Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua aktoosi-intoleranssia poteva kaveri tulossa kylään, mitä voin tarjota?

Vierailija
09.03.2007 |

Oikeesti mä oon niin käsi kaikessa leipomisessa, enkä edes tiedä missä kaikessa laktoosia on :( Onko esim. kekseissä (Domino, Paussi... Jaffoissa varmaan ainakin on?)? Voinko leipoa jotain johon tulee juoksevaa margariinia? Olisko jollain hyviä reseptejä?

Täl on vielä niin paha intoleranssi ettei edes vähälaktoosinen käy. Leipomossakaan ei ollut tarjota kuin vähälaktoosisia leivoksia 8/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim niistä pakastepullista ja pasteijoista ja piirakoista monet on laktoosittomia

Vierailija
2/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa laktoositonta maitoa, kermaa ja margariinia. Jos ei yksinkertaisinkaan paakkelssi synny, käväise siellä pakastealtaalla tai kunnon leipomossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi leipoa ihan samalla ohjeella kuin tavallisistakin aineksista.

Vierailija
4/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kuulla mahtavan pierukonsertin ja taatusti ei tule tylsää vierailua.

Vierailija
5/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menet kauppaan ja valitset tuotteet sitten sen mukaan niisä purkeissa kyllä lukee onko vähälaktoosinen tai laktoositon.

Vierailija
6/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselet missä lukee laktoositon, niin sitä ostat. Löytyy pakastealtaasta ja myös tuoreena. Pullia, munkkeja, keksejä... Kekseissä yleensä merkitty vain tuoteselostuksen yhteyteen vaikka laktoosia 0,01. Silloin on laktoositon tuote. Ainakin Carnevalit, Bastogne (yski vaihtoehto niistä, ja vielä tosi hyvä). Kääretortuista Napakympit ei sisällä maitoa ollenkaan. Ja voithan itse leipoa kääretortun. Se on helppo ja nopea tehdä, ja hilloa vain väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän