Myyjät tai kassat väitteet asiakkaan kanssa
Oletteko viime aikoina törmänneet ilmiöön, että asiakaspalvelija olisi alkanut väitellä tai suorastaan syytellä asiakasta käytöksestä, vaikka itse turhaan hermostuu jokaisesta äänenpainosta ja alkaa väittelemään tms. Itse olen törmännyt tähän sekä isossa päivittäiselintarvikemarketissa, jossa yleensä saa todella hyvää palvelua ja hommat sujuu, sekä erään hamurilaisketjun drive in- kaistalla.
Mistähän mahtaa olla kyse, kun ennen oli tapana että asiakasta ei lähdetä ärsyttämään. Miksi kassat ja aspat juuri nyt uhriutuvat ja syyttelevät asiakkaita?Liittyykö tämä lakkoiluun ja työmarkkinataisteluihin, vai onko heillä vimma päästä kortistoon?Nuoria työntekijöitä kyseessä. Eikö kaupan alan työ kelpaa?
Kommentit (6)
Höpö höpö, ketään kiinnosta asiakkaiden kanssa väitellä.
Jos asiakas käyttäytyy sikamaisesti, ei enää oleteta että aspojen pitäisi ottaa se vastaan hymyillen. Hekin ovat ihmisiä. Ehkä sen takia saattavat sanoa jopa vastaan.
Itse en ole tällaista henkilökohtaisesti kokenut, koska en ole kusipää aspoille. Jos olet tämän itse huomannut niin kannattaa ehkä miettiä omaa käytöstä. Ja päivittää se käytös vuodelle 2025.
Minä olen myyjänä huomannut että asiakkaat on kovia neuvomaan miten työ pitää tehdä ja aina on se ENTINEN aspa neuvomassa. Toinen on että tullaan kysymään onko sitä ja tätä varastossa, niin missä varastossa, ei ole mitään varastoa. Yks mies alkoi neuvomaan miten heidän työpaikalla oli varastossa kaikki laitettu, sanoin sille että niin oli minunkin entisellä työpaikalla varastossa kaikki järjestyksessä kun se sattui olemaan varasto, ei mikään myymälä vaan teollisuustehtaan varasto
On havaittu vastaavaa käytöstä vanhoissa myyjissä myös.