemmasta paikasta tuli sellainen kunnon valintakirje. Pystyin ilmoittautumaan läsnä olevaksi niin kai se totta on. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tänään pääsin sisään. Jee!
Valtavasti onnea! Mihin aikaan sait tiedon?
Vaikea sanoa. Aamulla ei ollut, mutta kun töiden jälkeen katsoin, oli tilanne muuttunut. Eli joskus 8-16 välillä. Ja kiitos.
Onko kenelläkään kokemusta 1. Varasijaan jäämisestä? Mä oon aika varma, et vasta 5.8 peruuntuu paikka, vaikka kaikki ilmottautunu jo heinäkuussa läsnäoleviks.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan itselle tullut varasijalta samanlaista, kuin alemmasta paikasta tuli sellainen kunnon valintakirje. Pystyin ilmoittautumaan läsnä olevaksi niin kai se totta on. 😄
Ok, hyvä tietää. Ja onnea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitens muiden varasijat?
Miksi AMK tradenomiin on vielä paikan vastaanottamatta parikymmentä sellaista, joille se on ollut ykköskohde? Jättääkö niin moni tosiaan hakijoista kokonaan opiskelupaikan vastaanottamatta? Miksi?
Ymmärrän, että muutamilla voi elämäntilanne muuttua eikä voikaan aloittaa opiskeluja, mutta tuo on paljon . Vai sisältyykö tuohon lukuun esim. armeijan takia lykkääviä?
Hakusysteemi pitäisi uudistaa. Tässä haussa jää liikaa hukkapaikkoja.
AMKit pistää ylimääräiset paikat lisähakuun.
Kirjeet lähtee tiettyyn aikaan päivästä ja jos olet ehtinyt ottaa paikan vastaan, kirjettä ei tule enää erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt ottamaan paikan vastaan ja ilmoittautumaan yliopistoon niin kaikki on kunnossa. Vai onko ylimmät hakutoiveet vielä auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitens muiden varasijat?
Miksi AMK tradenomiin on vielä paikan vastaanottamatta parikymmentä sellaista, joille se on ollut ykköskohde? Jättääkö niin moni tosiaan hakijoista kokonaan opiskelupaikan vastaanottamatta? Miksi?
Ymmärrän, että muutamilla voi elämäntilanne muuttua eikä voikaan aloittaa opiskeluja, mutta tuo on paljon . Vai sisältyykö tuohon lukuun esim. armeijan takia lykkääviä?
Hakusysteemi pitäisi uudistaa. Tässä haussa jää liikaa hukkapaikkoja.
AMKit pistää ylimääräiset paikat lisähakuun.
Se lohduttaakin heitä, jotka hakevat yliopistoon.
Milloin vipunen on päivittynyt viimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Milloin vipunen on päivittynyt viimeksi?
Tänään ihan aamulla ei ollu, mutta kun katoin kahdelta niin oli päivittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta 1. Varasijaan jäämisestä? Mä oon aika varma, et vasta 5.8 peruuntuu paikka, vaikka kaikki ilmottautunu jo heinäkuussa läsnäoleviks.
Mä jäin viime vuonna 1. varasijalle, peruuntui vasta elokuussa. Tänä vuonna taas varasija 1 ja luulen että peruuntuu taas vasta elokuussa
Eilinen ykköstoiveen varasija oli 46 ja tänään näkyy että paikka vastaanottettu mä pääsin!!!
Kiva kuulla että nyt tuli vielä varasijaliikettä ja monia on päässyt opiskelemaan. Paljon onnea teille!! Ja kiva kuulla myös että haastavina pidetyiltä aloilta voi päästä isoltakin varasijanumerolta opiskelemaan - täällä usein väitetään toista.
ihana juttu, paljon onnea!