Yle: Miljoona ihmistä Suomessa on köyhyys- ja syrjäytymisvaarassa.
Kenen syy??
Mikä tämä juttu on että Yle tekee joitain uutisia vain englanniksi??
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma syy: laiskuus, vähäinen älykkyys, huonot valinnat jne.
Kouluja ollaan tyhmennetty jotta ne eräät ryhmät pääsisivät läpi. Eivät ne enää valmista työelämään.
Työnantajat eivät halua kouluttaa ketään. Pitää olla joku huippustara 10v työkokemuksella, muuten cv lentää roskiin, koska jokaiseen työpaikkaan on tuhansia hakemuksia.
Ei ole. Tuo on tekosyy. Itse kun aloitin työurani, puristin tehtaanjohtajan kättä jämäkästi ja tarjosin työvoimaani. Aloitin työt samana päivänä ja 40 vuotta tein siellä töitä.
Eli laiskuudesta on kyse.
Herää pahvi tälle vuosituhannelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluja ollaan tyhmennetty jotta ne eräät ryhmät pääsisivät läpi. Eivät ne enää valmista työelämään.
Työnantajat eivät halua kouluttaa ketään. Pitää olla joku huippustara 10v työkokemuksella, muuten cv lentää roskiin, koska jokaiseen työpaikkaan on tuhansia hakemuksia.
Ei ole. Tuo on tekosyy. Itse kun aloitin työurani, puristin tehtaanjohtajan kättä jämäkästi ja tarjosin työvoimaani. Aloitin työt samana päivänä ja 40 vuotta tein siellä töitä.
No olisit nyt samalla kertonut että missä on ne tehtaat missä käydään kättelemässä ne työsopparit. Jäi vähän vajaaksi toi sun tarina.
Kiitos Riikka kiitos Mestari tämän teitte isänmaalle.
Viis oman maan asukkaista, rahat Ukrainaan. T. Varakas Stuppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei voi aina olla jonkun toisen syy, ottakaa vastuuta
Jaa-a. Itse valmistuin yliopistosta suoraan kortistoon.
Aina olen tehnyt kaiken millä mukamas menestyisi hyvin. Kyllähän joku tässä nyt on antanut virheellistä tietoa.
Ja niitä yliopisto pellejä tulee ihan liikaa eikä niille löydy suojatyöpaikkaa, istumatyötä paperinpyörittelijänä enää muuta kuin työvoimaviranomaisena työttömiä pyörittelemään ja lausuntoja kirjoittelemaan Kelalle.
Jos haluaa yliopistossa opiskella opettajaksi niin kyllä se työttömyys pahenee jos estetään opettajaksi opiskelu ja pakotetaan valtiolle paperinpyörittelijäksi sen sijaan, että annetaan tehdä rauhassa opettajan töitä. Opettajan paikkaa hakee yleensä muutama, korkentaan kymmenen, mutta paperinpyörittelijän paikkaa hakee satoja ellei tuhansia ihmisiä. Villi veikkaus, kumpi työllistää enemmän opettajuus vai paperinpyörittäminen? No niin. Oikea vastaus on opettaminen. No, miksi sitten ei anneta tehdä hyvin työllistävällä alalla töitä vaan väkisin pakotetaan huonosti työllistävälle alalle?
Oli se niin ihanaa äänestää Persuja.Saatin maahan miljoona köyhää.AAAhhh Persuillaan.
Kaikki mun tuttavat, jotka tekevät opettajan työtä ja ovat valmistuneet yliopistosta niin ovat heti sen saman tien valmistuttuaan saaneet opettajan työtä eli eivät ole hetkeäkään olleet työttömänä. Ihan jokainen.
No niin. Miksi sitten pakotetaan vasten tahtoa valtiolle paperinpyörittäjäksi jos opettajuus työllistää paremmin? Ihan kuin oikein tahalleen haluttaisiin estää työllistyminen kaikin keinoin.
Persut vielä hommavat tänne hoitsut Vietnamista.Ei hyvää päivää.....
Vierailija kirjoitti:
Oli se niin ihanaa äänestää Persuja.Saatin maahan miljoona köyhää.AAAhhh Persuillaan.
Itseasiassa tämä ei ole persujen idea vaan kaasuputkidemareiden. Halutaan estää opettajaksi työllistyminen ja sen sijaan pakottaa vasten tahtoa valtiolle pyörittelemään kaasuputkipapereita. Todellisuudessa opettajuus työllistää pitkässä juoksussa paremmin ja palkkakin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta samassa työpaikassa... sen huomaa. Menin minäkin kauan sitten samalla tyylillä töihin ja sen jälkeen vaihdoin työpaikkoja lukemattomia kertoja. Yleensä minua kysyttiin töihin. Nykyään ei edes pääse minkään johtajan puheille vaan hakemus on tehtävä firman omilla sivuilla. Se että ei ole yksinkertainen ei tarkoita sitä että on laiska.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän osaajat eivät ala yrittäjiksi vaan maleksivat mieluummin kotona? Luultavasti syynä on tuhansien eurojen ansiosidonnainen mikä mahdollistaa työn välttelyn näille saastoille.
Oletpa yksinkertainen. Eli et voi olla ainakaan yrittäjä. Itsellä on ollut kaksikin yritystä ja hyvin meni mutta kehotan harkitsemaan tarkoin yrittäjän uraa. Ei onneksi saa rahoitustakaan jos ei ole hyvää ideaa ja liiketoimintasuunnitelmaa. Asiakkaita ja työtä ja kassavirtaa pitää olla. Rikas voi harrastella yrittämistä huvikseen mutta pienituloisen ei kannata alkaa leikkimään jos ei ole edellytyksiä. Voi tulla kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtun työttömät jäivät lomailemaan yhteiskunnan rahoilla, Noista saatanoista pitäisi päästä eroon.
Miten sinusta pääsisi eroon? Riittääkö että narunpätkän päähän kiinnittää viinapullon joka roikkuu rotkon yllä?
Työttömäksi suoraan houkuteltiin. Työttymyyspäivärahaa maksettin saman verran, kun matalapalkkaisille verojen ja laskunmaksujen jälkeen jäi käteen. Elikä työttymyys tehtiin tahallaan houkutelevaksi ja kannattavaksi. Ei kannattanut mennä töihin, kun kotona ollessa tekemätä mitään, jäi käytettäväksi aivan saman verran, kun olit 7,5 h töissä raatamassa joka päivää. Joillekin tuli siitä elämäntapaa. Samalla ei voi sanoa, että menkää töihin, kun töitä on tarjolla vähemmän kun on hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina olen tehnyt kaiken millä mukamas menestyisi hyvin. Kyllähän joku tässä nyt on antanut virheellistä tietoa.
Ja niitä yliopisto pellejä tulee ihan liikaa eikä niille löydy suojatyöpaikkaa, istumatyötä paperinpyörittelijänä enää muuta kuin työvoimaviranomaisena työttömiä pyörittelemään ja lausuntoja kirjoittelemaan Kelalle.
Jos haluaa yliopistossa opiskella opettajaksi niin kyllä se työttömyys pahenee jos estetään opettajaksi opiskelu ja pakotetaan valtiolle paperinpyörittelijäksi sen sijaan, että annetaan tehdä rauhassa opettajan töitä. Opettajan paikkaa hakee yleensä muutama, korkentaan kymme
PÄÄMINISTERI, kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo myönsi hallituksen leikanneen koulutuksesta. Viime aikoina Orpo on antanut ymmärtää toista.
Orpo kommentoi asiaa Ilta-Sanomien kunta- ja aluevaalitentissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma syy täysin: valitsit väärän tutkinnon jolla ei ole kysyntää
Miksi ylipäätään on tarjolla tutkintoja, joille ei ole työelämässä kysyntää? Kyllähän tuokin jonkun syy on.
Vierailija kirjoitti:
Tossahan se lukee lisää aiheesta linkissä.
Unicef expert: Orpo government policies will increase child poverty
Tätähän Urpo nimenomaan halua. Kauppiaat kiittää kun konkursseja tulee 😂
Vierailija kirjoitti:
Ota sinä pää pois perseestäsi.
Suomessa on aina köyhiä.
Jos.
Se köyhyysraja on tietty osuus tuloista. Vaikka kaikki sais lisää rahaa, jotkut luokitellaan silti köyhiksi.
Kuinka moni ei ole enää moisessa vaarassa vaan on jo köyhiä ja syrjäytyneitä tai oikeammin yhteiskunnasta syrjäytettyjä?
up