Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon työkyvyttömyyseläkkeellä, mihin menisin töihin?

Vierailija
06.03.2025 |

Mihin pääsisin? Oon amk koulutuksen käynyt ja olin yli 10v hoitoalalla. En voi niitä töitä enää tehdä.

Haluaisin opiskella ehkä uuden ammatin mutta en tiedä kannattaako se? Pääsisinkö edes kouluun. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oma jaksaminen mietityttää myös

Ap

Vierailija
2/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vähän riippuu siitä, mitä työtä kykenet tekemään, eli mistä syystä olet työkyvyttömyyseläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vähän riippuu siitä, mitä työtä kykenet tekemään, eli mistä syystä olet työkyvyttömyyseläkkeellä.

Oon mt ongelmien takia eläkkeellä

Ap

Vierailija
4/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhanhoito olisi rentouttava ala. 

Vierailija
5/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhanhoito olisi rentouttava ala. 

Tuo ala ei vaan yhtään kiinnostaisi

Ap

Vierailija
6/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista tykkäät? Lähde siitä liikkeelle ammatin miettiminen.

Vierailija
7/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mua kiinnpstaa muoti ja kauneusala, oon miettinyt parturi kampaajaa, mutta mietityttää alan opiskelu. Pääsisinkö edes opiskelemaan eläkkeellä, siinä on haastattelu. Mitä tekisin jos jaksan opiskella, mitä sen jälkeen. En voi varmaan palata kokopäivätöihin. Mitä jos en jaksakaan opiskella? Nää kaikki mietityttää. Oon myös jo 47v eli en niori...

Ap

Vierailija
8/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä joku osa-aikatyö niin, ettet menetä eläkettäsi...

Vierailija
9/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tää olis mahdollista mutta en tiedä mihin. Kuka mut palkkaisi. Mulla vaan yksi koulutus

Ap

Vierailija
10/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monethan nykyisin ilmeisesti itseopiskelee parturiksi/kampaajaksi. Siten voisit opiskella omin ehdoin.

Vierailija
11/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap johonkin maksulliseen parturi-kampaajakouluun. Niihin pääsee varmaan kuka vaan. Sitten kun valmistut, perustat oman kampaamon ja otat asiakkaita vointisi mukaan.

Vierailija
12/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua kiinnpstaa muoti ja kauneusala, oon miettinyt parturi kampaajaa, mutta mietityttää alan opiskelu. Pääsisinkö edes opiskelemaan eläkkeellä, siinä on haastattelu. Mitä tekisin jos jaksan opiskella, mitä sen jälkeen. En voi varmaan palata kokopäivätöihin. Mitä jos en jaksakaan opiskella? Nää kaikki mietityttää. Oon myös jo 47v eli en niori...

Ap

Parturi-kampaajat on melkein aina yrittäjiä. Samoin kosmetologit. Jos olit jo 10 vuotta hoitoalalla, niin sinulla on sitä osaamista aika tavalla. Kiinnostaisiko sinua esimerkiksi esteettinen hoito? En tarkoita pelkästään Botoxin ja huulitäytteitten piikittämistä, vaan myös sellaista vähän enemmän ammattitaitoa vaativaa ihonhoitoa. 

Vierailija
13/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ap johonkin maksulliseen parturi-kampaajakouluun. Niihin pääsee varmaan kuka vaan. Sitten kun valmistut, perustat oman kampaamon ja otat asiakkaita vointisi mukaan.

Niin, mitä noi maksaa? Joutuisin matkustamaan eri kaupunkiin joka päivä. 

Ap

Vierailija
14/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Parturi-kampaajat on melkein aina yrittäjiä. Samoin kosmetologit. Jos olit jo 10 vuotta hoitoalalla, niin sinulla on sitä osaamista aika tavalla. Kiinnostaisiko sinua esimerkiksi esteettinen hoito? En tarkoita pelkästään Botoxin ja huulitäytteitten piikittämistä, vaan myös sellaista vähän enemmän ammattitaitoa vaativaa ihonhoitoa. 

No joo, voisi kiinnostaa. Olin hammaspuolella töissä. Mutta amk koulutus alla. Miten noihin töihin pääsee?

Ap

Vierailija
15/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tää olis mahdollista mutta en tiedä mihin. Kuka mut palkkaisi. Mulla vaan yksi koulutus

Ap

No jos joku kauneushoitola tarvitsisi hoitoalan osaamista? Olen myös nähnyt, että joissakin apteekeissa on töissä osa-aikainen hoitaja, antaa esimerkiksi rokotuksia. Ei ole varmaan ollenkaan niin stressaavaa kuin varsinainen hoitotyö. 

Vierailija
16/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostaisin tänään kymppitonnilla?  Ei mulla kyllä ole rahaa eikä luottotiedot kunnossa 

Vierailija
17/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oma toiminimi pitää perustaa ja tarjota työpanosta noille yrityksille. Jonkinlainen kevytyrittäjyys, ja laskutus tehtyjen työtuntien mukaan. En usko, että palkkaavat työntekijäksi. 

Vierailija
18/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vaikeeta varmaan enää työllistyä. :( voisin osa aikaisena kokeilla tehdä jotain...mutta kuka mut palkkaisi? On terveitäkin työttöminä. 

Ap

Vierailija
19/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vaikeeta varmaan enää työllistyä. :( voisin osa aikaisena kokeilla tehdä jotain...mutta kuka mut palkkaisi? On terveitäkin työttöminä. 

Ap

Voisitkohan päästä jonnekin työkokeiluun (kuntoutuksena), vaikka olet eläkkeellä? Se voisi olla vaikka pari päivää viikossakin ja hahmottuisi ala ym.

Vierailija
20/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten olet vaan loppuelämäsi eläkkeellä. Miksi se ei sulle kelpaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme