Miksi meistä vanhoista naisista tehdään mediassa ällöjä
Olen itsekin sellainen eli vanha nainen 40-50 välillä. Joka päivä kun herään edessäni on vaihdevuosi mainoksia joiden mukaan olen jotenkin ällöttävä ja kasvokarvojakin tulee. Keskustelupalstat ovat täynnä kuinka vanhat naiset ovat ällöttäviä ja nuoret niin puhtoisia ja viattomia. Tekstit ovat suoranaista naisvihaa kuten että meidän vanhojen akkojen takia on Suomi täynnä teineille seksuaalirikoksia tekeviä ulkomaalaisia.
Kun katson peilistä niin sieltä katsoo takas 53 kiloinen s kokoinen erittäin hyvä ihoinen(ei finniä, korkeintaan pieniä juonteita silmäkulmassa jos täysillä hymyilee) ,pitkähiuksinen muodokas mutta hoikka ihan normaalinäköinen nainen. Ihon olen epiloinut jo iäisyyden karvojakaan ei ole. Silmät ovat isot ja moni sanonut tosi kauniiksi. Liikun myös säännöllisesti. Kroppa on siro. En vastaa kyllä sitä ällöttävän näköistä vaihdevuosi ikäistä jota keskustelupalstoilla ja mainoksissa rummutetaan. En kyllä tunnusta sitä itsestä enkä henkisestikään koe itseäni ei-viattomaksi. Ikää on vaan tullut kuten kaikilla tulee.
Kommentit (26)
Kyllä kaiken ikäiset ihmiset ovat yhtä arvokkaita.
Ulkonäöstä viis.
Mitä hyötyä mainoksista on, jos ei ole rahaa hoitaa niitä asioita. Moni olisi jo nuorena tehnyt sen. Mainoksia voi estää myös.
Siro, mutta muodokas. Juu aivan varmasti.
Ap:n tekstistä tuli jotenkin ristiriitainen olo. Itse koen vaihdevuosista puhumisen vaan hyvänä. Olen normaalipainossa ja pitkät hiukset minullakin ja isot silmät jne., mutta on myös vaihdevuosivaivat, kuten lisääntynyttä hikoilua, paikkojen kuivumista, pahantuulisuutta, uniongelmia ja lisääntynyttä ruokahalua. Miksi nämä eivät voisi kuulua yhteen, olla samassa paketissa? Eivät nämä vaivat ja ikä minusta ällöttävää tee. Turha niitä on salatakaan; eivät ne vaikenemalla katoa. Ei minua kiinnosta olla yhtään minkään näköinen miesten silmissä ja leikkiä, että vielähän tässä ollaan nuoria ja raikkaita tai todistella, että vielä minua sanotaan kauniiksi. Ei minulle ole mikään arvo olla siro tai pitkähiuksinen tai s-kokoinen, eikä liioin iloinen. Ketä varten näitä pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 50-vuotiaat naiset näkyvät Hollywood-elokuvissa ja muussa populaarikulttuurissa niin vähän?
Mitä väliä miten paljon näkyvät jos naama on kiristetty jokaisella iättömäksi?
Itse olen ihmetellyt miksi miehistä tehdään mainoksissa ja suomalaisissa tv sarjoissa jotain kynnysmattoja, pelkureita ja vässyköitä.
Ei mikään ihme, että tässä maassa voi kaikki niin huonosti kun roolimalli miehille on joku vähä-älyinen pelkuri ja paskahousu. Pelottaako teitä miehet, sekö on syy miksi heistä pitää tehdä tuollaisia.