Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kiltti ihminen voi olla vahva?

Vierailija
09.03.2025 |

Itseäni on ärsyttänyt pitkään se, kun puhutaan vahvasta naisesta meillä kaikilla tulee ensisijaisesti mieleen nainen, joka on Vappu Pimiän kaltainen tomera ja aikaan saava henkilö, joka ei tiukan paikan tullen jää hiljaiseksi. Nyt herää mielenkiintoinen kysymys, onko nuo luonteenpiirteet vahvuuden merkki? Minun mielestäni ei. Jos mietitään minun mielestäni vahvaa naista se voi olla myös kiusattu kiltti ihminen, joka kiusaamisesta huolimatta jatkaa vahvana eteenpäin. Yhteiskunta on eri mieltä kanssani ja monesti kiltti tai ujo ihminen mielletään automaattisesti heikoksi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani kiltti nainen on suuttuessaan raivotar.

Vierailija
22/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minö olen muille ihmisille kiltti ja myös vahvaluonteinen. Minua ei ole aina todellakaan kohdeltu itseä kiltisti, päinvastoin. Silti en anna sen vaikuttaa itseeni niin, että rupeaisin itse ilkeäksi muille, vaikka minulle ollaan usein ilkeä. Eikö tämä ole henkistä vahvuutta? Minusta on?

Mietin, että voinko olla kiltti, vaikka en käyttäydy ilkeästi ihmisiä kohtaan, mutta silti mietin joistain heistä joskus jotain pahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minö olen muille ihmisille kiltti ja myös vahvaluonteinen. Minua ei ole aina todellakaan kohdeltu itseä kiltisti, päinvastoin. Silti en anna sen vaikuttaa itseeni niin, että rupeaisin itse ilkeäksi muille, vaikka minulle ollaan usein ilkeä. Eikö tämä ole henkistä vahvuutta? Minusta on?

Mietin, että voinko olla kiltti, vaikka en käyttäydy ilkeästi ihmisiä kohtaan, mutta silti mietin joistain heistä joskus jotain pahaa?

Kuulostat hyväkäytöksiseltä ja kohteliaalta. Omaat aikuisen ihmisen käytöstavat. Kiltteyttäsi ei näillä tiedoilla voi arvioida, mutta jokaisella on mielipiteitä toisista ihmisistä, myös negatiivisia.

Vierailija
24/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten noin rauhaa rakastava? Siinä syy. Älä riko tahallasi sitä mitä toinen rakentaa.

25/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuutta on tarmokkuus, mutta vahvuutta on myös kestävyys eli lujuus. 

Olen ap:n kanssa samaa mieltä että lujuus, eli se että sitkeästi jatkaa vastoinkäymisistä huolimatta, on ehkä tärkeämpi. Hiljainen ja "näennäisen nynny" ihminen voi olla luja /kestävä.

Vierailija
26/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten noin rauhaa rakastava? Siinä syy. Älä riko tahallasi sitä mitä toinen rakentaa.

En ole kyvykäs tuntemaan empatiaa. En ymmärrä.

Vierailija
27/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin esimerkki vahvasta kiltistä ihmisestä, en ole lainkaan pahantahtoinen. En mainosta olevani kiltti, minulle se tarkoittaa hyvyyttä.

Vierailija
28/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä siis niin aidosti kiltti ihminen.

Vierailija
29/29 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin kiltteys alkoi tarkoittamaan samaa kuin passiivisagressiivinen tai muiden polkema ja talloma kynnysmatto?

Minusta aidosti kiltti ihminen on usein vahva. - Hän pyrkii käyttäytymään tilanteessa kuin tilanteessa asianmukaisesti ja hyvin. Usein onnistuenkin siinä ilman, että hänen tarvitsisi "päteä" loukkaamalla tai satuttamalla muita ja tai vaurioittaa ympäristöään, johon taas moni sellainen joka ei ole kiltti ei monetikaan pysty.  

Itsellä taas on aina ollut se näkemys, että kiltti ihminen hymyilee paljon, pitelee ovia auki sun muuta... Vai onko sellainen ihminen enemmän ystävällinen?

Kilteys ja ystävällisyys eivät minusta sulje toisiaan pois vaan enemmänkin täydentävät toisiaan. - Kiltti tarkennan aidosti kiltti on minusta usein sellainen henkilö, jonka kansssa on helppoa ja luontevaa mudien olla. 

Tällä palstalla toisinaan kohtaa luultavasti enempi miehiä kuin naisia, jota kysyvät mikseivtä he kelpaa parisuhdekumppaniksi vaikka ova niin ja niin kilttejä. - Minusta he unohtavat silloin sen, että "aito kiltteys" on enempi tekoja kuin sanoja. 

Aidosti kiltti ei suorita kiltteyttä vaan se on osa hänen omaa käytöstään ja toimintaansa ilman, ei aidosti kilttti tarvitse sitä varten jatkuvaa ääneeenlausuttuja kiitoksia tai jalsutalle nostamista,

Luultavasti aidosti kiltti kokee enempi kokee olonsa vaivautuneeksi, jos häntä kovasti ylistetään ja kehutaan siksi, että hän on ni-i na ja ni-in kiltti kun tekee sitä tai tätä. Hän kun vain pyrkii toimimaan niin, että sekä hänen että muiden olisi yleisesti hyvä olla ilman, että muiden tarvitisi jännätä, ttä mitähän enanlta arvaamatonta seuraavaksi aikoo ja mitä enemmän ja vähemmän ikävää siitä sitten mahd. seuraa, (-Aidosti kiltti pitää ovea auki takana tulevallleen, jos huomaa tosien tulevan takanaan ilman, että odottaa, että takana tulevan tulisi häntä kiittää. Aidosti kiltti ihminen vie tyhjentää keittiön kompostoriroskiksien ilman, että hän aloittaa mykkäloulun jollei kukaan huomaa kiittä häntä kun hän ennätti näin tehdä ennen kuin kukaan kehotti tai pyysi häntä niin tekemään. Tai jos pyysi, niin ei vedä hernettä nenään siitä, että hänelltä pyydetään tällaista kuin pikkulapselta, joka ei muka itse huomaisi asaa tehdä tai kuvittele, että häntä pidettäsiin alempi arvoisena, jonka tehtävä on tyhjätä kompostoriroskis  ja  tai kuina se olisi tehtävä, josta seuraisi sitten jokin erityinen palkkio, joka kuuluisi hänen saada siitä hyvästä. (Eikä se olisi vain arkine puuha, jonka tekemällä hän edistää sekä omaa että mahd. kumppaninsa viihtymistä kotona ja mutkatonta arkea mutta jota häne kumppaninsa ennätti pyytää kun ei itse tykkää kompostoriroskiksen hajusta ja tai koska tuli samalla tehneeksi jotain yhteiseloa ylläpitävää tointa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä