Onko muut kokeneet tällaista toisilta?
Toisen mielestä kuulostatte jonain päivänä jotenkin erilaiselta, vaikka nyt masentuneelta vaikka omasta mielestä olo ei ole erityisen masentunut. Henkilö kuitenkin jatkaa tämän tunnetilan istuttamista mieleenne koska omasta mielestään olette masentuneita eikä luovuta asian suhteen. Itsellä saa tällainen jankkaaminen ja rajojeni ylittäminen kiehumaan yli ja sitten toinen saakin hermostumisesta vain lisää intoa. Mikä tällaista ihmistä oikein vaivaa? Itsellä ei tule mieleenkään alkaa toisen psykologiaa pänttäämään kaiken maailman puheäänen korkeuksien vivahteista.
Kommentit (6)
Joo ja sitten kun hermot on menneet ja homma jatkuu viesteissä, niin alkaa vielä huomauttelemaan kirjoitusvirheistä.
Aika nostaa kytkintä, sanottiin ennen muinoin.
Ihmiselle käy noin jos menee itse terapiaan. Alkavat larppaamaan terapeutteja kaikille. Toinen vaihtis on ihan vanha kunnon gaslighting: milloin olet narsisti, milloin masentunut tai psykoottinen. Henkisen väkivallan muoto
Nautitko itse tuon kaverin seurasta? Siitä, mitä hän on, ei siitä mitä hän voisi olla? Jos et niin ota etäisyyttä ja etsi parempaa seuraa
En ole koskaan keskustellut kovin pitkään sellaisten ihmisten kanssa.
Jos joku pyrkii noin sinnikkäästi iholle, ei auta muu kuin rajata ja pitää kunnon etäisyys tavalla tai toisella. Ihmiset ovat monella tapaa tungettelevia rajattomia ja röyhkeitä, mutta sitä ei ole mikään pakko ottaa vastaan. Tarpeen tullen saa sanoa ikävästi, jos normipuhe ei mene perille eikä oms tilannetaju toimi.
Joo, olen kokenut. Ehkä toinen ei halua olla yksin masennuksessaan vaan koittaa vetää toisenkin siihen mukaan. Mutta se ärsyttää eniten, että kaveri ei keskity omaan toipumiseensa, sen sijaan yrittää puuttua minun elämääni ja parantaa minua.