Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, sometileilläkin

Vierailija
04.03.2025 |

Kun facebook ilmoittaa että jollain on syntymäpäivä, tsekkaan, onko hän onnitellut minua viime vuosina. Jos ei, jätän onnittelematta häntä. Jos on onnitellut, onnittelen minäkin häntä. 

Viesteissä ja kommenteissa, jos joku ignooraa minun viestini, minä ignooraan hänen viestinsä. Jos joku jättää pitkäksi aikaa vastaamatta, minä jätän yhtä pitkäksi aikaa vastaamatta hänelle. Tätä teen myös whatsapp-viestittelyssä. 

Jos joku tykkää päivityksistäni, minä tykkään hänen päivityksistään. Tai jos joku katsoo tarinoitani, katson hänen tarinansa. Jos joku ei katso tarinoitani vaikka on sovelluksessa aktiivinen, pidän visusti huolen etten katso vahingossakaan hänen tarinaansa, vaikka olisin kiinnostunutkin. 

Toteutan tässä "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" - ajatusta, ja omalta osaltani suitsin sellaisten ihmisten käytöstä, jotka haluavat jatkuvasti huomiota itselleen, mutteivät itse huomioi toisia. 

Pikkumaista joidenkin mielestä (yleensä juuri näiden, jotka saavat oman käytöksensä takaisin), mutta erittäin oikeudenmukaista, reilua ja tasapuolista. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla aikalailla vapaata aikaa. Työtön vai eläkkeellä jo?

Vierailija
2/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei somessa ole pakko olla  jos noin pahasti aiheuttaa stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan. Tunnin päivässä olen somessa. Jää vielä hyvin aikaa kaikelle muullekin. 

Ap

Vierailija
4/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ap että ihmiset alkavat välittää sinusta, kun ignooraat heidät?

Erikoinen strategia.

Vierailija
5/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sanoin aiheuttavan stressiä? Tämä on mukavaa ja samalla voin opettaa oikeudenmukaisuutta omalta osaltani.

Ap

Vierailija
6/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on tavoitteena?

Vierailija
7/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko ap että ihmiset alkavat välittää sinusta, kun ignooraat heidät?

Erikoinen strategia.

En kaipaa välittämistä kuin läheisimmiltä ihmisiltä. Heitä tapaan muualla kuin sometileillä. 

Ap

Vierailija
8/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa vieneen ap sun koko käden mennessään se facebookki.

Ja vieläpä mainostat sitä täällä. Säälittää vallan.

Vierailija
9/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on tavoitteena?

Lukee aloituksessa jo. 

Ap

Vierailija
10/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista toimintaa. Porvoossa. Vaikka monen todellisuuttahan tuo on. Suosittelen kaikkia jäämään pois somealustoilta. 

Vierailija
11/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niinkun yks mun kaveri, jos se pääsis vaikka ylläpitäjäksi johonkin fb ryhmään niin alkaisi väistämättä sekoilla. Muuten kiva tyyppi mut pienikin valta toisia kohtaan nousee heti nuppiin.

Vierailija
12/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sanoin aiheuttavan stressiä? Tämä on mukavaa ja samalla voin opettaa oikeudenmukaisuutta omalta osaltani.

Ap

Se on vapaaehtoista tykätä tai olla tykkäämättä. On vapaaehtoista katsoa stooreja tai olla katsomatta jne.

Sulla viiraa pahasti.

Mitään tekemistä oikeudenmukaisuudella asiassa ei ole. Turhia kuvittelet itsestäsi suuria.

Kukaan ei edes noteeraa sitä, miten teet facessa. Tee tai ole tekemättä. Evvvk

Vierailija
13/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niinkun yks mun kaveri, jos se pääsis vaikka ylläpitäjäksi johonkin fb ryhmään niin alkaisi väistämättä sekoilla. Muuten kiva tyyppi mut pienikin valta toisia kohtaan nousee heti nuppiin.

Tarkennuksena tekee mm. sellaista että laitanpa tälle nyt eston viikoksi kun ei vastannut minun viestiin x-ajassa :D

Vierailija
14/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on vapaaehtoista tykätä tai olla tykkäämättä. On vapaaehtoista katsoa stooreja tai olla katsomatta jne.

Sulla viiraa pahasti.

Mitään tekemistä oikeudenmukaisuudella asiassa ei ole. Turhia kuvittelet itsestäsi suuria.

Kukaan ei edes noteeraa sitä, miten teet facessa. Tee tai ole tekemättä. Evvvk

Kyllä ihmiset noteeraa 😅 ääneenhän kukaan ei kehtaa myöntää, täytyy sanoa että "en edes huomaa", mutta totuus on että todella moni pistää tarkasti merkille, kuka tykkää julkaisuistaan. Siis todella moni.

Ap

Vierailija
15/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennuksena tekee mm. sellaista että laitanpa tälle nyt eston viikoksi kun ei vastannut minun viestiin x-ajassa :D

Tää on jo liiallista ja lapsellista. En ole koskaan laittanut kellekään estoja, enkä laittaisi. Toimin paljon hienovaraisemmin. Se on tässä tapauksessa tehokkaampaakin. 

Ap

Vierailija
16/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan kiinnosta edes tsekata kuka on tykkäillyt omista postauksista tai tarinoista, en tsekkaa ikinä. Ihan sama. En ole niin huomionkipeä.

Vierailija
17/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan. Tunnin päivässä olen somessa. Jää vielä hyvin aikaa kaikelle muullekin. 

Ap

MT-eläkkeellä vai kortistossa?

Mulla oli kiireinen päivä. Kuskasin ystävää ja vedin harrastusporukkaa 9.30-16.00. 

Vierailija
18/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ne on pelkästään iloisia kun häivyit. Häivy täältäkin, pershärö.

Vierailija
19/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ainakaan kiinnosta edes tsekata kuka on tykkäillyt omista postauksista tai tarinoista, en tsekkaa ikinä. Ihan sama. En ole niin huomionkipeä.

En usko. Olet kuitenkin niin "huomionkipeä" että teet julkaisuja. Jokainen joka niitä tekee, on aivan varmasti kiinnostunut siitä, että joku ne näkee. Eihän niitä muuten tehtäisi ollenkaan, päiväkirjahan se sitten olisi se väylä omille kuulumisille, tekemisille, ja havainnoille.

Ap

Vierailija
20/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

MT-eläkkeellä vai kortistossa?

Mulla oli kiireinen päivä. Kuskasin ystävää ja vedin harrastusporukkaa 9.30-16.00. 

Minä olin töissä klo 8-17.

Kotiin tultuani söin, nyt istun sohvalla ja selaan somea. Kohta lähden lenkille ja sen jälkeen avantoon. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän