Säästän oikeasti n. 300-400 e kuussa käymällä ruokajonossa!
ei ole puijausta, 2 kertaa viikossa käyn ja olisi päälle ilmaiset aamupalat ja 2 kertaa viikossa tuhti lounas, joissa en jaksa käydä. ruokaa en osta kaupasta ollenkaan.
esimerkiksi eilinen
7 x 1,5 litraa maitoa
savumuikkuateria
lohipasta 600 g
lohimuerekepihvejä 2 pkt
peuramakkarapannu
fetakasvisakiusaus
kanafilekeitto
pinaattikeitto
pad thai chiken
naudan minuuttisuikale
limetteja
banaania
hollandaisekastike
extreme piri piri kabamnos
leipää
parsakaaleja
poppamies taco sauce purkki x 6 kpl (ovh 3,5 e kpl)
chilimajoneeesi
siinä ompi taas 60 e edestä safkoo
Kommentit (35)
tänään meen taas, sorry tuo oli keskiviikko tuo edellinen
ap
Onnea sulle vain elämääsi. Meitä ei kiinnosta.
Mäkin kävisin mutta erikoisruokavalion vuoksi eikai ole mitään asiaa sinne.
Mihin siis säästät?
Ja missä on näin hyvät jonot?
Wow.
Saat siis työttömänä 5000e vuodessa säästöön? Mitäs aiot?
Täällä saa hakea kerran viikossa. Saa n. 5 tuotetta joista päiväys on mennyt. Lihaa ei ole.
ja kohta suomalainen kateus on poistattanut ketjun , koska wok.....e
Toivottavasti et ole joku lokki vaan joku, joka oikeasti tarvitsee ilmaisruokaa. Aloitus haisee siltä, että omaa rahaa on, ja kiva kun näin jää säästöön.
Saako siellä gluteenitonta ruokaa?
Multa loppuu ihan rahat. Yritän syödä jo mahdollisimman vähän mutta gluteenittomuus on tulee tosi kalliiksi.
Mihin Helsingissä kannattaa mennä?
Säästätkö AP tuon yhden hengen ruokakuluista? Meillä menee kahdelta hengeltä tuon verran kuussa, eli ihmettelen logiikkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Multa loppuu ihan rahat. Yritän syödä jo mahdollisimman vähän mutta gluteenittomuus on tulee tosi kalliiksi.
No kai sä syöt luontaisesti gluteenittomasti? Suurin osa maailman ihmisistä ei syö ruista, ohraa, vehnää tai kauraa. Ei ole kallis ruokavalio, korvikkeet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Wow.
käteen jää 600 e työkkäristä, 220 e saan asumistukea kun olen vuokralla perikunnalle, jonka osakas itsekin olen. toimeentuloa en saa koska huomasivat verotuksessa että mulla onkin 15 000 e säästöjä Norjassa. no silti on 40 000 e velkaa ja lyhennän sitä velkaa velalla 600 ekk. sinne menee siis tökäri kokonaan. päälle 475 vuokra eli vastike + 60 e sähköt, eli 475-220 asumistuki jää 250 e maksettavaa + sähköt = 330 e joka kuukausi miinusta, jonka maksan norjan säästöistä. sitten päälle dna ja muut osamaksut , 200 ekk + suoratoistot 50 e = 250 e.-
yhteensä 500 e jo siinä miinusta kaikki säästöistä eli velasta, ensi vuonna olen varmaan sitten jo ulosotossa ja en voi maksaa siis velkoja. sittenpähän saan toimeentuloa lällätilää! niin ja jos ostan temulta kamaa ja jotain kaupasta ja kesäisin ajelen motskareillani menee bensaa ja vakuutusta niihinkin ainakin 200 e kuussa.
tv A
Korjaus:
"
Vierailija kirjoitti:
Wow.
käteen jää 600 e työkkäristä, 220 e saan asumistukea kun olen vuokralla perikunnalle, jonka osakas itsekin olen. toimeentuloa en saa koska huomasivat verotuksessa että mulla onkin 15 000 e säästöjä Norjassa. no silti on 40 000 e velkaa ja lyhennän sitä velkaa velalla 600 ekk. sinne menee siis tökäri kokonaan. päälle 475 vuokra eli vastike + 60 e sähköt, eli 475-220 asumistuki jää 250 e maksettavaa + sähköt = 330 e joka kuukausi miinusta, jonka maksan norjan säästöistä. sitten päälle dna ja muut osamaksut , 200 ekk + suoratoistot 50 e = 250 e.-
yhteensä 500 e jo siinä miinusta kaikki säästöistä eli velasta, ensi vuonna olen varmaan sitten jo ulosotossa ja en voi maksaa siis velkoja. sittenpähän saan toimeentuloa lällätilää! niin ja jos ostan temulta kamaa ja jotain kaupasta ja kesäisin ajelen motskareillani menee bensaa ja vakuutusta niihinkin ainakin 200 e kuussa.
NIIN ja salilla ja uimassa käyn 2-3 kertaa kuuussa siihenkin menee 50 e lisää !
tv A"
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kävisin mutta erikoisruokavalion vuoksi eikai ole mitään asiaa sinne.
Tämä. Tammikuussa on pakko käydä ruokajonossa koska lääkekatto nollaantui. Olen joutunut syömään leipää vaikka on keliakia koska ei ole ollut mitään muuta syötävää.
Sittenhän tukiasi voi vähentää 300-400€ kk.
Tottakait siinä säästää, jos hyödyntää kierrätystä, jos on ylimääräistä aikaa ja mahdollisuus käydä leipäjonossa, kirpparilla, roskalavoilla jne.
Onpa joku rakentanut jopa oman talon, purkutavaroista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 3 hengen perhe. Gluteeniton ruoka. Kallista on. 2 tienuut ei enää tahdo riittää ruokaan. Nuorin vasta opiskelee. Ei tuo rahaa mutta syö sitä kuvaannollisesti. En tiedä miten tässä jaksaa. Terveyskin renaa. Työtkin katkolla. Potkut kesällä ja nyt ei töitä mistään. Ei edes osa aikaisia mitä ennen löytyi helpostikin.
joulun jälkeen tuli kauheesti lohia jakoon, sain 30 kpl lohisiivuja, niitä on vieläkin 18 kpl pakkasessa. arvo pelkästään lohista 400 e