Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko psykologiasta tietävää?

Vierailija
16.09.2008 |

Mitäköhän tarkoittaa jos ihmisen seksuaalisuus on ihan älyttömän vaurioutunut? Ihminen ei siis pysty päästämään ketään lähelleen henkisesti, ei pidä kosketuksesta, ei halua että kukaan koskee sukupuolielimiin, seksi vaatii suuria ponnistuksia. Mistä voisi kertoa? Mitään hyväksikäyttöä ei tiedettävästi ole.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne jatkunut kauankin, elääkö parisuhteessa?

Vierailija
2/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta on taustalla joo, mutta ollut aina sellainen, ihan nuoresta asti kun ei vielä ollut masentunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ollut niin traumaattinen, että torjuntamekanismit ovat työntäneet kokemuksen mielessä taka-alalle.

Joka tapauksessa herkässä vaiheesssa on tapahtunut jotain kauheaa -siitä voi melkein panna päänsä pantiksi. Hypnoosi, psykoanalyysi tai regressioterapia voisi valottaa tilannetta.

Vierailija
4/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä kaunistelemaan, itsestäni puhun. Olin kyllä neitsyt kun ensimmäinsen kerran seksiä harrastin, eli ei ainakaan mitään suoraa seksiä ole voinut olla.

Mietityttää vaan kun olen selvitellyt näitä mielenterveysongelmiani lukemalla terapiakuvauksia, ja tuntuu että vaikka potilas olisi epävakaa tai taustalla olisi mikä muu mielenterveysongelma, kertomuksista löytyy kohtia tyyliin "olo helpottui kun menin miehen syliin". En voi ymmärtää tuollaista omalle kohdalleni ollenkaan. Tuntuu ettei kenelläkään ole tällaista kuin minulla :o.

Vierailija
5/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aikaisessa vaiheessa, ettei siitä ole lapsella muistikuvia, vain vaurioitunut seksuaalisuus.

Vierailija
6/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä vaihtoehtoja; Onko joutunut ahdistetuksi, ahdistelluksi jollain muulla tapaa? Onko aistiyliherkkä, tuntee esim. hellä kosketus tuntuu kipuna?

Masennus lienee kuitenkin se päälimmäinen juttu.. Miksi kyselet moista?

Vierailija
7/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen vaurioittavaa. Yllättävän yleinen hyväksikäytön muoto on isän tai miessukulaisen tyttövauvalle suulla tai käsillä tekemä klitoriskiihoitus. Lapsi kokee tuntemuksia, joita hänen aivonsa eivät pysty käsittelemään.

Itse asiassa kertomuksen kohta 'olo helpottui kun menin miehen syliin' voi olla ihan todellinen kokemus.

Vierailija
8/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt sitä miksi olen näin sekopää vaikka lapsuuteni ei ollut mielestäni ihan niin kamala. Luen kuvauksia joissa ihmisiä on kohdeltu todella järkyttävillä tavoilla ja SILTI he ovat sopeutuneet paremmin yhteiskuntaan kuin minä ja heillä tuntuu jopa olevan jonkinlainen tyydyttävä seksielämä. Tai edes seksielämä.

Olen ollut aviossa jo toistakymmentä vuotta ja silti mieheni ei ole kertaakaan koskenut alapäähäni tai nähnyt sitä kunnolla. Miettikää sitä. Pystyykö joku pistämään paremmaksi. En kertakaikkiaan kestä seksiä, jossa kaikki mitä tapahtuu ei ole annakoitavissa ja saman kaavan mukaista. Panikoin täysin yllättävistä käänteistä. ap

Vierailija
9/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kertomuksen kohta 'olo helpottui kun menin miehen syliin' voi olla ihan todellinen kokemus.

Oikeaa emotianaalista lohtua menemällä aviomiehensä kainaloon. Minä en voi kuvitella sellaista tilannetta ollenkaan, että toisen ihmisen sylissä olo jotenkin lohduttaisi. Päinvastoin siellä saa aina olla jännityksessä että tuleeko seksialoite.

Vierailija
10/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä asioista. Kai ne joskus tulee esille vuosien päästä, jos tässä terapia aloitellaan. Mutta sanonko jo aluksi vai saanko sitten kuulla että noh, se on tyypillistä vaikka nyt epävakaasta persoonallisuudesta kärsivälle ja siinä mielessä "normaalia". Jos näin on, niin turha sitten ruveta tuosta puhumaan, tulee vaan tyhmä olo enkä aluksi haluaisi paljastaa itsestäni noin perin intiimejä asioita. Jotenkin toi hyväksikäytön ja pedofilian epäily joka paikassa on vähän korniakin. ap

Vierailija
11/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice Millerin 'älä huomaa'. Useimmat terapautit torjuvat asiakkaan seksikokemusten mahdollisuuden, vaikka se olisikin totta.

Vierailija
12/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika erikoiselta ja oudolta tuo kuullostaa.

jokin mättää jossain syvällä selkäpiissä.

tuli mieleen jonknlainen torjuttu hyväksikäyttö kyllä.

oletko valmis kokeilemaan noita aiemmin ehdotettuja terapiamuotoja, jos ne antaisi vastauksia joita itsekin kipeästi kaipaat.

ehkä siitä voisi silti lähteä vyyhti selviämään ja ennenkaikkea sinun elämänlaatusi ehkä paranemaan jossain vaiheessa.

