KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Joo eikö noi "yli-ikäisten" opiskelijoiden haukkumiset oo jo nähty. Olen seurannut tätä ketjua itse hakiessa tai jonkun läheisen tuloksia odotellessa ja tää on harvoja hyvänmielen vauvisketjuja, joihin olen törmännyt.
Aina tulee kuitenkin joku inttämään liian vanhoista opiskelijoista. Sanoisin että nykymenossa, jossa palkka ei kaikilla riitä elämiseen, työt menee alta ja työnhaku on osittain yhtä persettä ei ole mikään ihme, että yhä usemapi ja yhä vanhempi haluaa turvata selustansa ja kokeilla vaihtaa alaa.
Just näin. Minä tajusin vaihtaa alaa vasta 56-vuotiaana. Meinasin palaa loppuun vanhassa työssä jossa pomot ja työkaverit kettuili. Vaihdoin alalle jossa töitä riittää ja nimenomaan mielekästä työtä (vakaope). Valmistuttuni olen samalla opiskellut työn ohessa ja pian valmistun erityisopettajaksi. Nyt tähtäimessä maisteriopinnot vakassa. Samalla opiskelijafiiliksellä mennään kuin nuoremmatkin.
Voi että.. tulisipa tulokset huomenna, ihan liian jännää! 😄
Manifestoin huomiselle aamulle klo 8.13 sähköpostiviestin hyväksymisestä 😎
Vierailija kirjoitti:
Manifestoin huomiselle aamulle klo 8.13 sähköpostiviestin hyväksymisestä 😎
Mä myös! Kohti huomista ja voittoa!
Tuleeks palkit aina ennen ku tulokset tulee vai voiks tulokset tulla ilmanki niit palkkei
Centria ja Lapin amk lisätietopalkit tulleet, ei malta odottaa
Ei näy yliopistoista vielä mitään, näkyykö muilla? AMK kai yleensä tullut ensin. Mikä tässäkin on, ettei voi muka vain rauhassa odottaa! Päivitän vaan opintopolkua nonstoppina kuin ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeks palkit aina ennen ku tulokset tulee vai voiks tulokset tulla ilmanki niit palkkei
Tämä kiinnostaisi itseänikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi itseänikin
Kyllä ne palkit tulee aina ennen tuloksia. Eli ne siis missä lukee alimmat pisteet jne. Ja sitten pisteet tipahtaa niihin kuuluville paikoille lähipäivinä palkkien tulon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei näy yliopistoista vielä mitään, näkyykö muilla? AMK kai yleensä tullut ensin. Mikä tässäkin on, ettei voi muka vain rauhassa odottaa! Päivitän vaan opintopolkua nonstoppina kuin ääliö.
on joitain yliopistotuloksia jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tullut? Täällä on raportoitu kai lähinnä maisterituloksia ja vipusessa näkyy joitain hajanaisia valintatuloksia. AMK-tuloksia näkyy vipusessa jo runsaammin, en tiedä kuinka nopeaan sen tiedot päivittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tullut? Täällä on raportoitu kai lähinnä maisterituloksia ja vipusessa näkyy joitain hajanaisia valintatuloksia. AMK-tuloksia näkyy vipusessa jo runsaammin, en tiedä kuinka nopeaan sen tiedot päivittyvät.
Ainakin hammaslääkiksen on tullut, vipuseen tulee viiveellä.
tamkilla näkyy palkit, mut ei tuloksia 🏻 palkit näkyi jo viikonloppuna
Hammaslääkis tullut
Ravitsemustiede tullut
Oikeesti sekoan kun päivitän vaan tota opintopolkua 🤢 metropoliaan kaikki kuus kohdetta. Niin ei voi tippua edes eri aikoihin tulokset, vaan ne tulee kerralla. 🙈
Tiedän ettei minulla ole mahdollisuutta päästä hakukohteeseeni todistusvalinnassa, kun amistodistuksella on vain yksi paikka auki, mutta silti jännittää monesko kymmenes varasija siellä tulee olemaan. 😂
Jos jo tämä jännittää, niin onnea vaan minulle pääsykoetulosten odotteluun...
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ettei minulla ole mahdollisuutta päästä hakukohteeseeni todistusvalinnassa, kun amistodistuksella on vain yksi paikka auki, mutta silti jännittää monesko kymmenes varasija siellä tulee olemaan. 😂
Jos jo tämä jännittää, niin onnea vaan minulle pääsykoetulosten odotteluun...
Mulla sama! Oon aikoinaan ottanut paikan vastaan ja opiskellut vuoden verran (hoitoala) kunnes tajusin, että haluan saada ehdottomasti päivätyön ja paremmat työolot, kuin mitä oon lähihoitajana vuosia kokenut hoitotyössä.
Haen yleensä siis näissä hauissa jopa 0.8 paikkaa ei-ensikertalaisena. Liekkö se pyöristyy edes yhteen paikkaan. Mulla on 132 pistettä todistuksesta mutta sekään ei tunnu riittävän, vaan viimeksikin jäin 1 varasijalle ja se tässä jonossa ei liiku milliäkään, koska se ainoa paikan saanut usein ei paikkaansa luovuta 🙈
Mikä ala kyseessä? Tiukka haku, en ole ennen kuullut ihan vastaavasta. Ite haen vaan ei-enskana kaikkien kiintiössä yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala kyseessä? Tiukka haku, en ole ennen kuullut ihan vastaavasta. Ite haen vaan ei-enskana kaikkien kiintiössä yliopistoon.
Joo amk:iin oon hakenut, tekniikan puolelle. Viime haussa (jossa oli tarjolla laskennallisesti se 0,8 paikkaa) hain rakennus ja yhdyskuntatekniikkaan ja jäin siinä ekalle varasijalle.
Tän kevään haussa hain samaan, sekä energia ja ympäristötekniikkaan.
Pieni paikkamäärä syntyy siitä, kun usein ei ensikertalaisille jää kun 10% kohteen paikoista, ja sitten nekin loput paikat on lohkottu osa yo-todistuksella, sekä ammattitodistuksella hakeville, sekä pääsykokeilla valittaville. Niin kaikenkaikkiaan kun on esim 20 paikkaa jaossa, niin ammattikoulun todistuksella ei ensikertalaisena on juurikin ihan se yks tai max 2 paikkaa tarjolla 🙈
Saa nähdä kuinka käy 🙈
Mistä noita pisterajoja voi seurata? Siis muualta kuin opintopolusta. Onko vipusessa joku kohta?