Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlat! Kuka maksaa sormukset?

Vierailija
07.03.2025 |

Mies on vihjaillut kihlajaisista kesällä. Kuka maksaa sormukset? Maksaako mies minun sormukseni ja minä miehen vai mies molemmat? Miten teillä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki!

Vierailija
2/17 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippifirma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaikka keskustelisitte keskenänne?? 

Vierailija
4/17 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhtään helpottaa nii meillä mies kosi, osti kihlat ja vihkisormuksen. 

Vierailija
5/17 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tähän on muuten protokolla? Perinteet? Ja tarkoitan niitä SUOMALAISIA perinteitä enkä mitään jenkkijuttuja.

Vierailija
6/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksoi. Ei ostettu kovin kalliita sormuksia. Valittiin ne yhdessä. 

Vierailija
7/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa, joka sormuksen haluaa. Siksi minulla ei vieläkään ole kihlasormusta, vaikka olen ollut naimisissakin jo 17v. 

N41

Vierailija
8/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tähän on muuten protokolla? Perinteet? Ja tarkoitan niitä SUOMALAISIA perinteitä enkä mitään jenkkijuttuja.

Perinteiseen suomalaiseen kihlaukseen ei kuulu mitään sormuksia. Vasta papin edessä on annettu sormus merkiksi ikuisesta rakkaudesta. 

Vierailija
9/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksoi. Ei ostettu kovin kalliita sormuksia. Valittiin ne yhdessä. 

Minun mielestäni molemmat maksavat eli nainen miehen ja mies naisen. Olen varmaan tullut pahoin höynäytetyksi raha-asioissa jossain edellisessä elämässäni miehenä kun en voi ymmärtää ettei kuluja laiteta puoliksi ja vaikka nainen olenkin ja pienituloinen. Pitää elää mihin on varaa eikä pröystäillä kenenkään. Maksaja mies on kauhistus. 

Vierailija
10/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnehän on se, että mies kihlasi naisen morsiamekseen, eli osti sormuksen naiselle ja kosi. Miehellä ei kihlasormusta ollutkaan, ainoastaan vihkisormus sitten aikanaan, kun naimisiin mentiin.

Vierailija
11/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kosii, maksaa sormukset

Vierailija
12/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIes maksaa aina ja kaiken. Perkele

Vierailija
13/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlat maksettiin puoliksi ja mies osti vihkisormuksen, jossa oli pitkä rivi timantteja.

Vierailija
14/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnehän on se, että mies kihlasi naisen morsiamekseen, eli osti sormuksen naiselle ja kosi. Miehellä ei kihlasormusta ollutkaan, ainoastaan vihkisormus sitten aikanaan, kun naimisiin mentiin.

Itse asiassa perinne ei ole ostaa mitään sormusta. Kihlaus solmittiin ihan vain kysymällä "tuletko vaimokseni" tms. Ei siihen ole mitään rinkuloita kuulunut ainakaan 1700-luvulla. Kihlasormus on varsin uusi ilmiö. 

Vierailija
15/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mummolani ja papallani (menivät naimisiin 1920-luvulla) molemmilla oli kihlasormus, mutta vain mummolla vihkisormus. 

eri

Vierailija
16/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIes maksaa aina ja kaiken. Perkele

Vierailija
17/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä maksetaan? Riippuu sormusten hinnoista? Jos miehellä hyvät tulot ni kyllä luulis sormukset ostavan. Eiköhän kihloihin menevillä ole jo selvänä millaiset arvot ja näkemykset asiosta molemmilla on, edes suunnilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä