Kuinka paljon juot alkoholia viikossa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te alkoholin suurkuluttajat työelämässä?
"Suomessa suurkulutuksen rajan katsotaan ylittyvän, jos mies juo vähintään 24 alkoholiannosta viikossa tai 7 annosta kerralla (Sillanaukee ym. 1992). Vastaavat luvut naisille ovat 16 ja 5 annosta. Yksi annos on 33 cl keskiolutta, 12 cl mietoa viiniä tai 4 cl väkeviä juomia."
30-40 annosta menee viikonloppuisin. Ja kyllä olen työelämässä. Pe-la läträtään ja sunnuntai toivutaan. Nuorempana kävin sunnuntaisin loiventavilla mutta nykyisin ei enää pysty kun krapulat on muuttunut sen verran koviksi. Onko toimintani järkevää niin eihän se ole mutta kun vielä on terve ja ei ole oikein muutakaan tekemistä viikonloppuisin kuin baariin mennä. Olen siis ihan kohtuutuloinen sinkkumies 43v.
49v, nyt menee 0 , vielä tuossa 10 vuotta sitten meni äkkiä laskien noin parisataa olutta viikossa, yhtään liioittelematta.
En käytä alkoholia viikottain, ehkä punkkulasillisen kaksi parin/kolmen kuukauden välein. Viimeeksi join punkkulasillisen jouluna.
N47
Joku viikko ei mitään ja joskus pari lasia viiniä. Jollain festarilla tai juhlissa voi olla enemmän.
N 55
70 tölkkiä keppanaa ja 1.4 l viinaa. 57-v.
10 annosta on varmaan sellainen aika perus viikkotahti. En muista koska olisin viimeksi ollut kokonaista viikkoa kokonaan ilman alkoholia, raskausaikoina kyllä mutta ilman raskautta? En ehkä koskaan. Toisaalta, en myöskään muista koska olisin viimeksi ollut humalassa.
Puolisoni on italialainen, ennen hänen tapaamistaan olisin ollut huolissani tällaisista määristä. Mutta koska italialaiset eivät kuulleetkaan mistään viikkorajoituksista, tuntemani ihmiset ovat pääasiassa terveitä ja tuntuvat elävän pitkään, olen lakannut itsekin huolehtimasta. Viinilasi kuuluu päivälliseen itsestään selvästi, toisinaan sitä täydentää aperitivo ja/tai digestivo. Ja siitä se turmiollinen viikkomäärä sitten tuleekin :D Olen 48-vuotias.
Normiviikkona 4. Lomalla kieltämättä enemmän. N50
Vierailija kirjoitti:
Luuserit juo. Elämä on tyhjää eikä mikään tunnu miltään ilman sitä helpotuksen tuovaa keppanaa. Aina väsyttää ja vituttaa. Älä ole luuseri.
Oikeassa olet, olen aikoinaan itsekkin juonut keskikaljaa ahdistavaan oloon, näin jälkikäteen järkiintyneenä totean, että ne vuodet menivät hukkaan elämässäni.
2litraa punkku viikossa.
Lomalla enemmän sitten.
Vierailija kirjoitti:
2litraa punkku viikossa.
Lomalla enemmän sitten.
Niin ja ikää on 58v.
En juo alkoholia ollenkaan. Ikä 38 v.
Noin 10 annosta vuodessa se tekee 0.19 annosta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 100 annosta, ikä 27v
voi lapsi parka, ei sullakaan hyvin mene voi voi
35 vuoteen , nolla millilitraa.
En kaipaa, tarvitse enkä halua juoda alkoholia.
Elämä itse on niin ihanaa .
Vaihtelee paljon. Joskus menee pari-kolme vko ettei yhtään. Joskus taas jopa 30 annosta/vko. Riippuu onko jotain juhlia, lomaa tai epäsäännöllisestä työstä johtuvia pitkiä vapaita. Keskiarvo lienee jotain 10-15 annosta viikossa noin vuositasolla. Ennen töitä olen aina vähintään 2 pv ilman alkoholia. Nuorempana meni enemmän, mutta kun ikää tullut ja katsonut mihin helposti johtaa, niin tietoisesti vähentänyt.
Jospa ap kertoisi taas vaihteeksi itse ensin?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te alkoholin suurkuluttajat työelämässä?
"Suomessa suurkulutuksen rajan katsotaan ylittyvän, jos mies juo vähintään 24 alkoholiannosta viikossa tai 7 annosta kerralla (Sillanaukee ym. 1992). Vastaavat luvut naisille ovat 16 ja 5 annosta. Yksi annos on 33 cl keskiolutta, 12 cl mietoa viiniä tai 4 cl väkeviä juomia."
Nyt olen lomautettuna ja juon vähemmän kuin työelämässä, koska baarissa istuminen on kallista. En juopottele koskaan yksin kotona, vaan kavereiden kanssa baarissa, yleensä pelaillaan samalla korttia/lautapelejä ja loppuillasta lauletaan karaokea.
Nytkin toki menee helpostikin 5 viinilasillista illassa + aika monta seltzeriä päälle, mutta en vedä aina koko viikonloppua, kuten töissä ollessa. Toki nyt voi käydä arkisinkin, esim sunnuntaina on oikein mukava ottaa pari lasillista viiniä, kun ei tarvitse mennä töihin aamulla. Kohta työt taas jatkuu eikä lomia kerry pitkien lomautusten takia, joten nautin nyt, kun voin, vaikka rahaa ei juuri olekaan.
N36
Aiemmin join viinipullon kuussa ja joitakin saunaoluita. Tänä vuonna en ole juonut kuin lomalla pari hassua olutta. Rahaa säästyy ja nukun paremmin. En väitä, etteikö pientä sievää joskus tekisi mieli, mutta on mulla rahalle parempaakin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee paljon. Joskus menee pari-kolme vko ettei yhtään. Joskus taas jopa 30 annosta/vko. Riippuu onko jotain juhlia, lomaa tai epäsäännöllisestä työstä johtuvia pitkiä vapaita. Keskiarvo lienee jotain 10-15 annosta viikossa noin vuositasolla. Ennen töitä olen aina vähintään 2 pv ilman alkoholia. Nuorempana meni enemmän, mutta kun ikää tullut ja katsonut mihin helposti johtaa, niin tietoisesti vähentänyt.
Ikää siis 52
yleensä koppa kaljaa päivässä.sittenkun aletaan ryyppäämään niin avataan jim beam..