Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jemmaa saamaansa perintöä itsellään, vaikka mun saama perintö käytettiin molempien hyväksi

Vierailija
07.03.2025 |

Sain muutaman vuosi sitten perinnön, jolla tehtiin meille kotiin remonttia ja lomamatka. Vähän jäi itselle säästöönkin. 

Nyt mies sai perintöä, ja aika paljon enemmän kuin se mitä minä aikoinaan. Vaihtoi auton (mulla on oma auto) ja loput sijoitti osakkeisiin en edes tiedä mihin. Ei puhettakaan, että mihinkään yhteiseen laittaisi. Mies väittää, että remontti ja matka oli vain minun haluamia. Juu ihan muuten vaan kattoremontin halusin. Miehen vanhemmila oli testamentissä rajattu puolisot pois, eli hän saa pitää omansa erossakin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ikinä luota keneenkään, varsinkaan miehiin.

Että sellaista. Nyt jo yleistetään IHAN KAIKKIIN miehiin.

Oksennan.

Vierailija
22/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän oli sinun valintasi mihin perintösi käytit, mies päättää omastaan. Toki ymmärrän että ärsyttää kun kattoremppaan (joka ilmeisesti oli tehtävä) meni sun rahat eikä mieheltä senttiäkään. Vastaavassa tilanteessa sanoisin miehelle että olisiko kohtuullista sen antaa sulle edes osa kattorempparahoista. Jos ei suostu niin sitten ei suostu.

Samaa mieltä. Jos perintörahoja laittaa matkusteluun, niin se on vain omaa hölmöyttä. Sijoittaminen on kestävämpi ratkaisu.

Tarkoitatko, että rahan käyttö matkusteluun on ylipäätään hölmöyttä? Rahalla ei ole alkuperää, se on aina vain sitä samaa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän oli sinun valintasi mihin perintösi käytit, mies päättää omastaan. Toki ymmärrän että ärsyttää kun kattoremppaan (joka ilmeisesti oli tehtävä) meni sun rahat eikä mieheltä senttiäkään. Vastaavassa tilanteessa sanoisin miehelle että olisiko kohtuullista sen antaa sulle edes osa kattorempparahoista. Jos ei suostu niin sitten ei suostu.

Samaa mieltä. Jos perintörahoja laittaa matkusteluun, niin se on vain omaa hölmöyttä. Sijoittaminen on kestävämpi ratkaisu.

Tarkoitatko, että rahan käyttö matkusteluun on ylipäätään hölmöyttä? Rahalla ei ole alkuperää, se on aina vain sitä samaa rahaa.

Kuten yllä totesin, perintörahojen käyttö matkusteluun on hölmöyttä. Rahalla on alkuperänsä luonnollisesti. Harvoin työnantajat maksavat perintörahoja.

Vierailija
24/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Voit pyytää puolet kattoremontin rahoista mieheltäsi

2. Muutatte talonomistussuhteen niin, että jos aiemmin on ollut esim. 50/50, nyt olisi 52/48 sinun hyväksesi (riippuen siitä paljonko kattoremontti maksoi).

Vierailija
25/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin avioliiton aikana kaikki(en) asumisen kulut, kun mies opiskeli ja jatko-opiskeli. Asunto oli minun, miehellä ei ollut mainittavaa omaisuutta. Meillä oli kaksi lasta. Vanhempainrahan 'annoin mennä' miehen tilille, vaikka hän silloinkin opiskeli toisessa kaupungissa, jossa asui viikot asunnossa, jonka buokran minä maksoin.

Tein kaiken perhe edellä. Silti mies lähti, kun oli saanut tohtorin tutkinnon valmiiksi. Eli oli vain röyhkeästi käyttänyt hyväkseen kaiken tuen, mitä minulta voi saada. Ei sentään pyrkinyt erossa saamaan puolet omaisuudestani. Silloin olisin mennyt oikeuteen ja paljastanut törkimyksen.

Vierailija
26/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Voit pyytää puolet kattoremontin rahoista mieheltäsi

2. Muutatte talonomistussuhteen niin, että jos aiemmin on ollut esim. 50/50, nyt olisi 52/48 sinun hyväksesi (riippuen siitä paljonko kattoremontti maksoi).

Eihän se noin ole oikein. Ap on itse päättänyt rahoistaan, mutta nyt ei anna miehen päättää omistaan. 

Vierailija
27/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin avioliiton aikana kaikki(en) asumisen kulut, kun mies opiskeli ja jatko-opiskeli. Asunto oli minun, miehellä ei ollut mainittavaa omaisuutta. Meillä oli kaksi lasta. Vanhempainrahan 'annoin mennä' miehen tilille, vaikka hän silloinkin opiskeli toisessa kaupungissa, jossa asui viikot asunnossa, jonka buokran minä maksoin.

Tein kaiken perhe edellä. Silti mies lähti, kun oli saanut tohtorin tutkinnon valmiiksi. Eli oli vain röyhkeästi käyttänyt hyväkseen kaiken tuen, mitä minulta voi saada. Ei sentään pyrkinyt erossa saamaan puolet omaisuudestani. Silloin olisin mennyt oikeuteen ja paljastanut törkimyksen.

Minuakin ex-mies käytti taloudellisesti hyväksi. Joitain hetkiä on ollut, että on harmittanut älyttömästi, mutta sitten on pakko ollut ajatella, että itsehän suostuin moiseen ja omaa typeryyttä, kiltteyttä ja hyväuskoisuutta se oli. Tein vieläpä noin, vaikka ex oli itse  alusta asti ollut pihi minun ja lasten kohdalla eikä ole perheen hyväksi rahaa käyttänyt. 

Vierailija
28/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaa kodin puoliksi, remonttikuluihin myös molemmat osallistuvat. Ehkä miehesi maksaa seuraavan remontin. 

Vierailija
29/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellista hyväksikäyttöähän tuo on.

Itselleni kävi vähän samalla tavalla, olin niin sinisilmäinen, että kuvittelin avioliitossa molempien toimivan yhteisen edun hyväksi. Eipä mennytkään niin. Nyt olen viisaampi, mutta kyllä tuo edelleen kaihertaa, vaikka aikaa on kulunutkin jo vuosia. Nykyään pidän tarkasti huolta, että yhteiset kulut maksetaan puoleksi, ellen erikseen itse päätä maksavani jostain asiasta isomman osan. Mies ei ole sitä koskaan tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi