Kuinka paljon juot alkoholia viikossa?
Kommentit (68)
minulla on kausia, jolloin tulee juotua varmaankin 25 annosta viikossa. Yleensä varmaan se 6-10 annosta. Ennen olin absolutisti, mutta en enää. Noina jaksoina kun juon enemmän, minulla on yleensä alakuloa ja stressiä. Alkoholi ei ole auttanut, mutta jostain syystä silti aina kokeilen uudestaan. Elämäni on pikkuhiljaa muuttunut surullisemmaksi. Ikää 38.
Alkoholin suurkuluttajan tunnistaa ulkonäöstä 30 ikävuoden jälkeen ja eihän ne kumppaniehdokkaina parisuhteeseen houkuttele.
Noin 10-15 annosta / vuosi. Lähinnä juhlissa, lomamatkoilla tms. erityistilanteissa. Viimeksi jouluna. 37v.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin suurkuluttajan tunnistaa ulkonäöstä 30 ikävuoden jälkeen ja eihän ne kumppaniehdokkaina parisuhteeseen houkuttele.
eipä juuri muutenkaan.
Nolla annosta ja N50. Mä olen ollut 25 vuotta naimisissa ranskalaisen kanssa, eikä olla ikinä kitattu viiniä päivittäin. Mua ärsyttää yleistäminen, että Etelä-Euroopassa kaikki läträisi viinin kanssa päivittäin, ei läträä. Se on ärsyttävä stereotypia.
Erikoisesti aseteltu kysymys. Mulla on normaali suhde alkoholiin, eli mun ei ole sitä väkisin juotava joka viikko, muttei myöskään tarvitse kieltäytyä totaalisesti. Ehkä kerran kuussa juon pari lasia viiniä
7 annosta/vko. Se on kai se suositus yli viiskymppiselle naiselle. Ei enempää tekiskää mieli.
0 en tarvitse sitä mihinkään
N 53
Puoli lasillista viiniä. Senkin voisin jättää pois, mutta kun kotona sattuu olemaan niin voinhan sitä vähän ottaa.
5-6 annosta viikossa, 61 v. Työelämässä ollessa meni vähemmän, nyt työttömänä tulee usein otettua lasi viiniä illallisella. Kun ei tarvitse aamulla olla skarppina. Pyrin siihen, ettei ihan joka ilta.
0 annosta. En käytä myöskään tupakkaa tai muita päihteitä.
N46
Vierailija kirjoitti:
Nolla annosta ja N50. Mä olen ollut 25 vuotta naimisissa ranskalaisen kanssa, eikä olla ikinä kitattu viiniä päivittäin. Mua ärsyttää yleistäminen, että Etelä-Euroopassa kaikki läträisi viinin kanssa päivittäin, ei läträä. Se on ärsyttävä stereotypia.
Tilastollisesti viinimaissa on keskiarvoa suurempi alkoholinkulutus ja enemmän maksasairauksia. Mutta kyllä siellä tiedetään vaarat, ja varsinkin koulutetummat juo vähemmän kuin ennen. Monesti suomalaiset vain yrittävät puolustella omaa riskikäyttöään sillä, että kyllä muuallakin jne.
2-4 ja tuokin jakautuu useammalle päivälle. 50 v
Onneksi pääsin viinasta ja tupakasta eroon. Terveys säästyy, rahat säästyy, krapulalta säästyy, lihomiselta säästyy, kotityöt eivät jää tekemättä, töissä sekä vapaa - ajalla parempi olo. Olen " keski - ikäinen."
En yhtään. Koko elämä on mennyt ilman alkoholia muuten, mutta parikymppisenä maistoin kolmosolutta ja banaanilikööriä. Muuten olen juonut vain vettä, kivennäisvettä, virvoitusjuomia, mehua, kahvia, maitoa ja piimää. M65
Tuopillinen kädenlämpöistä kaalimehua kerran päivässä. Tekee seitsemän tuopposta viikossa.