Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, sometileilläkin

Vierailija
04.03.2025 |

Kun facebook ilmoittaa että jollain on syntymäpäivä, tsekkaan, onko hän onnitellut minua viime vuosina. Jos ei, jätän onnittelematta häntä. Jos on onnitellut, onnittelen minäkin häntä. 

Viesteissä ja kommenteissa, jos joku ignooraa minun viestini, minä ignooraan hänen viestinsä. Jos joku jättää pitkäksi aikaa vastaamatta, minä jätän yhtä pitkäksi aikaa vastaamatta hänelle. Tätä teen myös whatsapp-viestittelyssä. 

Jos joku tykkää päivityksistäni, minä tykkään hänen päivityksistään. Tai jos joku katsoo tarinoitani, katson hänen tarinansa. Jos joku ei katso tarinoitani vaikka on sovelluksessa aktiivinen, pidän visusti huolen etten katso vahingossakaan hänen tarinaansa, vaikka olisin kiinnostunutkin. 

Toteutan tässä "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" - ajatusta, ja omalta osaltani suitsin sellaisten ihmisten käytöstä, jotka haluavat jatkuvasti huomiota itselleen, mutteivät itse huomioi toisia. 

Pikkumaista joidenkin mielestä (yleensä juuri näiden, jotka saavat oman käytöksensä takaisin), mutta erittäin oikeudenmukaista, reilua ja tasapuolista. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei somessa ole pakko olla  jos noin pahasti aiheuttaa stressiä.

Missä sanoin aiheuttavan stressiä? Tämä on mukavaa ja samalla voin opettaa oikeudenmukaisuutta omalta osaltani.

Ap

Se on vapaaehtoista tykätä tai olla tykkäämättä. On vapaaehtoista katsoa stooreja tai olla katsomatta jne.

Sulla viiraa pahasti.

Mitään tekemistä oikeudenmukaisuudella asiassa ei ole. Turhia kuvittelet itsestäsi suuria.

Kukaan ei edes noteeraa sitä, miten teet facessa. Tee tai ole tekemättä. Evvvk

Kyllä ihmiset noteeraa 😅 ääneenhän kukaan ei kehtaa myöntää, täytyy sanoa että "en edes huomaa", mutta totuus on että todella moni pistää tarkasti merkille, kuka tykkää julkaisuistaan. Siis todella moni.

Ei se terveelle ihmiselle ole elämäntarkoitus tarkasti tutkia, kuinka muut on tykännyt tai katsonut stooreja.

Tuo, että tarkistat, onko joku onnitellut sinua syntymäpvänä, ja onnittelet vain, jos sinua on onnitellut, ei se nyt tervettä ole.

Ei millään pahalla. Tipu vaan maanpinnalle.

Vierailija
22/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2025 on paljon ihmisiä, jotka eivät enää lainkaan julkaise edes kavereilleen, vaan ovat Facebookissa vain ryhmien johdosta jakaen omaa intressiään muiden samanmielisten kanssa. Turkulainen etätapaa rovaniemeläisen näppärästi.

Itse hylkäsin koko Facebookin muutama vuosi sitten. En haaskaa aikaani tv:n hömppäviihteeseen. Sensijaan kuuntelen laadukkaita äänikirjoja ja luen parhaat kirjatulokkaat. Katselen kiinnostavia, älykkäitä, inspiroivia, eri ikäisiä tyyppejä hyvin laajalla skaalalla ympäri maailman. Aiheet aasta ööhön. Kukaan näistä suosikeistani ei toimi Fb:ssa, vaan muilla alustoilla. Opiskelen koko ajan lisää, intohimolla.. 

Jännä huomata, miten sometyyppeihin kiintyy. Koen suosikkini todella tärkeinä hlöinä elämässäni. Jos tietty tyyppi ei hetkeen julkaise, minä jo häntä kaipaan kuin perheenjäsentä.

Näin olen jatkuvasti erittäin hyvin perillä asioista globaalisti. Muistisairautta ei näillä spekseillä tosiaan ole nurkan takana hiipimässä sitten mummovuosinani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko ap että ihmiset alkavat välittää sinusta, kun ignooraat heidät?

Erikoinen strategia.

En kaipaa välittämistä kuin läheisimmiltä ihmisiltä. Heitä tapaan muualla kuin sometileillä. 

Ap

Eli sun motiivi on kiusanteko, vittuilu, näpäyttely?

Oot narsisti. Kuten useimpien ketjujen aloittajat.

Vierailija
24/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää.

Vierailija
25/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB on menneen talven lumia. 

Vierailija
26/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen strategia.

En kaipaa välittämistä kuin läheisimmiltä ihmisiltä. Heitä tapaan muualla kuin sometileillä. 

Ap

Jos kohtelee toisia täsmälleen samalla lailla kuin nämä kohtelevat sua, niin tekee kiusaa ja on narsisti?

Nyt en ohiksena ihan ymmärtänyt logiikkaa. 

Vierailija
27/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen strategia.

Ap

Jos kohtelee toisia täsmälleen samalla lailla kuin nämä kohtelevat sua, niin tekee kiusaa ja on narsisti?

Nyt en ohiksena ihan ymmärtänyt logiikkaa. 

Ap ei sun tarvi ymmärtää. Huomionkipeähän sinä olet.

Vierailija
28/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen strategia.

Ap

Narsisti haluaa kiusaamalla muita huomiota somessa. Vähän niinkuin Trump.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi