Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt e-pillereitä?

Vierailija
12.03.2025 |

Kuulostaa minusta järjettömältä toiminnalta pumpata elimistöönsä synteettisiä hormoneja.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ilman niitä hormoniakne ottaa vallan ja naamani, selkäni ja rintani kuplii avohaavoille. 

Muita kysymyksiä? 

Vierailija
2/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysriski sekin, jos luonnollisia kuukautisia ei tule. Minulla ei ikinä kierto säännöllistynyt, järkyttävät vuodot vaan noin kolmen-neljän kuukauden välein ilman pillereitä. Muutaman kerran kokeillut vuoden pari ilman, mutta tilanne ollut sama 12-vuotiaasta nelikymppiseksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tulla raskaaksi. 

Vierailija
4/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

llman minipillereitä mulla olisi menkat "koko ajan" todella runsaina. Tai ainakin oli siinä vaiheessa, kun ne aloitin.

Näitä vaihdevuosien ihanuuksia.

Vierailija
5/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muista aina kantaa kortsuja mukana. Pilleri päivässä estää ongelmien synnyn.

Vierailija
6/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveysriski sekin, jos luonnollisia kuukautisia ei tule. Minulla ei ikinä kierto säännöllistynyt, järkyttävät vuodot vaan noin kolmen-neljän kuukauden välein ilman pillereitä. Muutaman kerran kokeillut vuoden pari ilman, mutta tilanne ollut sama 12-vuotiaasta nelikymppiseksi asti.

Just muutama päivä sitten asiantuntija kertoi lehdessä, että kuukautiset on uusi ilmiö ja yleistynyt vasta 60-luvulta lähtien, kun tuli ehkäisy. Ennen naisilla ei ollut säännöllisiä kuukautisia, koska he olivat raskaana tai imettivät. Kuukautiset ei siis olekaan luonnollinen asia. Mut omalla kohdalla en vaihtaisi hormonihoitoihin, koska en halua kroppaan ylimääräistä. 

Vierailija
7/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten tulisi raskaaksi.

m53

Vierailija
8/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta miehelle on kätevä laueta sisään. 

Vierailija
9/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman menkkoja ja menkkakipuja on parasta! En todellakaan lopeta pillereitä ennen kuin on pakko. 

Vierailija
10/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vaikuta, jos ne jättää syömättä.

Vierailija
11/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa mies vasektomiaan. Hyvä, hormoniton vaihtoehto ellei kortsu mahdu!

Vierailija
12/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pilsuilla rinnat kasvaa 👍

N21

Vierailija
13/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tarvitse enää. Vaihdevuoden päällä ja pillerit loppui noin 4 viikkoa sitten. En tarvi enää uusia. Riittää kullekin ikäkaudelle omat vaivansa ja rohtonsa, kuten nyt tähänkin tilanteeseen.

Vierailija
14/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mies saa ruiskuttaa spermat pimppiini. 

Vierailija
15/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa mies vasektomiaan. Hyvä, hormoniton vaihtoehto ellei kortsu mahdu!

Tuleeko silloin ollenkaan nesteitä kun mies laukeaa?

Vierailija
16/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosiin.

Vierailija
17/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisiin kuukautiskipuihin.

Vierailija
18/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just muutama päivä sitten asiantuntija kertoi lehdessä, että kuukautiset on uusi ilmiö ja yleistynyt vasta 60-luvulta lähtien, kun tuli ehkäisy. Ennen naisilla ei ollut säännöllisiä kuukautisia, koska he olivat raskaana tai imettivät. Kuukautiset ei siis olekaan luonnollinen asia. Mut omalla kohdalla en vaihtaisi hormonihoitoihin, koska en halua kroppaan ylimääräistä. 

Et näe mitään eroa siinä, että kuukautiset puuttuvat sairauden eivätkä raskauden tai imetyksen takia?

Vierailija
19/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

llman minipillereitä mulla olisi menkat "koko ajan" todella runsaina. Tai ainakin oli siinä vaiheessa, kun ne aloitin.

Näitä vaihdevuosien ihanuuksia.

Jännä kyllä, miten erilaisia me ihmiset olemme. Minä jouduin luopumaan e-pillereistä korkean verenpaineen takia ja kokeilin minipillereitä, mutta sain niistä jatkuvan vuodon, jota lähemmäs puoli vuotta kestettyäni luovutin.

Vierailija
20/26 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa apu minulle endometrioosiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän