Olen 47v ja kohdellaan kuin mummelia
Teitittelyä, tuolin tarjoamista, oven avaamista jne. Hohhoijaa. Olen ihan terve ja hyväkuntoinen, vaikkakin jo keski-ikäinen.
Kommentit (19)
Aivan normaalia kohteliaisuutta. Olet vain hämmentynyt, koska hyviin käytöstapoihin törmää täällä harvoin.
? Mua on aina kohdeltu noin, myös nyt 45-vuotiaana. Arvostan kaunista käytöstä, hymyilen, kiitän, en ole koskaan kokenut itseäni mummeliksi. Hauskaa, jos tämä jatkuu vielä mummonakin.
Ootappas kun täytät 57v. Kanssaihmiset menee ihan sekaisin. Sua ollaan jo melkein vanhainkotiin viemässä. Ja et tajua mitään. Et osaa mitään. Ja olet melkein ongelmajätettä.
Onneksi itse tiedät että kyse on vaan ikärasismista.
Minulla ihan sama juttu paitsi tuolia ei sentään tarjota. Teitittelyä kyllä ja aina siitå hämmästyn hieman. Minulle aikoinaan opetettiin että huomattavasti vanhempaa henkilöä teititellään. Minua varmaan sitten pidetään 100v mummona kun minua vanhemmat esim bussikuskit teitittelee 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ja kaupassa (nuoret) myyjät aina tervehtivät iloisesti.
Niin? Koska pitävät varkaana.
Okei - ja mitä jos ei kohdeltaisi hyvin? Naisvihaa ja näkymättömyyttä? Itsekin hätkähdin jo parikymppisenä miehenä, kun ulkomailla Sir-riteltiin tietyissä tilanteissa.
Nyt olen 49v. ja skeittaan vieläkin - palstalla naurettu tällekin osastolle.
No kyllä hyvin käyttäytyvät ihmiset avaavat kaikille ovia.
Minä olen kyllä yli 50v, eikä minua teititellä. No, Suomessa. Usassa olen jo 10 vuotta ainakin ollut maam.
Pelkään just tuota että nuoremmat katsovat että mikä mummo ja täti tuossa menee. Että onpa heiveröinen täti ja niin edelleen. Jaaha se kysyy taas kaupassa piimää.
Yhden minkä olen huomannut, niin näin keski-ikäisenä mummot (siis oikeat mummot) tai vanhat ihmiset yleensäkin lähestyy mua herkemmin ja pyytää apua. Tämä on oikeastaan kivaa. Mielelläni autan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 47v ja minua kohdellaan kuin kehitysvammaista pikkulasta.
johtuu ehkä muusta kuin iästäsi
Ihanaa, oon 68v. eikä oikeastaan kukaan teitittele, kaupan ovet avautuvat itsekseen eikä tuoliakaan ole tarjottu. Onnellista vapaata elämää.
Minua eräs isä kutsui sedäksi lapselleen, kun kaupittelin partiolaisten joulukalentereita 13-vuotiaana. Toivunko ikinä tästä traumasta.
Mieheni on sinua 2 vuotta vanhempi. Hän kutsuu itseään papaksi. Nuorin lapsemme on 1-vuotias.
Tai; saatat olla huomattavan viehättävä!