Paras mittari laihtumisessa?
Mikä on paras mittari laihtumisessa?
Käytössä on ainakin rasvaprosentti, paino, vyötärön ympärys, coopper testin tulos ym?
Mikä teistä tuntuu parhaalle mittarille?
Itse seuraan kahta narun pätkää. Toinen on vyötärön ympärys lähtötilanteessa ja toinen naru on vyötärön ympäryksen tavoitepituus.
Lähtötilanteen vyötärön ympäryksen narua on mukava seurata. Siitä näkee hyvin kuinka vyötärö kapenee viikkojen edetessä.
Mitä te seuraatte?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan painoani joka-aamuisella punnituksella, joista otan 14 vrk keskiarvon jotta kehon nesteytyksen vaihtelu häviää näkyvistä. Painon (kg) voi muuttaa BMI arvoksi, ne ovat siis yhtä hyviä mittareita. BMI tällä hetkellä 17,7, pahimmillaan 29,8 joskus 17 vuotta sitten. /M1957
Anorektikot voisivat vaieta tässä keskustelussa. Sinun normaalipainosi yläraja on tuo 29. Nyt olet kansanterveydellisessä vaarassa jo lonkkamurtumariskin takia.
Tuosta anorektisesta miehestä tuli mieleen, että isälläni alkoi syömishäiriö samanlaisella neuroottisella painon kyttäämisellä ja järjettömillä dieeteillä siinä 60 ikävuoden korvilla. Oli myös ollut tukeva koko aikuisikänsä. Ikääntyvien miesten syömishäiriöihin ei kiinnitetä mitään huomiota tässä yhteiskunnassa ,koska ne ei lääkärissä kerro elävänsä 50
Tuohan se on monesti tulos, kun miehille ei julkaista juurikaan laihdutusohjeita. Lähes kaikki normaalien aikakauslehtien laihdutusohjeet ovat naisille. Lääkärit eivät neuvo sen kummemmin laihdutuskehotuksissaan ja nämä sitten sohlaavat omin päin tai noudattavat jotakin naisten dieettejä. Tulos voi hyvinkin lipsahtaa anoreksian puolelle. Julkiset lehtijututkin käsittelevät lähinnä tyttöjen ja naisten anoreksioita, vaikka sitä on myös pojilla ja miehillä, varmaan paljon enemmän kuin luullaankaan. Liekö isäsi ollut edes tajunnut, että se voi tulla miehillekin ja ennen kaikkea, osaako edes myöntää sitä potevansa?
Itse olen huomannut laihtumiseni vaatteistani, jotka alkaneet roikkua päällä. En ole punninnut itseäni, enkä mittaillut.
Paino ja tavoitehousut. Juuri tänään tuli postissa uudet housut, jotka ovat n 10 kg päässä. Viiden kilon vähennys tarkoittaa, että menee vyötäröltä kiinni. Toiset 5 kg, että ovat mukavan väljät. Sovitan kahden kilon välein. Kesäksi housut sitten.
Vyötäröltä sen huomaa. Pulskana maha pömpöttää ja housut kinnaa. Tuntuu mukavalta kun olo vaatteissa on hieman väljempi, niin ettei nappi sinkoa kun kyykistyy.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä on luotettavin.
Siinäpä käy kuin mustilaisen hevoselle. Justiin kun oppi olemaan syömättä, otti ja kuoli.
Mulla on lempifarkut ajalta jolloin olin parikymppinen (Levis 501), vielä viitsisen kiloa niin sopivat päälle mukavasti.
N52
Tuosta anorektisesta miehestä tuli mieleen, että isälläni alkoi syömishäiriö samanlaisella neuroottisella painon kyttäämisellä ja järjettömillä dieeteillä siinä 60 ikävuoden korvilla. Oli myös ollut tukeva koko aikuisikänsä. Ikääntyvien miesten syömishäiriöihin ei kiinnitetä mitään huomiota tässä yhteiskunnassa ,koska ne ei lääkärissä kerro elävänsä 500 kcl päivässä. Eivätkä avaudu siitä mitä ruokaan liittyviä pinttyneitä tapoja niillä on, kuten saman ruuan syöminen joka ikinen päivä kun ei enää jaksa laskea minkä verran ruoka sisältää energiaa.