Se että koululaisilta kielletään puhelimet on hyvin samanlainen asia kuin että teiltä keski-ikäisiltä poistetaan etätyöt
Molemmat aiheuttavat valtavaa itkua ja ulinaa mutta ovat ehdottomasti kaikille positiivinen asia.
Kommentit (91)
Ap, miten ihmeessä päädyit tällaiseen päätelmään?
Mä teen lähitöitä, mutta en todellakaan pomon silmien alla, pomo on toisella puolen kaupunkia. Ihan itse saan päättää, miten työaikani käytän. Olen todennut, että fiksuinta on käyttää se työntekoon. Ihan itte päättelin.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on. Etätöitä halutaan, koska halutaan pois pomon silmien alta. Ja siinä samalla tehdään työaikana kotitöitä. Puhelimet välitunnilla eivät häiritse oikeasti ketään.
Itsekin olin aluksi skeptinen mutta kun huomasin tulokset ja vähentyneet saikut rupesin ymmärtämään että etä työ oli parasta firmalle. Nyt en joudu uusimaan 22 laitetta ja hommaamaan uusimpia järjestelmiä, ja kallis toimisto söi vuokran muodossa lisää rahaa. Keskijohtoa harmitti tietysti kun huomasin että hänen työpanostaan en enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on. Etätöitä halutaan, koska halutaan pois pomon silmien alta. Ja siinä samalla tehdään työaikana kotitöitä. Puhelimet välitunnilla eivät häiritse oikeasti ketään.
Etätöitä halutaan tehdä siksi, että työtä pystyy tekemään paremmin kotona omassa rauhassa ja hiljaisuudessa. Siksi, että työmatkoihin kuluva aika on mahdollista käyttää lepäämiseen tai vaikka liikuntaan. Siksi, että saastuttaminen vähenee. Siksi, että myös pienessä flunssassa tai loivassa vatsapöpössä ei ole pakko hakea sairauslomaa. Siksi, että voi tehdä töitä vaikka lapsi sairastaisi kotona. Siksi, että tulee liikuttua tauoilla oikeasti. Siksi, että etätöissä moni voi monin tavoin paremmin.
Maksetaanko tenaville palkkaa siitä, että puhelin on kourassa koulussa? Ja toisaalta, itsepä aiheutatte sen, että puhelimet lähtee. Olisitte perseilemättä, niin ongelmaa ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Se ajattelee nyt vain katkeruutta, mutta tajuaa muutaman vuoden päästä, että ei itsekään voisi tehdä etätöitä, jos pikku lumihiutaleet eivät saisi pitää luureja koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Ap on itse se koululainen, joka joutuu luopumaan puhelimen räpläämisestä kouluaikana. Nyt sitä sitten kiukuttaa tämä asia ja purkaa pahaaoloaan palstan vakioaiheella eli etätyön haukkumisella. Lapsi on vielä niin pieni, ettei ymmärrä työelämän lainalaisuuksia, kuten sitä, että hyvin harva saa pitää työpaikkansa, jos mitään tulosta ei ikinä synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ajattelee nyt vain katkeruutta, mutta tajuaa muutaman vuoden päästä, että ei itsekään voisi tehdä etätöitä, jos pikku lumihiutaleet eivät saisi pitää luureja koulussa?
Miksei saisi? Koulu ja työelämä ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olin aluksi skeptinen mutta kun huomasin tulokset ja vähentyneet saikut rupesin ymmärtämään että etä työ oli parasta firmalle. Nyt en joudu uusimaan 22 laitetta ja hommaamaan uusimpia järjestelmiä, ja kallis toimisto söi vuokran muodossa lisää rahaa. Keskijohtoa harmitti tietysti kun huomasin että hänen työpanostaan en enää tarvitse.
Tää saikkuhomma on muuten totta. Nykyään suurimmaksi osaksi porukka älyää onneksi tehdä pikkuflunssassa työt etänä.
Ennen toimistolla olin joka vuosi 2-3 kertaa muutaman päivän saikulla kun oli kuumeista flunssaa. Porukka tunki nokka vuotaen töihin ja tartutti.
Nyt olen ollut viimeksi saikulla -22 vuoden lopussa kun oli korona jossa korkeaa kuumetta. Ja sen jälkeen ei ole tarvinnutkaan kuumeilla. (tämä siitä huolimatta, että olen ottanut useamman "tutkitun ja turvallisen K-injektion" joka vissiin tuhosi mun vastustuskyvyn. Ja influenssapiikit päälle.)
Lapsen alakoulussa oli kännykät kielletty. Ne olivat repussa eikä käytössä tunnilla tai välitunnilla. Toimi ihan hyvin ilman mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi? Koulu ja työelämä ovat eri asioita.
No siksei saisi, kun ne etätyöt olisi lakkautettu niin kuin ap aloituksessaan toivoo. Hänelle koulu ja työelämä eivät ole eri asioita, kuten jo otsikosta näkee.
Jep. "Jos et saa mitään aikaiseksi, olet hyvin äkkiä työtön". Eli ihan turha ulista ettei etätöissä saada mitään aikaiseksi.