Tekemistä 11v tytön kanssa Helsingissä
Olen menossa huhtikuussa Helsinkiin tyttären kanssa yhdeksi viikonlopuksi. Kaipaisin vinkkejä mitä voisi tehdä ihan siinä keskustan alueella.
Google tarjoaa paljon ideoita pienempien lasten kanssa reissaaville mutta tämän ikäisille en oikein löydy mitään
Kommentit (50)
Meinasin kans suositella Paradoxia, aukeaa maaliskuussa ja aion mennä oman 10-vuotiaan kanssa käymään.
Söpöä / japaniaiheista: Animeet & Miku Miku, Yrjönkadulla Harry Potter-aiheista tavaraa: Alnilam.
Suomenlinna & Korkeasaari kivoja, samoin Lintsin SeaLife ja Luonnontieteellinen museo. Heureka myös. Meidän lapset tykkää myös taidemuseoista, Ateneum on aina mieluisa ja Amos Rexissä hyviä näyttelyitä.
Stockan alakerran puhelinkuori/tilpehöörikauppa.
Kahviloita löytyy paljon, tuo mainittu Kakkugallerian kakkubuffet, myös esim. Ekberg on ihana. Stockan Relovessa on ihana kahvila myös.
Kirppiksiä on myös, ainakin Opshop Hietalahdessa.
Kannattaa ottaa vuorokausilippu ja pörrätä sillä. Ja kannattaa pysytellä Pitkänsillan toisella puolen, Hakaniemi ihan tukossa eli en lähtisi sinne suuntaan välttämättä ellei metrolla mene johonkin.
Oodi on lapsellekin mielenkiintoinen paikka.
Menkää ratikalla Olympiastadionille ja käykää siellä tornissa. Siitä sitten muutama askel ja olette Talvipuutarhalla, ei maksa mitään. Hyvällä säällä sieltä voi kävellä Töölönlahtea pitkin keskustaan.
Tai käykää Tallinnan päiväristeilyllä. Niitä saa puoli-ilmaiseksi eikä haittaa, vaikka sattuisi sadepäivä.
Kissakahvila Helkatti. Sinne pitää kyllä varata pöytä, mutta sen voi tehdä helposti netissä.
Komppaan Oodia ja muita kirjastoja. Niistä löytää monenmoista tekemistä. Ompelua, ilmaisleffoja ja askartelua. Jos taas puutyöt kiinnostaa tai luonto niin kannattaa katsella mitä srk:n ohjelmistossa on tarjolla. Esim. Paavalin srk on vireä. Itse olen joskus varannut tuon ikäisen kanssa rannekorukurssin, keskustan helmi- ja askarteluliikkeistä voi kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Nnneekereiden bongaus kilpailu, kumpi ehtii enemmän näkemään.
Taas joku bönde kertomassa harrastuksistaan. Asuu itse niin metsässä, että ei näe muita ihmisiä ja saa sitten kovat kiksit jos näkee vähän erivärisen ihmisen kuin oman vaaleanpunaisen naamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nnneekereiden bongaus kilpailu, kumpi ehtii enemmän näkemään.
Taas joku bönde kertomassa harrastuksistaan. Asuu itse niin metsässä, että ei näe muita ihmisiä ja saa sitten kovat kiksit jos näkee vähän erivärisen ihmisen kuin oman vaaleanpunaisen naamansa.
Nehän pelkää jopa susia ja homoja, joten onko ihme, että kaikki oman pihapiirin ulkopuoliset olennot pelottavat?
Tehkää jotain pikkukivaa hotellihuoneessa.
Illalla bongailemaan kuten ylempi ehdotti
Miksi haluat olla tekemisissä helsinkiläisen 11-vuotiaan tytön kanssa? Eikö tuo herätä epäilyksiä?
T: Urpo
OT noista kissakahviloista. Kohu nousi koskien Tampereen kahvilaa, mutta omistaja on sama kuin Helsingin kahvilalla. Itse en halua rahoillani tukea moista toimintaa.