Mistä pankista voin avata tilin etänä ilman käyntiä pankissa, tietääkö joku?
Kommentit (39)
Esim. Sveabankissa. Avasin tilin netin kautta.
Ei varmaan missään, ilman käyntiä tiskillä ja ilman passia tai henkkareita ei ainakaan suomalaisissa pankeissa saa tiliä avattua.
Ainakin OP:llä ja Nordealla onnistuu. Varmaan nykypäivänä lähes jokaisella pankilla. Kirjautuu vain verkkopankkiin ja avaa uuden tilin. Esimerkiksi säästötilin olem näin avannut.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan missään, ilman käyntiä tiskillä ja ilman passia tai henkkareita ei ainakaan suomalaisissa pankeissa saa tiliä avattua.
Totta. Suomessa ei voi tehdä pankkitiliä ilman pankkikäyntiä.
Tiedoksi, että tili on silti sinun nimiisi rekisteröity, vaikket olisikaan käynyt konttorissa. Olet vastuussa tilin käytöstä ja siellä tapahtuvasta rikollisesta toiminnasta, jota suunnittelet.
Saa kaiketi lähes kaikkiin pankkeihin. Ilmeisesti tarkoitit uutena asiakkaana avaisit?
Yleensä voit avata myös netissä tiln, voit tunnistautua toisen pankin tunnuksilla.
Pankilla on velvollisuus tuntea asiakkaansa. Entinen asiakas voi varmaan avata uuden tilin netin kautta jokaisessa pankissa, mutta uusi asiakas tuskin missään.
Esim Nordeassa.
Näin tulet asiakkaaksi verkossa
Voit tulla Nordean asiakkaaksi verkossa, kun
olet täysi-ikäinen ja asut Suomessa.
sinulla on voimassa oleva suomalainen passi tai henkilökortti. Huomaa, että ajokortti ei kelpaa.
sinulla on toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnukset.
sinulla on suomalainen puhelinnumero.
luottotietosi ovat kunnossa.
Jos et pysty avaamaan asiakkuutta verkkohakemuksen kautta, varaa aika Nordean konttorille soittamalla asiakaspalveluumme.
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tule-asiakkaaksi/tule-asiakkaaks…
S-pankissa kyllä pystyi perustamaan tilin ja hommaamaan verkkopankkitunnukset käymättä missään paikan päällä. Tosin minulla oli ennestään rinnakkaiskortti miehen s-tiliin, mutta ei mitään omia tunnuksia.
Miksi haluat avata uuden tilin, kun sulla on jo tili suomalaisessa pankissa?
Vierailija kirjoitti:
S-pankissa kyllä pystyi perustamaan tilin ja hommaamaan verkkopankkitunnukset käymättä missään paikan päällä. Tosin minulla oli ennestään rinnakkaiskortti miehen s-tiliin, mutta ei mitään omia tunnuksia.
Minulla ei onnistunut. Tästä aikaa muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Pankilla on velvollisuus tuntea asiakkaansa. Entinen asiakas voi varmaan avata uuden tilin netin kautta jokaisessa pankissa, mutta uusi asiakas tuskin missään.
Jos on jonkun pankin verkkopankkitunnukset, voi niitten avulla tehdä vahvan tunnistautumisen ja aloittaa asiakkuuden uuteen pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nykyäänpä onnistuu.
Tuskin voi missään pankissa avata tiliä netin kautta ellei ole ennestään tiliä jossain pankissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nykyäänpä onnistuu.
Niin onnistuu. Ei niitä s-pankin palvelutiskejäkään ole nykyään enää juuri missään. Jäisi s-etukortit ottamatta, jos pitäisi matkustaa sitä varten toiselle paikkakunnalle. En tosin tiedä vaatiiko s-pankki jonkun toisen pankin pankkitunnukset vai voiko tunnistautua muulla tavoin.
S-pankki ainaki