Vierailija
13/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice Millerin 'älä huomaa'. Useimmat terapautit torjuvat asiakkaan seksikokemusten mahdollisuuden, vaikka se olisikin totta.

Vierailija
14/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska et muista sitä tai olet torjunut sen niin syvälle. Kaikeasta voi toipua, mutta se vaatii trauman kohtaamisen vilpittömän avustajan tuella.

olen miettinyt sitä miksi olen näin sekopää vaikka lapsuuteni ei ollut mielestäni ihan niin kamala. Luen kuvauksia joissa ihmisiä on kohdeltu todella järkyttävillä tavoilla ja SILTI he ovat sopeutuneet paremmin yhteiskuntaan kuin minä ja heillä tuntuu jopa olevan jonkinlainen tyydyttävä seksielämä. Tai edes seksielämä.

Olen ollut aviossa jo toistakymmentä vuotta ja silti mieheni ei ole kertaakaan koskenut alapäähäni tai nähnyt sitä kunnoll

Vierailija
15/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan olla että kannattaa asia ottaa puheeksi miehenkin kanssa. Ehkä jokin sopimus miehen kanssa siitä ettei hän esim. sitä seksiä vonkaa tällä viikolla jos kainaloon menet, voisi olla sinulle vapauttava ja turvallinenkin kokemus; olla vain sylissä, aivan sovitusti.

Vierailija
16/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pitkäkestoinen intensiivinen terapiani on edennyt minun tahtiini. Terapeuttini ei ole kertaakaan ottanut kantaa diagnooseihini, ei kertaakaan puheessaan viitannut esim. siihen, että olisin persoonallisuushäiriöinen, vaikka sitä todennäköisesti olen. Ei hän ole ottanut kantaa edes siihen, olenko minä tai ovatko tunteeni ja tekoni normaaleja. Määrittelen terapiassa sellaiset asiat itse. Minun ei ole myöskään tarvinnut puhua sellaisista asioista joista en halua puhua ennen kuin itse olen siihen vamis.

Vierailija
17/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jokin sopimus miehen kanssa siitä ettei hän esim. sitä seksiä vonkaa tällä viikolla jos kainaloon menet, voisi olla sinulle vapauttava ja turvallinenkin kokemus; olla vain sylissä, aivan sovitusti.

Mutta yksi tai kaksi kertaa ei riitä mihinkään, olen vaan vaivautuneena ja odotan että pääsen pois. Jotenkin se on kuivanut kokoon sitten. Ja jos ihan totta puhun niin ajatus siitä että pääsisin yli siitä vaivaantumisesta pelottaa, koska seuraavana siellä vaivaantumisen takana odottaa niin iso viha, että en uskalla päästää sitä irti :(. Tiedä mitä meidän parisuhtelle tapahtuisi kun sen balanssi on muutenkin aika hauras.

Vierailija
18/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis puhumaan ja haluaisin puhua jos se edistäsi terapiaani huomattavasti. Ja olen kyllä todellakin valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa, jos se katsotaan tarpeelliseksi.

Mutta jos näitten ongelmieni takana EI ole hyväksikäyttökokemusta tai muuta vastaavaa, niin en haluaisi aloittaa terapiaa paljastamalla tällaisia asioita itsestäni, jos ne eivät ole oleellisia. Jos toisin sanoen asia korjaantuu muita psyyken rakenteita rukkaamalla ikään kuin siinä sivussa.

Siksi olisi kiva saada mielipiteitä että mikä tässä nyt oikein on takana. Sikäli kun se on mahdollista.

ap

Vierailija
19/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mahdollista että kun olet ollut ns.unnutusvaiheessa onkin sinut häpäisty täysin? vanhempasi eivät ole voineet sietää sellaista käytöstä ja tuominneet sinut. siitä sinulle on jäänyt koko elämänkestävä syvä häpeä omaa seksuaalisuuttasi kohtaan. koet että kaikki seksiin liittyvä on häpeällistä ja sairasta. haluaisit nauttia siitä muttet pysty koska se tuo ahdistusta ja kovaa häpeää. miehellesi et halua näyttää alapäätäsi koska koet juuri sen jotenkin turmiolliseksi asiaksi sinussa.

tai jos olet nähnyt vanhemoiesi väliset puuhat pienenä ja se on vaiettu ja kun olet kysellyt siitä on asia pistetty häpeälliseksi ja tavallaan koet syyllisyyttä kaikesta seksiin liittyvästä? läheisyyden kammokin kertoo nimenomaan seksuallisuuden traumasta.

voisiko se olla jotain tällaista alitajuista vastenmielisyyttä koska koet seksuaalisuudestasi syvää häpeää ja koet sen jotenkin tuomittavaksi asiaksi?

Vierailija
20/40 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkinen työ vie aikansa. Tuo kertomasi viha mistä se tulee? Mitä se on? Tunteita ainakin sinulla on ja tunnistat niitä, se on hyvä juttu.