Espanjassa vauvan kanssa olleet. Millaisia ne siellä myytävät soseet on kaupoissa? Vai otanko matkalaukussa Suomesta mukaan? Ollaan pari kuu
Kommentit (21)
Ihan samoja kuin Suomessa myytävät, ei noista ole mitään paikallisia merkkejä olemassa. Kahden kuukauden soseet mukaan... voi hyvää päivää. Ehdotus: siellä on aika paljon kaikkea oikeasti hyvää tuoretta ruokaa tarjolla, paljon enemmän kuin meillä täällä, jospa kokeilisit tehdä niistä ihan itse?
Ap tässä. Neuvolatäti täällä Suomessa suositteli valmiita soseita.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja kuin Suomessa myytävät, ei noista ole mitään paikallisia merkkejä olemassa. Kahden kuukauden soseet mukaan... voi hyvää päivää. Ehdotus: siellä on aika paljon kaikkea oikeasti hyvää tuoretta ruokaa tarjolla, paljon enemmän kuin meillä täällä, jospa kokeilisit tehdä niistä ihan itse?
Voi olla vaikeaa, jos asuu hotellissa ja syö pelkästään ravintoloissa.
Myydäänkö Espanjassa Pilttiä?
Kyl Suomesta katsii ottaa, niissä voi olla sisällä ihan mitä sattuu. Aina olemme vieneet kaikki vauvan ruuat Suomesta.
Ota vaan mukaan. Voi tulla aika raskaat laukut.
Ei espanjalaiset vauvat mitään soseita syö. Ne vetää tapaksia, paellaa,mustekalaa ja simpukoita äidinmaidon kanssa. Pakkaa pari matkalaukullista soseita Suomesta mukaan, ne on suomalainen keksintö, eikä niitä saa mistään muualta 😱
Olemme vuokranneet asunnon, jossa kunnon keittiö. Voisihan sitä kokeilla, jos kokkais vauvalle kans. t.ap
En tajua, miksi et katso netistä, mitä siellä myydään.
On siellä Lidl jne. Soseet tekee itse kun viitsii.
Vierailija kirjoitti:
Kyl Suomesta katsii ottaa, niissä voi olla sisällä ihan mitä sattuu. Aina olemme vieneet kaikki vauvan ruuat Suomesta.
Elä höpötä! Kansaa vähän enempi kun täällä.
Mistään viidakosta kyse =)
Samaa Semperiä löytyy Espanjastakin.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi et katso netistä, mitä siellä myydään.
Ei voi! Kaikki tieto mitä elämässä tarvitsee löytyy täältä viisasten kerhosta.
Soseet on mielestäni ok, sitä samaa hedelmätavaraa kuin täällä. Ruokasoseisiin on kuitenkin usein lisätty suolaa. Tuskin pari kuukautta haittaa, mutta vähän epäilyttää, ja maistuuko suolaton sen jälkeen enää ollenkaan :D Korvike on siellä usein jauheena, sitä samaa Nannia kuin Suomessakin myydään, taitaa jopa olla Espanjassa tehtyä, kuten monet muutkin Nestlet. Mutta varmaan siellä voi ruuan tehdä itse yhtä helposti kuin Suomessa.
Parin viikon lomalle raahasin ruokasoseita ja hieman puuroja pusseina, mutta muuten mentiin paikallisilla ruuilla. En ehkä koko kahden kuukauden edestä kärräisi ruokaa mukaan.
Hyviä valmissoseita on Espanjassa laaja valikoima. Ei mukaan tarvitse ottaa kuin muutama alkuun ennen kauppareissua.
Yleensä noissa vuokrakohteissa ei mitään tehosekoittimia tai survimia ole ja astiatkin ovat minimaaliset ja aika loppuunkäytettyjä, irtoaa mikromuovia ja muuta myrkyllistä. Suosisin vauvalle valmissoseita.
Kiitos paljon kaikille vastauksista, hyvä kuulla mielipiteitä.t.ap
Kyllä ap: n kannattaa viedä mukanaan vauvalle tutut soseet ja muut ruuat mukanaan reissuun. Eihän sitä tiedä mitä ovat siellä sotkeneet ruokiin mukaan, ties mitä lisäaineita, joita suomalainen lapsi ei voi syödä. Kannattaa olla varovainen. Voit lähettää tän tonnin painoisen lastin koneessa rahtikuljetuksena, niin itse ei tarvitse kantaa matkalaukussa mitään.
Muutaman kuukauden vauvansoseet matkalaukussa Suomesta Espanjaan? Ei saatana. Ottakaa myös omat vaippapaketit mukaan. Siihen päälle vauvanvaunut ja koko perheen vaatteet. Tehän tarvitsette oman lentokoneen.
On reissattu lasten kanssa vaikka ja missä ja ikinä en ole raahannut mukana monen viikon ruokia. On niitä vauvoja muuallakin kuin Suomessa
🤢
Miksi?