Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennuste: Trump on onnistunut kääntämään USA:n talouden syöksylaskuun ensimmäisen kuukautensa aikana

Vierailija
05.03.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011076140.html

Yhdysvaltain keskuspankin Fedin Atlantan aluepankin GDPNow-laskentamallin mukaan maan talous supistuisi kuluvalla vuosineljänneksellä 2,8 prosentin vauhtia vuositasolle laskettuna. Toteutuessaan tämä olisi jyrkin alamäki sitten koronapandemian.

Kommentit (198)

Vierailija
141/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bidenin syy. "Biden-inflation is up". Näin hän sen selittää kannattajilleen. Ja täydestä menee.

Jenkkien versio mutkusannasta

Ihmeen hiljaa ollut WEF sanna. Osuuko nyt omaan sakkiin kun krasnov toimii liian avoimesti. Yleensä joka päivä tähän asti saanut lukea etusivulla suomen mediassa pm hommista erotetun, hornetteja lahjoittamassa olleen jauhosannan ajatuksia joka asiasta.

Vierailija
142/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinne Yhdysvaltoihin voi hyökätä kun on meri välissä joka suuntaan.  Japani sen joutui kokemaan kun hyökkäsi Pearl Harbouriin niin viisaat tiesivät heti että teki itselleen pahasti.  USA oli täysin koskematon WW2:n vaikka oli sodassa sekä Saksaa että Japania vastaan samaan aikaan.

Mieti, mieti...

Ok, mieton, miten olisi:

1. Kiina tai Venäjä eivät voi maateitse tai merijalkaväellä hyökätä Yhdysvaltoihin koska meri on välissä ja heillä ei ole tekniikkaa nousta maihin riittävällä voimalla.

2. Ballistisia ohjuksia on Kiina+Venäjä yhteensä 4000 ja ne eivät riitä  minkäänlaiseen järkevään hyökkäykseen tavallisilla räjähteillä.

3. Trump on ilmoittanut että ei aio käydä ydinsotaa Venäjää ja Kiinaa vastaan.

Troijan hevonen on jo valkoisessa talossa. 

Lisää hevosia saapuu kun venäläiset oligarkit saavat mahdollisuuden ostaa kultaisen kortin, jolla saa oleskeluluvan.

Kenenkään ei tarvitse ylittää merta mitenkään hankalasti eikä taistella rannikoilla. Hyökkääjät pääsevät perille kätevästi reittilennoilla. Perille päästyään voivat ostaa kaiken tarvitsemansa ja valmistella hyökkäystä kaikessa rauhassa.

Suurimmat kaatuvat helposti omaan ylimielisyyteensä. Luulevat olevansa tuhoutumattomia ja ikuisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krasnov ei enää yritä edes peitellä.

Oranssi turvonnut sätkynukke jatkaa valehteluaan. Osa uskoo aivan kaiken mitä putler käskee hänen toistaa ja valehdella.

Puhe kongressissa vaikutti ihan Pohjois-Korea touhulta, jossa jokaisen täytyy seisten osoittaa kunniaa suurelle johtajalleen tai tulee rangaistuksi, kuten eriävän mielipiteensä ilmaissut opposition jäsen, joka poistettiin tilaisuudesta.

Oranssi haluaisi olla kuin pohjoiskorean johtaja. Yk kokouksessa usa äänestä pohjoiskorean kanssa samalla puolella. Hmm....

Vierailija
144/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
145/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi se syy miksi rumppa on tehnyt monta konkurssia. Se ei osaa lukea niin sen kanssa on voinut kirjoittaa sopimuksiin edulliset ehdot muille osapuolille. Lukutaidottomuus paljastui kun englannin pääministerin piti lukea sille kutsu kuningasta tapaamaan. Oikea paikka olisi koulun penkille aapista tavaamaan.

Vierailija
146/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä nautin tästä USAn alasajosta. :)

Entinen suurvalta syöksykierteessä. 

Popparit esiin! 🤣

Olisihan se huvittavaa, ellei se samalla muuttaisi suurvaltasuhteita vahvistamalla voimakkaasti Putinin Venäjää.

En minäkään poppareita ottaisi esiin tilanteessa jossa läntinen maailma astuu ansaan.

Ensin Eurooppa astui Putinin kaivamaan kuoppaan, mutta ei onneksi hajonnut siihen.

Nyt USA on astunut samaan ansaan ja tekee kaikkensa suuruttaakseen vanhat kaverinsa. Tämä valitettavasti vaikuttaa myös Eurooppaan. 

Vierailija
147/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla Trumpin ekonomit mitään talouden asiantuntijoita, vai onko Trumpilla vain valta päättää Usan asioista yksin.

Vierailija
148/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on kuin entinen neito, joka helmat heiluen juoksee väkivaItaiseksi tiedetyn miehen perään, ja suuttuu jokaiselle joka yrittää varoittaa. Huutaa vielä mennessään, että minä osaan rakastaa häntä oikein, ei hän minua Iyö.

Ne jutut eivät koskaan pääty hyvin. 

Vierailija
149/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump on kuin entinen neito, joka helmat heiluen juoksee väkivaItaiseksi tiedetyn miehen perään, ja suuttuu jokaiselle joka yrittää varoittaa. Huutaa vielä mennessään, että minä osaan rakastaa häntä oikein, ei hän minua Iyö.

Mä sanoisin, että MAGA-kannattajat ovat näitä neitoja ja Trump on se väkivaltainen mies. Osa MAGAilijoista ovat jo ymmärtäneet mitä tuli tehtyä... Ja eivät olleet osanneet kuvitellakaan Trumpin toimien kohdistuvan heihin.

Vierailija
150/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Trump tullaan muistamaan historian huonoimpana ja hajottavimpana presidenttinä.

Harmi kun hän on jo niin iäkäs, ettei tule näkemään tai ymmärtämään kautensa seurauksia. Kannattajatkin ovat kuin joukkohysterian vallassa, eivätkä näe tai ymmärrä sen enempää. Kuin messiaaninen kultti.

Vierailija
151/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivon pohjalta on helpompi ponnistaa ylös ja ulos. Trumppi on varmaankin ajatellut että nopea syöksy pohjalle on paras keino päästä uuteen ponnistuksen. Ylös ponnistus tapahtuu tosin uudella miehistöllä.

Vierailija
152/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla Trumpin ekonomit mitään talouden asiantuntijoita, vai onko Trumpilla vain valta päättää Usan asioista yksin.

Rumppa ei kuuntele asiantuntijoita. Vakaa nero uskoo tietävänsä kaiken parhaiten. Todisteena 18 konkurssia.

Vierailija
153/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoisin, että MAGA-kannattajat ovat näitä neitoja ja Trump on se väkivaltainen mies. Osa MAGAilijoista ovat jo ymmärtäneet mitä tuli tehtyä... Ja eivät olleet osanneet kuvitellakaan Trumpin toimien kohdistuvan heihin.

Näin haastattelupätkän, jossa joku punalippispää selitti suu vaahdossa, että tullit maksaa Kiinan valtio 🤣

Vierailija
154/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin haastattelupätkän, jossa joku punalippispää selitti suu vaahdossa, että tullit maksaa Kiinan valtio 🤣

Lopulta ne maksaa kuluttajat.

Vierailija
155/198 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kongressissa demokraattiedustajat lauloivat puheenjohtajan puheen päälle.

Republikaanit heittävät eri mieltä olevat pihalle, ja mitä tekevät demokraatit? Laulavat.

Aika hampaatonta touhua.

Vierailija
156/198 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussukan räjähtelevät raketit ovat osa project2025 ohjelmaa. Kyllähän amerikkalaiset mieluummin kustantavat verovaroilla hullun itsetittelöidyn neron kokeet kuin byrokraattien palkat. Orpokin tietää kuinka kulut paisuvat kun pullataikina, kun toiminnot ostetaan palveluna yksityissektorilta.

"It's easier to fool people than convince them they have been fooled"

Vierailija
157/198 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bidenin syy. "Biden-inflation is up". Näin hän sen selittää kannattajilleen. Ja täydestä menee.

Vähän niin kuin persut mutku Sanna ulinallaan. Samasta puusta.

On kuulemma myös vasemmiston syy, että Trump valittiin. Nää raukat on ihan tahdottomia, äänikin menee rikolliselle narsistille, koska vasemmisto. 

Vierailija
158/198 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wall Street pyyhki rähmät silmistään ja hoksasi, ettei Trumpin aikakausi tule olemaan kuin itkua ja hampaiden kiristystä. Parissa päivässä notkahdettiin suurinpiirtein sille tasolle millä oltiin ennen presidentin vaaleja.

Vierailija
159/198 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääasia että vassariwokea ärsyttää. Vaikka talous menisi kuinka huonosti. First things first.

Vierailija
160/198 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trumppi itse sanoi jossain pätkässä, että USA tienaa tulleilla miljardeja ja miljardeja. Ei todellakaan ymmärtänyt mitä on tekemässä, siis kuka maksaa tullit.

Mutta. PunaniskaFarmarit, jotka Trumppia äänestää, tajusi jo, että he joutuvat maksamaan lannoitteista +20-25%, riippuen tuleeko lannoite Kanadasta ja Kiinasta. Autoteollisuus kaatuisi noihin tulleihin. Sekä autoteollisuus ja farmarit nosti jo äläkän.

Nyt Kiina haluaa näyttää voimaansa Yhdysvalloille, Arho Havrén sanoo.

Varmasti Kiinassa on myös hermostuneisuutta. Kyllähän 20 prosentin tariffit (tullimaksut) alkavat tässä tilanteessa jo tuntua. Kiina kuitenkin vastasi maatalouteen liittyvillä tariffeilla, jotka osuvat suoraan Trumpin äänestäjäkuntaan. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ccc32517-27fe-4ff1-9507-868a037ef5ef

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi