Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon juot alkoholia viikossa?

Vierailija
04.03.2025 |

Kerro myös ikäsi. 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä koppa kaljaa päivässä.sittenkun aletaan ryyppäämään niin avataan jim beam..

Vierailija
22/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te alkoholin suurkuluttajat työelämässä? 

"Suomessa suurkulutuksen rajan katsotaan ylittyvän, jos mies juo vähintään 24 alkoholiannosta viikossa tai 7 annosta kerralla (Sillanaukee ym. 1992). Vastaavat luvut naisille ovat 16 ja 5 annosta. Yksi annos on 33 cl keskiolutta, 12 cl mietoa viiniä tai 4 cl väkeviä juomia."

30-40 annosta menee viikonloppuisin. Ja kyllä olen työelämässä. Pe-la läträtään ja sunnuntai toivutaan. Nuorempana kävin sunnuntaisin loiventavilla mutta nykyisin ei enää pysty kun krapulat on muuttunut sen verran koviksi. Onko toimintani järkevää niin eihän se ole mutta kun vielä on terve ja ei ole oikein muutakaan tekemistä viikonloppuisin kuin baariin mennä. Olen siis ihan kohtuutuloinen sinkkumies 43v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

49v,  nyt menee 0 ,  vielä tuossa 10 vuotta sitten meni äkkiä laskien noin parisataa olutta viikossa, yhtään liioittelematta.

Vierailija
24/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia viikottain, ehkä punkkulasillisen kaksi parin/kolmen kuukauden välein. Viimeeksi join punkkulasillisen jouluna.

N47

Vierailija
25/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viikko ei mitään ja joskus pari lasia viiniä. Jollain festarilla tai juhlissa voi olla enemmän.

N 55

Vierailija
26/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 tölkkiä keppanaa ja 1.4 l viinaa. 57-v.

Vierailija
27/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 annosta on varmaan sellainen aika perus viikkotahti. En muista koska olisin viimeksi ollut kokonaista viikkoa kokonaan ilman alkoholia, raskausaikoina kyllä mutta ilman raskautta? En ehkä koskaan. Toisaalta, en myöskään muista koska olisin viimeksi ollut humalassa. 

Puolisoni on italialainen, ennen hänen tapaamistaan olisin ollut huolissani tällaisista määristä. Mutta koska italialaiset eivät kuulleetkaan mistään viikkorajoituksista, tuntemani ihmiset ovat pääasiassa terveitä ja tuntuvat elävän pitkään, olen lakannut itsekin huolehtimasta. Viinilasi kuuluu päivälliseen itsestään selvästi, toisinaan sitä täydentää aperitivo ja/tai digestivo. Ja siitä se turmiollinen viikkomäärä sitten tuleekin :D Olen 48-vuotias.

Vierailija
28/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiviikkona 4. Lomalla kieltämättä enemmän. N50

Vierailija
29/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuserit juo. Elämä on tyhjää eikä mikään tunnu miltään ilman sitä helpotuksen tuovaa keppanaa. Aina väsyttää ja vituttaa. Älä ole luuseri.

Oikeassa olet, olen aikoinaan itsekkin  juonut keskikaljaa ahdistavaan oloon, näin jälkikäteen järkiintyneenä totean, että ne vuodet menivät hukkaan elämässäni.

Vierailija
30/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2litraa punkku viikossa.

Lomalla enemmän sitten.

Vierailija
31/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2litraa punkku viikossa.

Lomalla enemmän sitten.

Niin ja ikää on 58v.

Vierailija
32/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia ollenkaan. Ikä 38 v.

Vierailija
33/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 annosta vuodessa se tekee 0.19 annosta viikossa.

Vierailija
34/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 100 annosta, ikä 27v

voi lapsi parka, ei sullakaan hyvin mene voi voi

Vierailija
35/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuoteen , nolla millilitraa.

En kaipaa, tarvitse enkä halua juoda alkoholia.  

Elämä itse on  niin ihanaa .

Vierailija
36/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee paljon. Joskus menee pari-kolme vko ettei yhtään. Joskus taas jopa 30 annosta/vko. Riippuu onko jotain juhlia, lomaa tai epäsäännöllisestä työstä johtuvia pitkiä vapaita. Keskiarvo lienee jotain 10-15 annosta viikossa noin vuositasolla. Ennen töitä olen aina vähintään 2 pv ilman alkoholia.  Nuorempana meni enemmän, mutta kun ikää tullut ja katsonut mihin helposti johtaa, niin tietoisesti vähentänyt.

Vierailija
37/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap kertoisi taas vaihteeksi itse ensin?

Vierailija
38/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te alkoholin suurkuluttajat työelämässä? 

"Suomessa suurkulutuksen rajan katsotaan ylittyvän, jos mies juo vähintään 24 alkoholiannosta viikossa tai 7 annosta kerralla (Sillanaukee ym. 1992). Vastaavat luvut naisille ovat 16 ja 5 annosta. Yksi annos on 33 cl keskiolutta, 12 cl mietoa viiniä tai 4 cl väkeviä juomia."

Nyt olen lomautettuna ja juon vähemmän kuin työelämässä, koska baarissa istuminen on kallista. En juopottele koskaan yksin kotona, vaan kavereiden kanssa baarissa, yleensä pelaillaan samalla korttia/lautapelejä ja loppuillasta lauletaan karaokea. 

Nytkin toki menee helpostikin 5 viinilasillista illassa + aika monta seltzeriä päälle, mutta en vedä aina koko viikonloppua, kuten töissä ollessa. Toki nyt voi käydä arkisinkin, esim sunnuntaina on oikein mukava ottaa pari lasillista viiniä, kun ei tarvitse mennä töihin aamulla. Kohta työt taas jatkuu eikä lomia kerry pitkien lomautusten takia, joten nautin nyt, kun voin, vaikka rahaa ei juuri olekaan. 

N36 

Vierailija
39/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin join viinipullon kuussa ja joitakin saunaoluita. Tänä vuonna en ole juonut kuin lomalla pari hassua olutta. Rahaa säästyy ja nukun paremmin. En väitä, etteikö pientä sievää joskus tekisi mieli, mutta on mulla rahalle parempaakin käyttöä.

Vierailija
40/68 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelee paljon. Joskus menee pari-kolme vko ettei yhtään. Joskus taas jopa 30 annosta/vko. Riippuu onko jotain juhlia, lomaa tai epäsäännöllisestä työstä johtuvia pitkiä vapaita. Keskiarvo lienee jotain 10-15 annosta viikossa noin vuositasolla. Ennen töitä olen aina vähintään 2 pv ilman alkoholia.  Nuorempana meni enemmän, mutta kun ikää tullut ja katsonut mihin helposti johtaa, niin tietoisesti vähentänyt.

Ikää siis 52