S-RYHMÄN uusi Coop-brändi on saanut merkittävää jalansijaa kaupoissa, S-ryhmä tiedottaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011076273.html
Marraskuussa 2023 S-ryhmä kertoi korvaavansa omat Rainbow-merkkiset tuotteensa yhteispohjoismaisilla Coop-tuotteilla. Rainbow-tuotesarja on ollut S-ryhmän laajin. Se on sisältänyt noin 1500 tuotetta, joista suurin osa on nyt korvattu Coopin tuotteilla.
Kommentit (71)
No coopia on kai pakko ostaa koska osa muista merkeistä on kokonaan korvattu coopilla.
Esimerkiksi lähi ässässä oli vain coopin appelsiineja ja omenoita. Olisin ostanut esim brunoa mutta ei ollut. V
Coopin appelsiinit on pahoja ja kuivia.
Vierailija kirjoitti:
No coopia on kai pakko ostaa koska osa muista merkeistä on kokonaan korvattu coopilla.
Esimerkiksi lähi ässässä oli vain coopin appelsiineja ja omenoita. Olisin ostanut esim brunoa mutta ei ollut. V
Coopin appelsiinit on pahoja ja kuivia.
S-ketjun hedelmien laatu on romahtanut. Kotimaiset omenat ovat olleet laadukkaita, mutta useimmat muut hedelmät ostan nykyisin Lidlistä tai K-kaupoista. Viime syksynä S-ketju myi ulkomaisia luumuja, jotka sitten vedettiin pois, koska niissä oli liikaa torjunta-aineita. Halvalla kun ostetaan, niin turha puhua laadusta.
tulee lisää työttömiä suomeen, kun ei tueta kotimaisia tehtaita. s-ryhmä tulee muita maita, ei suomea.
Varmaan sellanen 10 000 uutta työtöntä Suomen ruokateollisuuteen näiden linjausten johdosta. En varmaan osta yhtään tuotetta, jota ei ole valmistettu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Monet testaamani Coop-tuotteet ovat olleet huonompia tai epäterveellisempiä. Joidenkin hinta on noussut, ja joissain tapauksissa ei ole enää parempia vaihtoehtojakaan. Coop-rasioissa myytävät vihreät viinirypäleet järjestään kalvakoita tai kuhmuisia tai laikukkaita - ei kiitos. Miten me asiakasomistajat voisimme estää tämän huononnuspolitiikan jatkumisen?
Voisikohan se johtua siitä että viinirypälesato on huonolaatuinen ja niitä on yleensä vähemmän saatavana myyntiin.
Itse olen ostanut coop-tuotemerkin tomaattisosetta ruuan laittoon, ja se on ihan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaa sitten Lidlin tuotteisiin.
Ei kiinnosta asioida epäviihtyisissä myymälöissä joissa on todella surkea valikoima ja asiakkaina lähinnä yhteiskunnan elättejä. Ja haluan syödä muutakin kuin saksalaista prosessoitua paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta asioida epäviihtyisissä myymälöissä joissa on todella surkea valikoima ja asiakkaina lähinnä yhteiskunnan elättejä. Ja haluan syödä muutakin kuin saksalaista prosessoitua paskaa.
Joo, Lidlit on epäviihtyisiä, ahtaita ja niissä on surkea valikoima. Mä joudun aina hakemaan lempituotteeni jostain cittarista, koska no cittarissa on kaikkea. Lidlistä ei koskaan löydä kaikkea mitä tarvitsisi.
Tuollaiset COOP sun muut ylikansalliset halpisbrädit edustaa kaikkea sitä, jota haluan vastustaa.
Mutta ymmärrän, että varsinkin Suomessa myy ihan mikä tahansa, kunhan sen saa halvalla.
Onko tuollainen COOP ekologinen ja vastuullisesti tuotettu? Missä siitä voin varmistua? Ettei ole palmuöljyä ja E-koodia koko laatikko täynnä? Häh? Orjatyöllä kasattu?
Näettekö depressiiviset mitään hyvää Coopin tuotteissa?
Lähettääkö ruotsalaiset tahalleen paskaa Suomen kauppojen hyllyille kostona rasismista??
Niin. On hyviäkin Coopeja. Jos ei toimi, ehkä osaa parannetaan.
Vierailija kirjoitti:
Hah, epäilenpä. Jokainen Coopin tuote mitä olen kokeillut, on ollut persiistä. Rainbow oli paljon parempi.
Käytännössä samoilta tehtailta suurin osa. Vain brändi on eri.
Vierailija kirjoitti:
Hyi Coop on kuraa
Niin on.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sellanen 10 000 uutta työtöntä Suomen ruokateollisuuteen näiden linjausten johdosta. En varmaan osta yhtään tuotetta, jota ei ole valmistettu Suomessa.
Onneksi on lähikauppana Lidl. S- kaupasta ostan vain erään ruisleivän jota muualta ei saa. Muutakin voisin ostaa jos hinnat olisi kohdillaan. Niin no Coopin olutta olen talkoolaisille tarjonnut kyläkaupasta, ne kelpasi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu kun moni joutuu tuota ostamaan hinnan takia. Suurin osa mitä olen kokeillut on ollut ihan kuraa verrattuna Rainbowhun. Laatu on kyllä romahtanut.
Coopin tuotteista suurin osa on samoja, joita ennen myytiin rainbow-nimellä.
Coop-pizzat tulevat Italiasta. Huippuhyviä, aitoja ja vain 2,65.
Vierailija kirjoitti:
Rainbown tuotteissa oli paljon suomalaista , coopilla vaan epämääräisiä "kasvatettu ja teurastettu EU" ja esim pakastevihanneksien toimittaja on saanut erittäin paljon negatiivisia kommentteja siitä, miten kuormaa ei pääse purkamaan jopa päiviin ja työntekijöiden olot ovat kammottavat. Parsakaaleissa on aina ötököitä ja mandariinin tosiaan mätiä.
Rainbowhan tehdään Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan edes ikinä käynyt Lidlissä. Vaikka olenkin ns. asiakasomistaja niin S- kaupoissa käyn aika harvoin. Lidlistä löytyy lähes kaikkea ja suurin osa on kotimaista, etenkin ruoka. Virolainen juusto on ulkomaisista suosikki, tosi maukas ja edullinen. Kahviakin tulee joskus ostettua ja banaaneja...Muut asiakkaat ei minua häiritse, makselkoot ässäläiset prismansa keskenään. Niin no voihan sieltä lohifileen joskus käydä hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
ei oo mitään eroa noissa tuotteissa
ylläri että jos vaihdat pelkät pakkaukset hyvin myyvistä tuotteista niin ne myy jatkossakin hyvin
Tämä Cooppihan on yhteispohjoismainen vedätys. Rainbow oli S-ryhmän oma. Isommat hartiat, halvemmalla huonompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpå luulet Coopin olevan. Ei välttämättä edes saksalaista.
Kyllähän merkittävän jalansijan saa kun itse päättää vaihtaa tuotemerkin. Asiakkaathan tätä ei varmaankaan ole pyytänyt.