Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätöissä maaliskuussa 2025

Vierailija
04.03.2025 |

Vieläkö porukka etäilee? Vai ollaanko jo palattu toimistoille? Mitkä on parhaat käytänteet ja millä mallilla menette? Monella tulee viisi vuotta etäilyä täyteen

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Etäilyä takana noin 15vuotta, eipä tässä mitään erikoista muutosta ole tapahtunut viimeisen viiden vuoden aikana.

Vierailija
2/42 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää viikossa toimistolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa töitä.

-työtön

Vierailija
4/42 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä etätöissä olevat on suurimpia kitisijöitä. Kaikki aina huonosti, kukaan ei vastaa Teamsissa ja tieto ei liiku. No tulkaa toimistolle, niin saatte kiinni sen kiireisen pomon.  

Vierailija
5/42 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen edelleen lähes 100% etätyössä. Työpaikalle matkaa 5km, mutta kotona pystyy keskittymään ptojekteihin paljon paremmin. 

Meillä ei töissä ole vieläkään mitään läsnolosääntöä, toisaalta eivät voi pakottaa takaisin toimistollekaan, kun pöytäpaikkoja löytyy avokonttorissa vain alle puolelle työntekijöistä.

Vierailija
6/42 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä etätöissä olevat on suurimpia kitisijöitä. Kaikki aina huonosti, kukaan ei vastaa Teamsissa ja tieto ei liiku. No tulkaa toimistolle, niin saatte kiinni sen kiireisen pomon.  

Eipä meillä pomotkaan käy toimistolla kuin korkeintaan ne pakolliset kaksi päivää viikossa. Meillä muilla vain kerran viikossa "pakko". Itse tykkään käydä useammin, joten onhan se surku kun harvoin on isompaa porukkaa koolla. Mutta hyvä näin, jokainen tietää mikä parhaiten itselle sopii.

Vierailija
7/42 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat oltu etänä sitten koronaa kevään. Mies kävi tänään toimistolla. Minä kävin viimeksi elokuussa. 

Vierailija
8/42 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta 

Vierailija
9/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan etäilty jo 11/16 vuotta kokoaikaisesti

Vierailija
10/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pakotetaan kolme kertaa viikossa toimistolle. Olen aivan loppu. Työmäärä on kasvanut älyttömästi korona-ajan jälkeen, mutta toimistopäivinä saan tehtyä päivän aikana paljon vähemmän - kiitos avokonttorin ja ylisosiaalisten kollegoiden. Etäpäivät menee toipuessa ja niinäkään en saa enää mistään kiinni. Etsin koko ajan aktiivisesti uutta työtä. Työmatkoihin menee päivässä reilut 2 tuntia ja työni on hyvin itsenäistä. 

Vierailija
11/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdeksan vuotta etäilyä takana ja tämä on ihan parasta. Asun maalla ja käyn toimistolla noin kerran viikossa eli samalla kun tulee lähdettyä kaupunkiin ruokakauppaan ja asioille. Täällä maalla mieli lepää ja on ihan eri tavalla energiaa tehdä töitä. Muistan vielä hyvin kuinka väsynyt olin silloin kun olin lähitöissä, iltaisin ei jaksanut tehdä enää yhtään mitään. En aio koskaan palata lähitöihin ja minulla on plan B takataskussa siltä varalta jos joskus etätyöt loppuisi.

Vierailija
12/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla 1-2pv viikossa. Välillä olin enemmänkin, mutten enää viihdy siellä. Tiimihenki on karissut kiireen lisäännyttyä.

Vierailija
13/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pakotetaan kolme kertaa viikossa toimistolle. Olen aivan loppu. Työmäärä on kasvanut älyttömästi korona-ajan jälkeen, mutta toimistopäivinä saan tehtyä päivän aikana paljon vähemmän - kiitos avokonttorin ja ylisosiaalisten kollegoiden. Etäpäivät menee toipuessa ja niinäkään en saa enää mistään kiinni. Etsin koko ajan aktiivisesti uutta työtä. Työmatkoihin menee päivässä reilut 2 tuntia ja työni on hyvin itsenäistä. 

Sama.Siis oikeasti toimisto pakko,mutta toimistotilat ei tue yhtään nykyistä työnkuvaa.Asioin lähinnä Intiaan,joten kiva istuskella avokonttorin melussa 8h luureissa...Plus 1,5h extraa matkoihin ja hirmuinen taistelu parkkipaikasta (julkisilla tupla aika matkoihin).

Vierailija
14/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorissa on hankalampaa lukea vauvapalstaa. 

Vierailija
15/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnkuva on lukea vauvapalstaa, niin liekö väliä onko tehokasta vai ei.

Vierailija
16/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta pääosin etätyötä tulee täyteen tässä kuussa. Suunnilleen joka toinen viikko käyn työpaikalla käväisemässä 2-3 päivää. On kuitenkin matkaa työpaikalle 150km niin ei viitsi joka viikko käydä ja kun käyn, niin jään yöksi.

Vierailija
17/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnkuva on lukea vauvapalstaa, niin liekö väliä onko tehokasta vai ei.

Monella näkyy olevan.  

Vierailija
18/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä tottakai, maanantaisin käydään konttorilla.

Vierailija
19/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäilen lähes täysin, aloitin hybridinä jo paljon ennen koronaa. Tänään käyn toimistolla ensimmäinen kerran tänä vuonna.  Avokonttorissa töistä ei tule mitään, kun pelkään saavani jonkin infektion CF ycu lääkitykseni takia. Pelottaa tänäänkin, mutta yksi koulutus vaatii läsnäoloa. 

Itse koen, että yhteys työkavereiden kanssa toimii hyvin etänäkin, asumme eri puolilla Suomea. Esimiehen saa paremmin kiinni teamsissa kuin toimistolla.

Vierailija
20/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä en käynyt toimistolla kuin parina päivänä koko syksyn aikana. Nyt kevään puolella on sellainen projekti, joka vaatii noin yhden toimistopäivän viikossa. Eron omassa jaksamisessa huomaa kyllä lähipäivän jälkeen, olen aivan poikki - vaikka sinällään on ihan mukavaa toisinaan nähdä työkavereita kasvokkain. Matkaa kotoa toimistolle on vain muutama kilometri, mutta ilman erityistä syytä ei tule mentyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi