Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lakanat aina tarpeen pestä 60 asteessa?

Vierailija
11.03.2025 |

Pesen välillä kuumassa että syväpuhdistuvat, muuten neljässäkympissä. Ehkä joka 4. tai 5. käyttökerran jälkeen. Vaihdan lakanat kerran viikossa. Onko mitään syytä miksi pitäisi pestä joka kerran kuumalla? 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä, jos vaihtaa kerran kuukaudessa pitää pestä aina +60, koska silloin lika on jo pinttyttä..

Vierailija
2/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen 90 asteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä, jos vaihtaa kerran kuukaudessa pitää pestä aina +60, koska silloin lika on jo pinttyttä..

Hyyyyh kerran kuukaudessa?????????👀 Vähintään kahden viikon välein. Pyyhkeet kerran viikossa ja tyynyliinat. Pesu 60.

Vierailija
4/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese koskaan millään 60 pesulla. Se olisi melko turhaakin. Käytännössä pesen lakanoita kerran viikossa ja 6kk käytön jälkeen vien ne yleensä roskiin.

Vierailija
5/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 asteessa pesen joka kerta, tekee hyvää myös pesukoneelle kun käyttää järeitä pesuohjelmia. 

Vierailija
6/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sulle joku vaiva valita 60 astetta?

Meillä vaihtuu lakanat kerran viikossa ja pyyhkeet ehkä useammin, joten aina mä pesen 60 asteessa. Sitten vielä kuivuriin möyhyämään, että tulee ihanan lämpöstä ja pehmosaa.

Vierailija
7/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese koskaan millään 60 pesulla. Se olisi melko turhaakin. Käytännössä pesen lakanoita kerran viikossa ja 6kk käytön jälkeen vien ne yleensä roskiin.

Miksi roskiin?

Vierailija
8/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko 60 ja kerran kuussa 90. 

Vierailija
9/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaihtuu lakanat kerran viikossa ja pyyhkeet ehkä useammin, joten aina mä pesen 60 asteessa. Sitten vielä kuivuriin möyhyämään, että tulee ihanan lämpöstä ja pehmosaa.

Ei ole vaiva. Mutta miksi pitäisi jos tuntuu että neljässäkympissäkin puhdistuu? Kuivaan lakanat ulkona narulla, tykkään että ne on sellaiset "rapeat". Ja tuoksuu ihanalle ulkokuivauksen jälkeen. 

Vierailija
10/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ei irtoa kuin vasta 60 asteessa. Pölypunkit, virukset, bakteerit, mitä näitä nyt on, kuolevat vasta 60 asteessa. 

Joten on välttämätöntä. 

Vierailija
11/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi roskiin?

Koska hän on trolli.

Vierailija
12/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastinukkujat joutuvat pesemään vuodevaatteitaan useammin/ useasti. +60 astetta on ihan o.k.

Vierailija
13/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaiva. Mutta miksi pitäisi jos tuntuu että neljässäkympissäkin puhdistuu? Kuivaan lakanat ulkona narulla, tykkään että ne on sellaiset "rapeat". Ja tuoksuu ihanalle ulkokuivauksen jälkeen. 

Ihosta lähteneet partikkelit eivät lähde neljässäkympissä vaikka muu lika lähtisikin, kuudessakympissä kyllä. Nyt se ihomöhnä on jo kaivautunut sinne kuidun sisään, eli lakanaksi ovat jo täynnä epäpuhtauksia. Heitä ne mäkeen, osta uudet ja huolla niitä oikein, niin ei,tarvitse ostaa uusia hyvieenisempiä lakanoita alvariinsa.

Vierailija
14/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun eihän ne puhdistu. Onhan siitä monesti ollut faktaa tiskissä, että kuidut tarvii 60 astetta puhdistuakseen kunnolla. Ihan tiedeperänen juttu. Sun mutulla ei ole mitään todellisuus pohjaa.

Ulkokuivaus ei sovi allergisille valitettavasti.

Vierailija
15/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko vaihdan tietenkin ja 90 asteessa pesen. 

Vierailija
16/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun eihän ne puhdistu. Onhan siitä monesti ollut faktaa tiskissä, että kuidut tarvii 60 astetta puhdistuakseen kunnolla. Ihan tiedeperänen juttu. Sun mutulla ei ole mitään todellisuus pohjaa.

Ulkokuivaus ei sovi allergisille valitettavasti.

Niin, kun pesen sillä kuumalla säännöllisesti kumminkin. Eikö ne silloin puhdistukaan? En ole allerginen. 

Vierailija
17/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka viikko 60 ja kerran kuussa 90. 

Mä pesen myös yleensä 60 asteessa ja satunnaisesti 90 asteessa. Puhdistuu pesukonekin siinä. 

Ällöttäis pestä viileämmässä lakanoita. 🤢

Vierailija
18/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kunnolliset lakanat...

Enkä tarkoita merkkiä vaan katso puuvillan laatua.

Vierailija
19/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen 90 asteessa.

Ennen niitä keitettiin kun oli pölypunkkeja ja muita syöpäläisiä. Mattojakaan ei tarvitse enää hakata kun imuri on keksitty !

Vierailija
20/78 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta kunnolliset lakanat...

Enkä tarkoita merkkiä vaan katso puuvillan laatua.

Mä oon ostanu parit pitkäkuituista puuvillaa olevat lakanat. Vaihdan ja pesen parin viikon välein 60-90 asteessa. 

Eivät ole useamman vuodenkaan jälkeen ollenkaan nyppyyntyneet. En kestäisi nukkua sellaisissa nyppyisissä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi