Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äippäloma ja kotihoidontuki anotaan?

Vierailija
10.03.2025 |

Olen jäämässä töistä pois 15.4 raskausvapaalle ja tämä sovittu työnantajan kanssa, mutta kai mun täytyy jotenki siis ilmoittaa kauan olen pois? Pitääkö mun anoa lomaa esim niin että oon vanhempain vapaalla sen 9kk ja sit sen jälkeen kotihoitolomalla vielä 6kk? Vai miten hitossa tämä toimii? Työnantajan kanssa sukset ihan ristissä ja vihaa mua kun hankkiuduin raskaaksi , joten häneltä en haluais kysyä

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pliis sano äippäloma

Vierailija
2/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pliis sano äippäloma

Sori, oli vaan niin paljon lyhyempi näin

Vierailija
4/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pliis sano äippäloma

Sori, oli vaan niin paljon lyhyempi näin

Onko?

Vierailija
5/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ilmoittaa 2kk ennen vapaan alkua. Eli olisi hyvä jos nyt ilmoittaisit sen ajan minkä olet kelalta hakenut vanhempainvapaan maksupäiviksi. Sitten vaikka myöhemmin ilmotat sen kotihoidon tuella oloajan.

Vierailija
6/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kelaan ja saat ohjeet miten toimia.

Vierailija
7/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ilmoittaa 2kk ennen vapaan alkua. Eli olisi hyvä jos nyt ilmoittaisit sen ajan minkä olet kelalta hakenut vanhempainvapaan maksupäiviksi. Sitten vaikka myöhemmin ilmotat sen kotihoidon tuella oloajan.

Ai hitto, miten tuntuu etten mistään ole saanut selvää vastausta ja työnantajakaan ei tätä kysynyt vaan totesi, että voin jäädä töistä pois sit 15.4.. sekavaa ja hankala yrittää toimia oikein, kun ei tiedä miten toimia 

Vierailija
8/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto, miten tuntuu etten mistään ole saanut selvää vastausta ja työnantajakaan ei tätä kysynyt vaan totesi, että voin jäädä töistä pois sit 15.4.. sekavaa ja hankala yrittää toimia oikein, kun ei tiedä miten toimia 

Sun on melkeinpä pakko kysyä sieltä töistä ilmoituskäytännöistä, jos et tiedä. Entisessä työpaikassa ilmoitettiin intran HR-järjestelmään ja oli kovin virallista. Nykyisessä riittää että kerroin hallintoon/ palkanmaksuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän