Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla ostaa asuntoa, koska voi tulla sota

Vierailija
09.03.2025 |

Uudelleen, sillä edellinen aloitukseni aiheesta poistettiin ennen kuin ehdin edes kunnolla lukea.

Eli pelkään, että jos ostan asunnon, ja tulee sota, niin voi käydä niin, että asuntoni tuhoutuu ja jäljelle jää vain velat. Onko muilla samanlaisia ajatuksia? Olenko vainoharhainen?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon todennäköisempää on se, että talosi paljustuu hometaloksi tai poltat sen maantasalle kännissä tai huolimattomuuttasi, kuin se että joku pommittaa sen talosi maan tasalle!

Taidat olla rys sän trolli, tai sitten muuten vain yksinkertainen?

Jos tänne sota syttyisi, niin oma omaisuutesiko olisi se suurin huolenaiheesi?

Vierailija
22/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon todennäköisempää on se, että talosi paljustuu hometaloksi tai poltat sen maantasalle kännissä tai huolimattomuuttasi, kuin se että joku pommittaa sen talosi maan tasalle!

Kiitos huolenpidosta, mutta en käytä päihteitä ja osaan muutenkin pitää huolta omaisuudestani.

Ja kyllä, se omaisuus on aika ratkaisevaa kun paetaan sotaa. Mieluummin siinä tapauksessa se kiinni helpommin realisoitavassa muodossa kuin asunnoissa/kiinteistöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomisesta ei kukaan tiedä. Voi vaikka jäädä auton alle.  Tai jonkun kahelin satunnaisen mutta kohtalokkaan väkivallan kohteeksi.

Tai saada aivoverenvuodon tai sydänkohtauksen.

Vierailija
24/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten älä osta asuntoa. Missä ongelma?

Vierailija
25/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaupattiin pankissa asuntorahastoa. En ostanut mahdollisen soda ja pommitusten vuoksi. Eipä olisi kannatanut ostaa muutoinkaan ko rahastoa.

Vierailija
26/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään uskalla laittaa rahaa seiniin tässä tilanteessa. Se on viisautta varautua jopa vuosien pakomatkalle.

Vierailija
27/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan osta sitä asuntoa, kun sinulla ei ole rahaa, eikä lainaa myönnetä.

Älä viitsi, kun et tiedä. 

Pietarista olet ostamassa?

En, ihan täältä Suomesta. Oletko unohtanut, että olemme ennenkin olleet sodassa? Ja sijaitsemme Venäjän naapurissa.

En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta mä olen 67v. ja olen elämäni aikana ostanut ensin kerrostaloasunnon, sitten rakentanut omakotitalon, ostanut omakotitalon ja nyt vietän eläkepäiviä taas kerrostalossa. Voi olla, että vaihdan vielä asuntoa, katsotaan nyt. 

Koko elämäni ajan se uhka on ollut olemassa, ensin Neuvostoliitto ja sitten Venäjä. 

Vierailija
28/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla poistua vessasta koska voi tulla sonta.

Vierailija
29/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten älä osta asuntoa. Missä ongelma?

Kai täällä saa keskustella asioista ja pohtia?

Vierailija
30/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, ihan täältä Suomesta. Oletko unohtanut, että olemme ennenkin olleet sodassa? Ja sijaitsemme Venäjän naapurissa.

Juuri näin ja maalaisjärjellä voi päätellä millaisiin kohteisiin itänaapuri pommittaa. Miten on, voiko mikään vakuutus korvata jos aiheuttaja on sotiva osapuoli ?

Vierailija
31/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskalla poistua vessasta koska voi tulla sonta.

No sulla menee sit astetta huonommin kuin mulla :D

Vierailija
32/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta mä olen 67v. ja olen elämäni aikana ostanut ensin kerrostaloasunnon, sitten rakentanut omakotitalon, ostanut omakotitalon ja nyt vietän eläkepäiviä taas kerrostalossa. Voi olla, että vaihdan vielä asuntoa, katsotaan nyt. 

Koko elämäni ajan se uhka on ollut olemassa, ensin Neuvostoliitto ja sitten Venäjä. 

No juu. Jotenkin ehkä nyt se uhka tuntuu suurempana kuin esim. viime vuosikymmenellä.

Vierailija
33/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään uskalla laittaa rahaa seiniin tässä tilanteessa. Se on viisautta varautua jopa vuosien pakomatkalle.

Lähde jo, kukaan ei kaipaa

Vierailija
34/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan se asunto.

Ei tänne kukaan hyökkää. Venäjällä on täysi työ Ukrainassa vielä pitkään. Ei Venäjä sen jälkeenkään lähde hyökkäämään NATO-maahan jolla on vahva armeija. NAto on Venäjälle liikaa jos se ei selviä edes Ukrainasta.     

Ja EU maat varustautuvat kovaa vauhtia. Pian EU on niin aseistautunut että Natokin on sen  myötä entistä vahvempi. Trump on saanut EU-maat toimimaan. Ei ole enää pelkästään USA:n varassa Euroopan puolustus.

Vierailija
35/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hullua antaa elämän lipua ohi vain siksi, että pelkää kaikkea. 

Vierailija
36/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis oikeus lähteä pakoon, oletko varma? 

Vierailija
37/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla minäkään. Ex-kiinteistönvälittäjä.

Vierailija
38/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas juuri päinvastoin ajattelen. Nythän alkaa olla hyvä hetki ostaa, koska kaupoilla ei ole niin paljon kilpailua ja on siten ostajan markkinat. Sota voi olla ohi melko pian ja sen jälkeen kaikki kallistuu. Sekä asunnot että remontit, koska jälleenrakennus nostaa raaka-aineiden hintoja. Nyt saa remppaväkeäkin helposti, koska väkeä on työttömänä. Oli ihan eri tilanne kun tehtiin kylppäriremppaa, remppamiehen, sähkärin jne. sai heti ja edullisemmin kuin korona-ajan jälkeen.

Vierailija
39/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos huolenpidosta, mutta en käytä päihteitä ja osaan muutenkin pitää huolta omaisuudestani.

Ja kyllä, se omaisuus on aika ratkaisevaa kun paetaan sotaa. Mieluummin siinä tapauksessa se kiinni helpommin realisoitavassa muodossa kuin asunnoissa/kiinteistöissä.

https://yle.fi/a/74-20145690

Vierailija
40/85 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomesta kovin kauas kannata lähteä.

Teköälyn mukaan aikuisella naisella on pienin todennäköisyys kuolla ennenaikaisesti pohjoismaissa Suomi mukana lukien ottaen huomioon terveydenhuollon rikollisuuden ja ulkopoliittiset uhat. Eli kaikkialla muualla elämä on vaarallisempaa kuin Suomessa ja muissa pohjoismaissa.

Ukrainalaisista siviileistä on kuollut n. 0,05% kolmen sotavuoden aikana. Vaikka joku sota joskus syttyisikin, sinun todennäköisin kuolinsyysi olisi kuitenkin sydän- ja verisuonitaudit tai syöpä.

Sinuna pelkäisin enemmän verenpainetautia ja kolesterolia kuin asunnon ostamista.

Ja voithan ostaa asunnon muualta kuin aivan ydinkeskustoista. Kiovassakin eletään aikanormaalisti vaikka sotaa on ollut 3 vuotta , tai oikeastaan jos vuodesta 2014.