Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette osta lapsillenne kunnon ulkoiluvaatteita?

Vierailija
10.03.2007 |

En voi käsittää, miten jotkut haluavat vielä pitää lapsillaan aataminaikaista yhdistelmää: toppapukua ja kurahaalaria! MIten hiostava ja jäykkä yhdistelmä! Miksi ette panosta vaatteiden laatuun? Itse ainakaan en voi köyhänä ostaa muuta kuin parasta eli joko Reimatecia, Lennea, Travallea..... Tuollainen perus-Lotta ja Lassi tai Lassie -haalari imaisee hetkessä veden sisäänsä ja voi että se haalari on sitten painava ja märkä ja vaikea saada kuivaksi. Ja vaikka se haalari nyt maksaakin uutena paljon niin se on yhtä hyvä ja tehokas vielä seuraavallakin käyttäjällä. Ja maksaahan yhdistelmä toppavaatteet ja kuravaatteetkin! Sääliksi käy lapset jotka joutuvat huhkimaan ulkona tönköt systeemit päällänsä :(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten ymmärrä miksei se lapsi voisi pukeutua myös halvempaan toppapukuun ja kuravaatteisiin. Eikä säälitä yhtään.

Vierailija
2/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee lapsia puhkikuluneissa haalareissaan ja äiti sitten ulkoilee uudenuutukaisessa Goretex -puvussaan. Mielestäni pitäisi olla toisinpäin. Kumpi siellä lätäköissä oikein pyörii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on kauniita vaatteita ja ehjiä. On myös se reimatec-haalari. Silti saatan laittaa kurahaalarit poitsulle, tai päiväkodissa laitetaan.

Mä en tiedä millä vuosisadalla sä elät, mutta nykyajan kuravaatteet eivät ole enää mitään pahvia.

Myös niitä on erilaisia, hintaisia jne.

Mulla on myös ystäviä joilla on vain ne " tavalliset" haalarit lapsilla, sekä kuravaatteet, ja ihan hyvin he lapsensa pukevat. Ei ole koskaan tullut mieleen että siinä lapset nyt ulkoilevat huonoissa vetimissä.

Vierailija
4/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa laittavat aina sen päälle vielä kurikset, vaikka olen sanonut asiasta monta kertaa!

Vierailija
5/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko reimatecit vai kurahaalarit, kunhan vaan on jotain. Jos ilman on, niin sitten ihmettelisin.

Vierailija
6/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka säällä ei tarvitse kosteussuojaa, ja esim. kovalla pakkasella Lassie on huomattavasti lämpimämpi kuin Reimatec. Kuivalla säällä sorapihalla Lotta&Lassi-välikausipuku on parempi kuin Reimatec, eikä muuten edes naarmuunnu tms samalla lailla kuin Reimatec... kokemusta on kahdesta lapsesta melkein viiden vuoden ajalta.

Meillä kosteussuojahaalari on käytössä leudommilla keleillä, silloin kun on kosteaa.

Vierailija
7/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle puetaan kurahousut haalarin päälle, ettei haalari kulu. Haalaria ei myöskään voi käyttää omalla pihalla tai mökillä, ettei se kulu tai mene kuraiseksi (joutuu pesemään ja haalari kuluu).

Ja tämä jälleenmyyntiarvon säilyttämiseksi.

Ja ihan oikeasta elämästä nämä esimerkit. Ehkä kannattaisi ostaa siis hieman halvemmat haalarit, niin lapsi saisi edes leikkiä ne päällä...

Vierailija
8/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin on asia, josta saa riidan aikaiseksi tällä palstalla.

Jokainen äiti tietää, ettei hyvälläkään kosteussuojatulla haalarilla tee mitään päiväkodissa, jossa ulkoillaan kahdesti päivässä. Päiväkodissa, jossa piha on märkä, kurainen, loskainen ja täynnä isoja vesilätäköitä, joissa kahlataan ja hypitään ja joihin pyllähdetään. Jokainen äiti tietää, että silloin lapsella on päällä kurahaalarit.

Vierailija
9/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole painavia ja märkiä. Pinta vähän kastuu mutta ei ime sisään vettä.

Lotta&Lassi kyllä tarvii kurahousut päälle mut onneksi kunnon kurahousut ei ole tönköt.

Mulla ainakin osoittautui syksyllä okein likaisilla keleillä toppapuku ja kurikset paremmaksi vaihtoehdoksi kuin tytön kosteusuojahaalri (rukka)

kun tuo rukan puku oli jotenkin paljon vaikeampi saada puhtaan näköiseksi suihkuttamalla, oli aina jotenkin vähän likainen ja kun autoon laittoi lapset niin oli mukavampi laittaa puhdas poika kyytiin kun vaan otti kurikset pois. Tytön puvun mukana tuli istuimiin aina kilo kuraa ja hiekkaa mukana.

No nää on niin mielipideasioita.

Vierailija
10/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole väliä, kuluuko haalari. Käyttöön se on ostettu, eikä näyttöön tai jälleenmyytäväksi.

Aina on haalarin sisältä kuoriutunut kuiva tyttö.

Vierailija:

Tääkin on asia, josta saa riidan aikaiseksi tällä palstalla.

Jokainen äiti tietää, ettei hyvälläkään kosteussuojatulla haalarilla tee mitään päiväkodissa, jossa ulkoillaan kahdesti päivässä. Päiväkodissa, jossa piha on märkä, kurainen, loskainen ja täynnä isoja vesilätäköitä, joissa kahlataan ja hypitään ja joihin pyllähdetään. Jokainen äiti tietää, että silloin lapsella on päällä kurahaalarit.

Vierailija
11/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitajakin arvostaa Reimatecia! Ei ole niin hankalat pukea ja pitävät vettä sateellakin, joten ei tarvita hiostavaa sadetakkia. He ulkoilevat paljon ja Reimatecin saa äkkiä kuivaksi ihan normaalissa pesuhuoneessa/kodinhoitohuoneessa. Meillä lapsi todellakin ulkoilee säällä kuin säällä ja en ymmärrä miten se muilla varusteilla edes onnistuisi? Kun on Reimatecia päällä niin ei haittaa vaikka sadekuuro yllättää kesken kotimatkan :)

Vierailija
12/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kunnon kurahousut (jotka eivät ole tönköt, eikä rajoita liikkumista), sillä tällä tavoin säästän itse pukua.

Vaikka Reimatec on kestävä ja veden pitävä, niin kyllä se kura/kivet/vesi pukua kuluttaa.

Minä kun haluan pitää lapsen vaatteet myös siiteinä, joten kurahaalarit on helppo huuhdella ulkoilun jälkeen, ja itse puku säästyy pidempään hyvänä.

Haluan, että lapsenio astuu aina ovesta ulos puhtaissa ja siisteissä vaatteissa. Ilman kurahousuja olisin joutunut pesemään haalaria useammin, jolloin sen teho ja ulkonäkö kyllä kuluu.

Enkä kylläkään ole nähnyt puistossa lapsia, joiden vaatteet näyttäisivät tönköiltä ns. " halpis" -vaatteiden takia, vaan siksi, että ne kurahousut saattaa olla hieman pienet. Ihan sama, mitä siellä alla on. Yhtä lailla joku saattaa pukea liian pienen reimatecin, joten näyttäähän sekin tönköltä...

Joten taisi ap:n tekstistä paistaa vain prassailu!!! ;P

Hassua, miten kiinnitätkään noin paljon huomiota siihen, mitä merkkiä toisten lapset käyttää... Vaikka itse olen päivittäin puistossa lapseni kanssa, niin enpä osaa nyt sanoa, mitä merkkejä siellä lapsilla on. Kun ei tule niitä seurattua. Ainoastaan jos toisella lapsella täysin sama vaate, niin sitten huomaan. Muuten en, koska se ei ole mitenkään olennaista.

Vierailija
13/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kummallakaan lapsella. Hyvin on pärjänneet lassien puvuilla ja kurahousuilla.

Jos joskus ollaan kotimatkalla kastuttu vähän, niin ei haittaa, ei me sentään sokerista olla.

Ja ei minunkaan lapsen kurahousut ole tönköt, ei ole rukkaa, vaan joku muu merkki. En muista mikä, tarjoustalosta ostin, ja tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
14/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellisesti tiukilla. Lapset liian pienissä/rikkinäisissä vaatteissa. Kuravaatteita ei lainkaan. Saattavat tulla hoitoon ilman käsineitä,hattuja. Aikalailla rajoittaa meidän ryhmän toimintaa. Eivät ole toimeentulotuen piirissä. Vanhemmilla niin " hyvät" tulot. Säälittää välillä kovasti. Mitä omilta lapsilta vaatteita jäänyt olen heille antanut. Mielellään ottaneet vastaan. Joskus vanhemmat joutuvat valitsemaan ruuan ja vaatteiden väliltä,kurjaa :(

Vierailija
15/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavan usein törmään vastaavaan pph:na :( Mielelläni antaisin omieni vaatteita, mutta monesti lasten vanhempien ylpeys tulee vastaan eivätkä huoli.... Kaikkein eniten harmittaa aivan liian pienet vaatteet! Ja sitten liian ohut vaatekerta. Ulkoiluvaatteiden kun pitäisi ainakin pp-hoidossa olla sellaiset, että lapsi voi niissä ulkoilla parikin tuntia kerrallaan kastumatta, hikoilematta ja palelematta.

Vierailija
16/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään hieman alle 3-vuotiaani kerjäsi oikein kuriksia jalkaan, jotta voi kunnolla hyppiä ja kirmata lätäköissä. Eikä kiristänyt ja puristanut mistään.

Vierailija
17/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ja huono aloitus. Ei oikein iske.

Vierailija
18/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennen haalari, mutta mua ei huvita pestä sitä usein ja näillä kurakeleillä se näytää hetkessä kamalalta. Joten ei kun Rukna kurahousut siihen päälle ja menoksi. Hyvin pystyy lapseni liikkumaan. AP:n kannattaisi todellakin käydä tutustumassa uusiin kuravarusteisiin, ne ovat nykyisin aivan ihanan kevyitä, pehmeitä ja joustavia :-).

Vierailija
19/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli 2v sitten keväällä joku ciraf halpis haalari ja ensinnäkin se meni heti rikki, toisekseen huono käytössä.

Tänä vuonna olin fiksu ja ostin reimatec housut ja reiman 2-osasen puvun pojalle :)

makso mitä makso, otan kaiken irti nyt sitten tästä että mulla on " vaan" yksi lapsi!

heh heh

ei enää halpiksia!

kalliiksi nekin tulee jos menee rikki, pitää ostaa uusi ja kahden halpiksen hinnalla saa jo yhden paremman.

Vierailija
20/35 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvallakin saa ihan hyviä toppahaalareita ja kurahousuja, kirpputoreilta saa vielä halvemmalla. Jokaisella ON varaa ostaa lapsilleen sopivan kokoiset vaatteet, joissa lapsella on lämmin ja hyvä olla. Merkistä viis.

Itse maksoin lasteni talvihaalareista 12 euroa uutena, ja kurahousuista 8 euroa uutena. Kahden lapsen haalarit ja kurikset siis 40 euroa yhteensä, niillä pärjää koko talven, ja mahtuvat varmaan vielä ensi syksynäkin! Pienempi perii isommalta tämän vanhat vaatteet. Kirpputorilta ostin kurahanskat eurolla, Prismasta kumisaappaat lapsille 4 eurolla/pari.

Olen yksinhuoltaja, lasten isä ei ole maksanut elatusmaksuja 14 kuukauteen, eikä sosiaalitoimisto myönnä toimeentulotukea. Ainoat tuloni ovat kotihoidontuki lisineen, lapsilisät ja asumistuki. Tulot jää alle toimeentulorajojen, silti ei koskaan nähdä nälkää, ja lapsilla on aina sopivat vaatteet päällä. Ei ehkä viimeisintä muotia tai merkkivaatetta, mutta silti.

Vierailija:

taloudellisesti tiukilla. Lapset liian pienissä/rikkinäisissä vaatteissa. Kuravaatteita ei lainkaan. Saattavat tulla hoitoon ilman käsineitä,hattuja. Aikalailla rajoittaa meidän ryhmän toimintaa. Eivät ole toimeentulotuen piirissä. Vanhemmilla niin " hyvät" tulot. Säälittää välillä kovasti. Mitä omilta lapsilta vaatteita jäänyt olen heille antanut. Mielellään ottaneet vastaan. Joskus vanhemmat joutuvat valitsemaan ruuan ja vaatteiden väliltä,kurjaa :(